Modelauto beoordelingen discussie topic

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door Gerrit Haarsma »

Schaal 1:18:

Corvette C2 Stingray ERTL door Gerrit Haarsma
Ferrari 360 Modena Bburago door Bugatti Veyron


Schaal 1:43:
Mercedes SLS: Spark vs Shuco door MB 500 Sec Ronnie


Hallo Mafers,

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik dit in rsh_scuderia zijn topic las en een geweldig idee vond, rsh_scuderia als je liever niet hebt dat ik/we dit niet doen stuur me een pb'tje of zeg dat hier maar.
Uit alle respect rsh_scuderia dit is niet om na te apen maar omdat ik het een goed idee vond en veel meer mensen het hier kwijt kunnen, bijvoorbeeld iemand die een model wil kopen / wil beginnen met verzamelen kan hier een kijkje nemen naar wat de + en - punten zijn van een bepaalde fabrikant.


Algemene indruk:
Wat is je eerste indruk op het model?
Detaileringniveau:
Wat vind je van de details binnen en buiten van het model?
Exterieur:
Wat vind je van de detailering van de buitenkant van het model?
Interieur:
Wat vind je van de detailering van de binnenkant van het model?
Historie:
De historie van het model, voor somigen belangrijk bij de keuse van een model en voor somigen moeilijk te vinden.
Kleuren/Decals:
Wat vind je van de kleuren en decals van het model, passen ze bij de auto?
Marktwaarde:
Wat is het model waard nieuw of gebruikt op verkoopsite's denk aan Marktplaats/Ebay of gewoon nieuw?
Motor:
Hoe is de detailering van de motor?
Verpakking:
Hoe is het model verpakt, goedkoop of heel luxe
Wielen en banden:
Hoe is de detailering het model, grof of heel precies?

Na alle 10 beoordelingen de punten bij elkaar optellen.
Laatst gewijzigd door Gerrit Haarsma op za 27 feb 2010 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door andre »

:yawn: :yawn: Echt een topic waar ik op zit te wachten , niet dus :doh: .

Persoonlijk gezien is dit een topic van niks , bijna iedereen hier heeft een eigen topic om z'n modellen de
te laten zien en evt een beoordeling eraan te geven , zelf zit ik niet te wachten op een topic waar deze
modellen weer voorbij te zien komen van dezelfde verzamelaar en foto's hiervan met beoordeling .
Mijn mening is gewoon in je prive topic houden dan blijft het forum ook wat overzichtelijker .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Gerrit Haarsma »

@Andre, Begrijpelijk voor jou maar er zijn mensen die het handig vinden..Ik zelf vind het handig Misschien is het beter om de beoordeleing in je eigen topic te zetten en de link hier neer te zetten?
Laatst gewijzigd door Gerrit Haarsma op za 27 feb 2010 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Ricardo »

andre schreef::yawn: :yawn: Echt een topic waar ik op zit te wachten , niet dus :doh: .

Persoonlijk gezien is dit een topic van niks , bijna iedereen hier heeft een eigen topic om z'n modellen de
te laten zien en evt een beoordeling eraan te geven , zelf zit ik niet te wachten op een topic waar deze
modellen weer voorbij te zien komen van dezelfde verzamelaar en foto's hiervan met beoordeling .
Mijn mening is gewoon in je prive topic houden dan blijft het forum ook wat overzichtelijker .
Ben ik het niet geheel met je eens. Ik kan namelijk niet zien of jij bijvoorbeeld een Bugatti in je verzameling hebt zitten en welke waarde jij eraan hecht. Dit is namelijk niet terug te vinden in de privetopics :thump_up:
Op deze manier, zeker als je er een mooi subforum van kan maken (reeds voorgelegd bij het bestuur), kan het een zeer overzichtelijk naslagwerk worden :thump_up:
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Niek-106 »

Ik ben het met Rico eens :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door andre »

De waarde die ik (bijvoorbeeld) aan een model hecht wil niet zeggen dat ik die kan overdragen aan een ander ,
dat is een gevoel wat ik heb met het specifieke model .
En na mijn mening dus compleet onbelangrijk voor een collega verzamelaar , zo heb ik dus iets met Mazda, Mercedes, Bentley, VAG en BMW.
Een ander vind er misschien helemaal niks aan , dat heb ik ook met andere collectie's hier op het forum .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Ricardo »

