1:18 Lexus LS460 Norev

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

1:18 Lexus LS460 Norev

Bericht door Kyoshofan »

Algemene indruk
Als je om het model heen kijkt heeft Norev er een geweldig model van gemaakt. Het is natuurlijk wel voor de liefhebber, zo'n grote auto.
Het is nog een vrij nieuw model. Dat is ook te zien aan de detaillering. Hij heeft dezelfde kwaliteit als de Audi A6 en A4 reeks van Norev.
Zowel een goed interieur als exterieur.
8/10
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Detaileringsniveau:
De details zijn zeer goed te noemen. Zeker voor een Norev. Een groot voordeel vind k altijd als modelauto's dichte zijruitjes hebben. Ook
deze is voorzien van dichte zijruitjes. Mooie details zijn ook het ingelegd tapijt, verfraaid dashboard en de tekst onder de motorkap.
8/10

Exterieur:
Je ziet natuurlijk meteen die dikke gril met de grote koplampen die ook nog over de zijkant heen lopen.
Het valt ook op dat hij een kleine motorkap heeft, daardoor zijn de zijschermen vrij grof.
Maar gelukkig volgt de lijn van de motorkap, de lijn van de gril.
Ook is er een japans kentekenplaatje op, wat raar lijkt van een franse fabrikant.
Maar die kentekenplaat heb ik er zelf op gezet omdat ik het natuurlijk mooi vond staan.
Ook bij de achterkant komen dezelfde lijnen van de koplampen terug, ook deze lopen een stukje over de zijkant door.
De achterzijschermen zijn kleiner dan voor, waardoor de kofferbak groter is.
En wat is altijd mooi op een auto, ja, 2 uitlaten aan elke kant. En het zijn de kleinste niet, Lexus heeft ervoor gekozen om brede
en vierkanten uitlaten te plaatsen. Nou ik vind dat schitterend, echt iets dat bij die lompe Lexus past
9/10
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Interieur:
Zwart met hout. Ik zie er liever crème leer in, dat vind ik echt passen bij deze auto. Maar over dit interieur heb ik ook niks te klagen. Het is prachtig afgewerkt. Schitterende tellertjes en allerlei kleine knopjes. Ook zit in het interieur stoffen vloerkleden, maarja, in welke kwaliteitsmodelauto zit dat tegenwoordig niet? Ook zit er een grote boordcomputer in, gelukkig staat er Lexus in om het nog een beetje op te vrolijken. Verder heb ik weinig meer over het interieur te melden. Al ben ik ook blij dat de achterportieren te openen zijn. Vaak is dat niet.
7/10
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Historie:
Vrij weinig historie over deze auto. Lexus maakt sinds 1989 luxewagens. Het merk is populair in Amerika. Mercedes, BMW en Audi hebben
er een nieuwe concurrent bij.
5/10

Lak:
De lak springt er ook echt uit, het heeft een beetje een effect van wit parelmoer. Echter is het niet perfect gespoten. Als je er echt op gaat letten zie je oneffenheden.
7/10
Afbeelding

Marktwaarde:
De adviesprijs in het begin was rond de 50,- Euro. Het model wordt vrij weinig aangeboden op MP/Ebay. Je kan ze nog wel nieuw krijgen
tegen een prijs van 40 tot 60 Euro. Echter heb ik hem voor het ongelofelijke bedrag van 25,- Euro gekocht. Hij is zeker zijn geld waard.
8/10

Motor:
Als je de foto ziet denk je vast en zeker; saai. Dat is ook wel een beetje zo, maar wat is er tegenwoordig te zien aan die nieuwe motoren. Overal zit zo’n plastic kap overheen, dat is ook mooi. Norev heeft wel een pinnetje aan de onderkant van de auto bevestigd waardoor je de motorkap kan openen. Wat Norev ook mooi heeft gedaan zijn de stickertjes aan de binnenkant van de motorkap waarop allerlei informatie staat. Ook staat er in chrome letters V8.
7/10
Afbeelding
Afbeelding


Verpakking:
De Lexus zat in een zeer luxe witte doos met ingedrukt logo. Zat gewoon tussen piepschuim, dus makkelijk inpakken of te vervoeren.
9/10

Velgen:
Wat direct opvalt zijn de grote ballonbanden. Norev heeft duidelijk iets te grove banden eronder gelegd. Verder zijn de velgen natuurlijk wel goed afgewerkt, met het logo en 5 kleine boutjes. Al ziet de remschijf er ook maar uit als een stukje glad plastic.
5/10
Afbeelding
Afbeelding


73/100
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: 1:18 Lexus LS460 Norev

Bericht door AutoWolf »

Het is gewoon een heerlijke bak. Nette review :thump_up:
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: 1:18 Lexus LS460 Norev

Bericht door Wieldop »

Thx voor de review, heb dit zelf altijd een leuk model gevonden, maar alleen foto's gezien van de buitenkant, waar de ballonbanden opvallen. Maar na deze review is het mij wel duidelijk dat een leuke outsider voor mijn kleine verzameling zou kunnen zijn :whistle:

En andere wielen erop zetten zal vast ook wel kunnen!

:thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie