Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Hier vind je alle informatie over de bijeenkomsten van het modelautoforum, zoals de forummeeting en de jaarlijkse forumkarting.
Ook kan je verslagen van de leden lezen over de afgelopen meetings.
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MartinBond »

Vragen naar de mogelijkheden kan nooit kwaad, naar wie heb je gemaild als ik vragen mag?
Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door schuifelhoofd »

squadraminiatura schreef:Allereerst wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de leuke meeting afgelopen zaterdag :thump_up:
Wat afstanden betreft zou de optie van 2 meetings verdeeld over onze landen NL/BE leuk zijn. Als een aantal van onze Vlaamse verzamelaars naar Toms bereid zijn te reizen, kunnen wij dat ook naar het zuiden lijkt mij. Evengoed voor het Noorden/Oosten van het land.
Cheers,
Ferry
Graag gedaan Ferry :)

Even nakijken waar het "zwaartepunt" ligt in Nederland. Zowiezo zijn de Belgische leden in de minderheid,
en voor diegenen die zeg maar hoger dan Amsterdam wonen, word het al een hele trip naar La Belgique.
Peter Parker schreef: Nadeel was wel dat veel mensen ook komen om een winkel of iets anders met modelauto's of echte auto's te zien. Er moet iets extra's zijn wat mensen trekt om te komen. Het zou mooi zijn om een soort beursje te doen, maar momenteel heb ik niet de hoop dat daar animo voor is. Dus een winkel of iets leuks op auto gebied moet er wel bij te combineren zijn.
Hier ben ik ook voorstander van.
Was hiervoor nog nooit bij TOMs langsgeweest, en zou dat vanwege de afstand niet meteen doen als het niet in combi met de forummeeting was.
Andersom had ik vanwege de afstand ook niet naar de meeting gekomen als ik dat niet kon combineren met een namiddagje "shoppen".
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door goededag »

Brummen is een geweldig idee. (Vlak bij mij)
Hij heeft er ook een paar schaalmodellen staan, maar dat zijn de goedkope modellen van WRH.
Je kunt het daar huren om er te gaan staan. Maar hopelijk mag het.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Autofan »

coolpappa04 schreef:
Autofan schreef:Inderdaad, dit was 2012:
http://i13.photobucket.com/albums/a278/ ... 6602-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

De opkomst was inderdaad duidelijk minder dan vorig jaar, maar desalniettemin was het weer erg gezellig!
foto is van 2011 denk ik, niet?? :wink:
Yep, denkfoutje. :doh:
Denk dat ik even koffie ga halen. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Jolly Club »

:lol:
Mailtje is verzonden. Zal ik onderhandelen wat de mogelijkheden zijn.
Was de juiste weg voor dit initiatief niet om het als suggestie aan Forumbeheer voor te leggen Jonno :?:

Is voor een partij als de 'The Gallery' ook wel plezierig als men met 1 aanspreekpartner van doen heeft die ook werkelijk namens de stichting spreekt.
Bovendien is het al zo lang stil van de kant van het bestuur, dat ik denk dat ze al op een ander briljant plan voor het jubileumjaar zitten te broeden.. :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door jonnoT »

Jolly Club schreef::lol:
Mailtje is verzonden. Zal ik onderhandelen wat de mogelijkheden zijn.
Was de juiste weg voor dit initiatief niet om het als suggestie aan Forumbeheer voor te leggen Jonno :?:

Is voor een partij als de 'The Gallery' ook wel plezierig als men met 1 aanspreekpartner van doen heeft die ook werkelijk namens de stichting spreekt.
Bovendien is het al zo lang stil van de kant van het bestuur, dat ik denk dat ze al op een ander briljant plan voor het jubileumjaar zitten te broeden.. :think:

Inprincipe heb je gelijk, Jolly. Maar we hebben al is eerder voor een forumdag maanden op actie vanuit het forumbeheer/bestuur gewacht ( wat de redenen toen ook waren) . Dus vind ik dat het zeker geen kwaad kan om initiatief te nemen. :cool:
Persoonlijk zou ik het ok niet bezwaarlijk vinden als meer mensen een idee gaan uitwerken , zodat er meer keuzes ontstaan waaruit gekozen kan worden door alle leden van dit forum. Als het forumbeheer/bestuur al een ander briljant plan zou zitten uitbroeden, zou Peter niet een discussie aanslingeren over hoe het verder met een forumdag moet gaan.
Maar als het forumbeheer/bestuur er op zou staan zelf alles te doen , heb ik daar ook geen probleem mee. Alleen vraag ik me dan af of 2013 wel gehaald wordt :P
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Peter Parker »

De reden van deze discussie vraag van me, is voor mezelf om te peilen wat de wensen zijn. Als bestuur zijn we verantwoordelijk hoe we het geld uitgeven waar dit forum over beschikt.

Voor mij is duidelijk dat er;

*er een koppeling moet zijn tussen de forum meeting en iets anders, wil het mensen trekken
*iets anders kan ook een museum zijn
*dat er behoefte is aan een centraler gelegen bijeenkomst
*dat de datum verder van tevoren duidelijk moet worden

We gaan als bestuur weer bij elkaar zitten binnenkort om over dit en andere zaken te beslissen.

