1:18 Ferrari F40 LM "Pilot" Hotwheels Elite

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

1:18 Ferrari F40 LM "Pilot" Hotwheels Elite

Bericht door Powersprint »

Algemene indruk:
Afbeelding
De eerste indruk is dat het model er zeer goed uitziet. Het blauwe kleurtje en de gele "booskijkers" vallen meteen op. Een minpuntje wat ook gelijk opvalt als je de auto wat beter bekijkt zijn de uitstekende achterwielen. Erg jammer van deze eerste indruk, maar de rest maakt dit grotendeels goed :)
7/10

Detaileringniveau:
Afbeelding
Het detailniveau zit ook wel snor bij deze bolide. Vooral het stukje tranenplaat om de uitlaten ziet er gewoon erg gelikt uit :thump_up: Ook de open geschoven ruitjes, de mooie ruitenwisser en de steuntjes om de voorspoiler omhoog te houden zien er goed uit. Zelfs het lampje om het startnummer te verlichten ontbreekt niet. Er zijn ook wat mindere punten, zoals de zwarte stootlijstjes aan de achterkant van de F40. Deze zitten niet 100% recht, maar het is niet storend. Ook de antenne lijkt wat aan de dikke kant.
8/10

Exterieur:
Afbeelding
De mallen om het model te maken zijn van goede kwaliteit geweest. Op Het exterieur is dan ook weinig aan te merken De vormen kloppen aardig en er zijn geen grote naden te zien. Ook de voorkap die in zijn geheel van het model af te halen is valt weer goed terug op zijn plek. Ik heb echter al forumleden gehoord waarbij dit niet het geval is, maar bij mijn model is hier niets mis mee :) De motor is ook mooi te zien door de achterklep :thump_up:
8/10

Interieur:
Afbeelding
De stoeltjes zijn mooi afgewerkt, het stuur is zelfs met rood stof bekleed, dus dat zit wel goed :) Ook de gordels zien er mooi afgewerkt uit. De meters lijken decals te zijn, wat dan weer jammer is. Maar door de digitale meters is dit misschien de enige optie. Ook de brandblusser is aanwezig, net zoals de rolkooi en andere zaken die normaal niet in de straatversie zitten.
7/10

Historie:
Afbeelding
Als je Ferrari zegt, dan zeg je bijna in één adem F40 er achteraan. Voor velen is de F40 nog steeds een van de mooist en spectaculairste modellen ooit gebouwd. De F40 LM heeft een mooie historie in Le Mans, echter hebben ze nooit een overwinning behaald. Tijdens de BPR wedstrijden, verreden tussen '94 en '96, die korter van duur waren, was dit wel het geval. Vele overwinningen werden behaald in een sterk veld met onder ander McLaren F1's, voor die tijd toch wel modernere bolides dan de F40 LM die dateerde uit 1988. Al met al een historie om U tegen te zeggen!
9/10

Kleuren/Decals:
Afbeelding
De kleur valt in de vitrinekast direct op. Het blauwe kleurtje springt overal bovenuit. Ook op de decals is niets aan te merken. Goed werk geleverd door Hotwheels :thump_up: De livery in zijn geheel (kleuren + decals) is niet een van de meest moderne, maar overwint door eenvoud.
8/10

Marktwaarde:
Afbeelding
Bij een Hotwheels model is het altijd maar afwachten hoe een model zijn waarde behoud. Mede door de grote vraag naar dit model verwacht ik dat de marktwaarde nog wel even gewaarborgd blijft, al zal de prijs (ook kijkende naar andere Hotwheels elite modellen) in de loop der tijd vast gaan zakken.
8/10

Motor:
Afbeelding
De motor straalt pure eenvoud uit. Iets dat je dan ook kunt verwachten van een Ferrari uit 1988 :) Wat mij direct opviel waren de uitlaten. Deze zien er zeer waarheidsgetrouw uit door de mooie kleur die ze hebben: een ietwat donkergrijze uitstraling zodat het lijkt alsof ze al wat kilometers achter de rug hebben. Heel erg mooi. Natuurlijk zit ook het steuntje om de motorkap omhoog te houden verwerkt in het model. Altijd handig om het model met motorkap open uit te stallen in de vitrine :)
De algemene detailering had wellicht iets beter gemogen.
7/10

Verpakking:
Afbeelding
Zoals al enkele forumleden al aan hadden gegeven, een regelrechte ramp :thump_down: :doh: Zowel de motorkap als voorste kap zijn met een hele wirwar aan staaldraadjes verbonden aan de verpakking. Ik denk dat me dit wel een half uur heeft gekost om alles goed los te krijgen zonder iets te beschadigen. Wie zoiets verzint moet echt verbannen worden, want dit is niet leuk meer :evil:
Het model zit in een normale verpakking, weinig poespas en straight to the point.
3/10

Wielen en banden:
Afbeelding
Ook de velgen stralen perfectie uit door eenvoud. Ze passen goed onder het model, de witte kleur is subliem en ook de banden zijn van de juiste opdruk voorzien :thump_up: De remschijven hadden iets beter afgewerkt mogen worden. Jammer genoeg steken de wielen, zoals ook al te lezen bij de algemene indruk, aan de achterkant iets uit de body. Echter vind ik dit persoonlijk niet heel storend omdat het bij mij niet heel erg opvalt.
7/10

Eindscore:
72/100
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Ferrari F40 LM "Pilot" Hotwheels Elite

Bericht door Kyoshofan »

Een strakke Review, netjes gemaakt :drool:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: 1:18 Ferrari F40 LM "Pilot" Hotwheels Elite

Bericht door exit »

opmerking/vraag

deze Ferrari is de '95 LM versie MAAR de LMdecal op het dak meldt '96 .... :wink:
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Plaats reactie