1:18 Nissan Skyline GTR R32 1993 GP-1 Autoart

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

1:18 Nissan Skyline GTR R32 1993 GP-1 Autoart

Bericht door Kyoshofan »

Algemene indruk:
Wat als eerste opvalt is het kleurtje. Natuurlijk valt dat op, wat is die toch groen.
Je kan hem natuurlijk ook nog in veschillende livery's kopen, maar ik ben toch voor het groen gegaan.
Alles ziet er keurig netjes uit, een mooie afwerking van buiten en van binnen. Geen grote kieren tussen
de deuren of motorkap. Autoart heeft hier duidelijk zijn best op gedaan.
Afbeelding
9/10

Detaileringniveau:
Alles is zeer gedetailleerd gemaakt. Maar dat zijn we ook niet anders gewend van Autoart.
Een heel mooi interieur, motorafwerking en de achterkap met gaten voor het tanken.
Er is zelfs grote aandacht besteed aan de onderkant van de wagen, dat die er allemaal gelikt uit.
Afbeelding
8/10

Exterieur:
Buiten het prachtige kleurtje ziet de livery er ook zeer netjes uit. Alle stickers zijn mooi aangebracht
en er valt helemaal geen misstukje te zien. Ook zitten zowel voor- als achter sleepogen.
Aan de zijkanten zie je ook 2 uitlaten met daarboven een zilver stukje op de side-skirts, zodat dat niet warm wordt.
Zowel voor als achter zijn er ook nog sluitingen bevestigd aan de motorkap en achterklep. En dit alles bij
elkaar maakt een mooi beeld van de Skyline.
Afbeelding
7/10

Interieur:
De stoel is natuurlijk gewoon bekleed met stof. In heel de auto lopen rollbars en daar is de stoel ook aan bevestigd.
Dit is gedaan met dunne koperdraadjes. Heel het dashboard zit vol met knopjes. Wat voor een nut ze allemaal hebben
weet ik niet, maar het zal wel allemaal kloppen. Ook de teller en het stuurwiel zien er goed uit.
Afbeelding
8/10

Historie:
"De JGTC gelden in Japan als de belangrijkste racetoernooi. In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook onverwijld de 24-uursrace op het Spa-Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger', zo bepaalde de voormalige bedrijfsleiding. Dit bleek een misstap van formaat. Niet veel later werden ze opgeslokt door Renault Groep"
Afbeelding
9/10

Lak:
De groene lak is zeer goed gespoten, er is helemaal niks op aan te merken. Ook de livery is goed
Afbeelding
8/10

Marktwaarde:
Ik heb hem gekocht voor 50,- Euro, en voor dat geld wordt die nu nogsteeds veel aangeboden. Hij is zeker zijn geld waard.
Voor 50,- kan je niet extreem veel verwachten, maar wel van deze Skyline.
Afbeelding
9/10

Motor:
De motor is pas echt het mooiste vaan heel de auto. Alles is zo mooi afgewerkt, het lijk zo op de 1:1 motor.
Er zijn veel verschillende kleuren gebruikt waardoor het er niet simpel uitziet. Ze motor is echt een plaatje en verdiend daarom ook een dikke 10.
Afbeelding
10/10

Verpakking:
De Skyline wordt is een Millenium verpakking van AA geleverd. Hier staan mooie foto's op van het model, en van de 1:1 tijdens races.
AA heeft dat zeker goed bedacht en ze passen het bij bijna ieder model toe.
Afbeelding
8/10

Velgen:
Wat schitterend is gedaan; is dat de banden de complete wielkast vullen. Dat geeft een strak geheelte.
Ik moet wel zeggen dat er niks op de banden staat en dat de velg er maar saai uitziet. Al met al zijn ze wel netjes afgewerkt
Afbeelding
6/10

82/100
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Nissan Skyline GTR R32 1993 GP-1 Autoart 1:18

Bericht door Gerrit Haarsma »

Prachtige Beoordeling, Hopelijk komen er meer,
Die motor is inderdaad heerlijk gedaitaleerd, een goeie close-up en hij kon 1:1 zijn :thump_up:

Gr Gerrit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Nissan Skyline GTR R32 1993 GP-1 Autoart 1:18

Bericht door Kyoshofan »

@ Gerrit

Ik zal kijken of ik er van 't weekend nog een aantal kan uploaden.
Zal het niet te gek maken hoor :idea:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: 1:18 Nissan Skyline GTR R32 1993 GP-1 Autoart

Bericht door Gerrit Haarsma »

@ Bart, Is goed, Die nissan is echt heerlijk, alleen niet mijn stijl,
Zo'n drifter int echt is pas vet :lol:
Afbeelding
Plaats reactie