Bedankt voor jullie inbreng en John, als je een antwoord hoort, laat het ons dan weten, dan nemen we dat mee in de vergadering, maar zeg niets toe aub!
Modelautokampioen
Partner
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 00:00
Schaal: 1:18
Locatie: Elskensakker 42 - 5571 SK - Bergeijk
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Modelautokampioen »

Beste modelauto-vrienden,

Mijn naam is Koos Timmermans en ik werk bij HMKT (modelautokampioen.nl / motorminiaturen.nl / miniatuurtrucks.nl / slotracewereld.nl). Ik las dit topic en wilde bij deze even aanbieden om de forum meeting eens bij ons in Bergeijk (vlakbij Eindhoven en de Belgische grens) te houden. Onze modelautozaak zit op de 1e verdieping van het pand aan de Elskensakker 42 (+/- 150 m2 maar dit staat redelijk vol). Wij hebben echter ook een autobedrijf op de begane grond (voor de BMW liefhebbers onder ons: http://www.plmcars.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Wij kunnen op de begane grond zonder problemen plaats vrijmaken voor een dergelijke meeting (+/- 180 m2). Ik gooi het balletje maar gewoon eens op. Als het jullie iets lijkt mogen jullie altijd contact met mij opnemen!
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door goededag »

Mooi aanbod. Daar kunnen der belgen ook makkelijk komen. En voor ons moet het ook wel te doen zijn (Nu gaan sommige tenminste over de veluwe :D). En voor jouw zaak is het mooie reclame. Dus miss. is dit iets voor de mod's om in overweging te houden
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door schuifelhoofd »

Peter Parker schreef: *iets anders kan ook een museum zijn*
Dat spreekt me nou minder aan.
Het mag ergens nauwer aansluiten bij de hobby waarvoor we op dit forum zitten.
Als het kortbij is, maakt het niet veel uit. Maar 250 kms bvb voor een automuseum vind ik veel.
Dichterbij heb ik ook de mogelijkheden om een museumpje te pikken.
En dan moet het nou net hetgeen zijn dat je interesseerd.
BMW325i schreef:Beste modelauto-vrienden,
Mijn naam is Koos Timmermans en ik werk bij HMKT (modelautokampioen.nl / motorminiaturen.nl / miniatuurtrucks.nl / slotracewereld.nl). Ik las dit topic en wilde bij deze even aanbieden om de forum meeting eens bij ons in Bergeijk (vlakbij Eindhoven en de Belgische grens) te houden. Onze modelautozaak zit op de 1e verdieping van het pand aan de Elskensakker 42 (+/- 150 m2 maar dit staat redelijk vol).
:thump_up:
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MartinBond »

Ik vind het aanbod van BMW mooi, maar om na de vraag om een centralere locatie bijna in belgië te gaan zitten lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. ;)
Afbeelding
Modelautokampioen
Partner
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 00:00
Schaal: 1:18
Locatie: Elskensakker 42 - 5571 SK - Bergeijk
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Modelautokampioen »

MartinBond schreef:Ik vind het aanbod van BMW mooi, maar om na de vraag om een centralere locatie bijna in belgië te gaan zitten lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. ;)
Wij zitten inderdaad niet centraal in Nederland, maar voor de Belgische verzamelaars is het juist wel weer veel beter te bereiken. Wellicht is het een idee om het 2x per jaar te organiseren. Een keer boven in Nederland (Purmerend ofzo) om het voor de mensen uit midden en noord Nederland aantrekkelijk te maken / houden, en een keer bij ons voor zuid Nederland en België (en voor iedereen die het er wel voor over heeft / de tijd heeft een eind te rijden). Ik weet niet of daar voldoende animo voor is maar het is het overwegen waard. Wellicht blaas je er zo juist weer wat meer enthousiasme in omdat je meer mogelijkheden hebt.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door jonnoT »

Ik vind het leuk dat je zo rekening houd met onze Belgische verzamelaars, maar ik wil dan even opmerken dat het merendeel van de voorgaande forumdagen onder de grote rivieren gehouden zijn. De noordelijke verzamelaars hebben dus in al die jaren wel de bereidheid gehad om kilometers te maken zonder te klagen. Rico heeft daarbij zonder meer een medaille verdiend. :thump_up:
Andersom zie je de laatse jaren een aantal Belgen graag het stukkie naar de forumdag bij Toms rijden.
Het is dus gewoon de persoonlijk instelling van de verzamelaar of hij het er voor over heeft om langere afstanden te rijden.
Hoewel ik de door jouw voorgestelde locatie heel interessant vind, ben ik meer voor een centrale gelegen locatie.

Tweemaal per jaar een forumdag houden, betekend tweemaal kosten. Of dat een haalbare zaak is , is nog maar de vraag. Ik denk dat dan forumleden op eigen initiatief en kosten onderling een meeting moeten afspreken.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Ricardo »

Het is een behoorlijk stukje rijden zie ik (3 uur), echter ben ik zeker van plan om te komen mocht het in Bergeijk georganiseerd gaan worden. De locatie Droomautoos was ook een eindje rijden, maar was het altijd wel waard. Als dit de oplossing kan zijn van een druk bezochte meeting, dan ben ik zeker voor. Zeker gezien de veelzijdigheid die deze locatie ons kan bieden. Wellicht is het dan ook een idee om weer een spelconsole o.i.d. mee te nemen als bij een van de eerste meetings, of iets in die trend.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door andre »

jonnoT schreef:Ik vind het leuk dat je zo rekening houd met onze Belgische verzamelaars, maar ik wil dan even opmerken dat het merendeel van de voorgaande forumdagen onder de grote rivieren gehouden zijn. De noordelijke verzamelaars hebben dus in al die jaren wel de bereidheid gehad om kilometers te maken zonder te klagen.
Ben door omstandigheden dan niet geweest vorige week op de meeting .
De noordelijke verzamelaars hebben de laatste jaren inderdaad vele kilometers moet maken om bij de forumdagen te zijn ,
maar volgens mij komt dit door de (te) weinig aangeboden lokatie's die er voor handen zijn en ook nog eens niets kosten.
Mijn mening is dat je de aangeboden lokatie's moet koesteren ook al liggen ze niet bij iedereen in de achtertuin ,
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie