1:18 Cadillac Superior Ambulance 1959 Precision Miniatures

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

1:18 Cadillac Superior Ambulance 1959 Precision Miniatures

Bericht door Gerrit Haarsma »

Merk: Cadillac
Type: Superior Crown Royale Ambulance 1959
Fabrikant: Precision Miniatures
Schaal: 1:18

Afbeelding

Algemene indruk: Toen ik dit model voor het eerst in het echt zag was ik verliefd, zoveel details op zo'n mooie grote wagen.
Zeg nou hoevaak kom je een goed gedaitalleerde ambulance tegen in 1:18?
9/10 Punten

Detaileringniveau: De details binnen en buiten het model zijn verbluffend, alles is heel precies.
9/10 Punten

Afbeelding

Exterieur: Het buitenkant van het model is top! Kijk maar naar de: Bumpers, staartvinnen, deurgrepen, spiegels etc.
8/10 Punten

Afbeelding

Afbeelding

Interieur: Het interieur is echt schitterend, de brancard is echt bekleed, de vloer is echt bekleed eveneens als de zijkant van het model.
8/10 Punten

Historie: Cadillac heeft veel rollen in de autoindustrie, denk bijvoorbeeld aan de presidentenwagens, lijkwagens, ambulances.
En nu rond deze tijd heeft Cadillac nog steeds een grote rol als Presidenenwagen en lijkwagen.
8/10 Punten

Afbeelding

Kleuren/Decals:Rood zoals op een ambulance hoord, de decals van Chicago Fire Department zijn prachtig, gewoon hoe Precision Miniatures zijn kleuren en decals anders ook zijn.
8/10 Punten

Marktwaarde:Dit model is niet meer nieuw te krijgen en moeilijk via Marktplaats, op Ebay moet je geluk hebben en als je dat hebt tel je minimaal €100,00 neer. Voor zijn prijs mag ie er wezen maar voor net wat meer koop je een CMC.
6/10 Punten

Motor: Precision Miniatures is op dit gebied echt slecht! en dan ook echt slecht!! Motorkap kan niet eens open?!
1/10 Punten

Verpakking: De verpakkings is mooi luxe, een dichte doos met het model is piepschuim en doekjes, bij de lijkwagens zitten de kist en de trolley apart naast het model.
8/10 Punten

Wielen en banden:Whitewalls en voldoende gedaitaleerde velgen.
6/10 Punten

Punten totaal:71 Punten, het model verdient het in mijn ogen wel, een ding is echt zwak en dat is de motorruimte.

Verbeteringen of Opmerking, kleine moeite: Plaats nieuw bericht :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: 1:18 Cadillac Superior Ambulance 1959 Precision Miniatures

Bericht door Wieldop »

Prachtige wagen, valt me wel op dat het een ambulance IS, maar dat hij toch van de brandweer is (fire departement). Maar ik moet zeggen dat het inderdaad wel een hele vette bak is die je zelden in 1/18 ziet :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: 1:18 Cadillac Superior Ambulance 1959 Precision Miniatures

Bericht door Gerrit Haarsma »

Wieldop, het was een cadeautje voor mijn vader en ik was al bang dat het een brandweerwagen was.
Na een klein onderzoekje was het een Ambulance die reed voor de Brandweer in de USA.
Er zijn trouwens verschillende type's 59'er en 66'er, ik heb er in totaal 3.
Binnenkort (najaar) komt er een ouder type Ambulance .
Er zijn 2 kleuren: Blauw en rood.

Gr Gerrit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: 1:18 Cadillac Superior Ambulance 1959 Precision Miniatures

Bericht door Wieldop »

Oké, weer wat geleerd :thump_up: Cool!
Afbeelding
Plaats reactie