andre schreef:De waarde die ik (bijvoorbeeld) aan een model hecht wil niet zeggen dat ik die kan overdragen aan een ander ,
dat is een gevoel wat ik heb met het specifieke model .
En na mijn mening dus compleet onbelangrijk voor een collega verzamelaar , zo heb ik dus iets met Mazda, Mercedes, Bentley, VAG en BMW.
Een ander vind er misschien helemaal niks aan , dat heb ik ook met andere collectie's hier op het forum .
Het blijven inderdaad beoordelingen en dus subjectief. Maar iemand die graag een model wil aanschaffen en toch wil weten wat een ander er van vindt, kan het een leuk naslag werk zijn :thump_up: Zelf kijk ik tegenwoordig ook vaak even op een vergelijkings/ beoordelingsite om te kijken of een product wel interessant vind en wat mensen er van vinden.
Als we dit in een leuk format kunnen gieten waar ook andere leden hun oordeel kunnen geven over hetzelfde model, kan het een leuk initiatief worden. Dan kan een potentiele koper de oordelen bekijken van z'n medeverzamelaar en dan misschien te overwegen om het wel/ niet te kopen :thump_up:
Vergelijkingen zullen zelfs nog leuker zijn, zou ik nu een Bugatti kopen van AA of toch een van Minichamps. Ik denk dat je daar veel aan kunt hebben :wink:
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door F40F50ENZO »

Leuk initiatief :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Mr. Dj M. »

Oke er is nu dus een topic verschenen!
We zijn er inderdaad nog niet zo te zien, want wat is de toegevoegde waarde als er geen directe vergelijkingen worden gepost tussen bijvoorbeeld de Autoart en Kyosho uitgave? Zoals in het prive topic van Ron besproken, we moeten een format gaan maken om daarin aan te geven hoe we ook afzondelijk van elkaar een kennisbankje kunnen opbouwen en daarin modellen kunnen vergelijken. Zo hoef je niet allebei de fabrikanten in huis te hebben om toch te kunnen vergelijken.

Het laatste commentaar van Ron in zijn prive topic sluit hier ook bij aan, want zonder goed format is het inderdaad niet zinnig en is dit niet een toevoeging zoals Andre nu ook aangeeft.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Ricardo »

Ik denk dat we het volgende in eerste instantie zouden moeten opzetten:

Subforum modelautobeoordelingen:

Bovenin medelingen beoordelingen en vergelijkingen
- 1:18
- 1:43
- overige schaal
In deze mededelingen alleen een lijst maken met de beoordeelde modellen die per model onder de mededelingen staan (alfabetische volgorde).
Daaronder dus de beoordelingen van de verschillende modellen volgens een vast format (misschien die van Gerrit :think: )
In deze topics kunnen leden reageren die hetzelfde model hebben en ook een cijfer geven. Zo krijg je dus meerdere beoordelingen per model :thump_up: (ala kieskeurig.nl of vergelijk.nl)

Vergelijkingen op dezelfde manier, maar dan uiteraard met twee modellen. Ik denk dat dit wel een leuk naslagwerk gaat worden.

Een nieuw lid hoeft nu alleen maar even in de mededelingen te kijken of zijn model ertussen staat, klikt op de link en wordt doorverwezen naar het desbetreffende topic, waar 1 of meerdere beoordelingen staan :thump_up: Ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb :think: (in mijn hoofd heb ik het al klaar namelijk :lol: )
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Powersprint »

Ik denk dat dat een aardige opzet zal zijn Ricardo! :thump_up: Hopelijk is het ook uitvoerbaar want zo te merken zit er volgens mij nog wel wat tijd in om dit zo werkend te krijgen :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Gerrit Haarsma »

De mensen komen los!
Ik persoonlijk vond het een goed idee, Het mooie zou zijn dat meer mensen gingen beoordelen.
De opzet van Ricardo vind ik ook goed, Misschien 1:24 er nog tussen..
We gaan maar kijken of er interesse voor is en als die er is ga ik zeker meehelpen en mijn eigen modellen beoordelen.
Vergelijken zal hier niet gaan omdat ik geen dubbele modellen van andere fabrikanten heb, misschien via foto's uit iemand anders zijn topic of van internet..

Ene @Ricardo, Eigenlijk is het format van rsh_scuderia.. Ik denk dat we historie er dan beter er uit kunnen laten omdat dat voor sommige mensen moeilijk is..

Gr Gerrit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Montezemolo »

Op zich een leuk idee, maar moeilijk uitvoerbaar, wellicht een idee om bijvoorbeeld alleen nieuwe releases te beoordelen dan blijft het wat meer overzichtelijk en kan ook nuttig zijn voor mensen die eventueel twijvelen om dat model aan te schaffen.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Kyoshofan »

Nieuwe releases zijn inderdaad beter uitvoerbaar, tenminste modellen die nog recent te verkrijgen zijn :wink:
En dan idd 1:18, 1:43 en eventueel overige schalen :wink:

De opzet is leuk, nu nog de uitvoering :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Gerrit Haarsma »

@Montemezelo, Zou een goed idee zijn, maar er zijn veel mensen die bieden op modellen via Marktplaats en Ebay en weten misschien niet van welke kwaliteit dat model is..

Gr Gerrit.
Afbeelding
Plaats reactie