1:18 Studebaker Golden Hawk "Project car" Motor City Classic

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

1:18 Studebaker Golden Hawk "Project car" Motor City Classic

Bericht door Gerrit Haarsma »

Merk: Studebaker
Type: Golden Hawk "Project car" 1957
Fabrikant: Motor City Classic
Schaal: 1:18

Afbeelding

Algemene indruk: Kort en krachtig: "Wow" dat dit gemaakt kan worden in serie, de meeste "Project cars" of "Schuurvondsten" worden maar per 1 stuk gemaakt terwijl deze Studebaker in serie is geproduceerd.
8/10 Punten

Afbeelding

Detaileringniveau: De details van dit model zijn perfect, een krant, blikje cola en een kleedje op de voorbank, achter op de hoedeplank nog een krant, in de kofferbak liggen; een band, een wieldop, een paar blikken en een heuse hamer. Op de linkerdeur van het model staat 57 Studebaker geschreven, een heuze schadedeur dus! de rechter koplamp mist, hier steken de draden echt uit de carroserie weg, schitterend gedaileerd dus!
8/10 Punten

Afbeelding

Exterieur:De buitenkant van het model is ook schitterend, zoals ik al zij de schadedeur, spatborden in andere kleuren, roest. smerige ramen en een barst in het raam.
7/10 Punten

Afbeelding

Interieur:Het interieur is ook nog eens geweldig, op de voorbank vinden we een kleed, een blik cola en een krant. Op de achterbank vinden we nog meer blikken en op de hoedenplank 2 kranten/folders,
7/10 Punten

Historie: De geschiedenis van de Studebaker Golden Hawk is HIER te vinden.
6/10 Punten

Kleuren/Decals: Er zijn veel verschillende kleuren op dit model. Wit en grijs zijn de kleuren op dit model, als we roest ook een kleur mogen noemen 3, de details van het logo in de grille is schitterend. De kleur grijs zal waarschijlijk primer zijn, de kleur(en) passen perfect bij het model.
7/10 Punten

Marktwaarde: Mijn model is nieuw en ik betaalde €28,50. Aangezien deze Studebaker niet nieuw meer word geleverd is hij tussen de €20,00 en de €40,00 waard. In mijn ogen is hij zeker zijn geld waard!
6/10 Punten

Afbeelding

Motordetails:"Smerig" maar goed gedaitaleerd, er zit een Studebaker stickers op de motor en het vuil is onder de motorkap weer terug te vinden. Motor City Classic had zijn best wel wat meer aan de kleuren mogen doen...
6/10 Punten

Verpakking: De verpakking is typisch Motor City Classic, meestal worden de modellen in een grijze, zwarte of geel/rode doos geleverd. Er is niks met de verpakking mis, je kunt het model zien en het is een stevige ruime doos.

Afbeelding

Wielen en banden: De 3 wielen zijn ook "smerig" het andere wiel ligt in de kofferbak.
6/10 Punten

66/100 Punten Dit model verdient in mijn ogen echt wel een voldoende, ik zelf zou hem voor die prijs echt niet laten staan...
Afbeelding
Plaats reactie