1:18 Mercedes-Benz 190 2.3-16 AutoArt

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

1:18 Mercedes-Benz 190 2.3-16 AutoArt

Bericht door Wieldop »

Mercedes-Benz 190 2.3-16 - 1:18 AutoArt

Algemene indruk:
Een 190 2.3 heeft natuurlijk een grote naam, en dit model doet de 1:1 eer aan. Persoonlijk (hoewel een zekere mercedes fan dat vast niet met me eens is :whistle: ) vindt ik dit model in de kleur smoke grey het mooist.

Afbeelding

9/10

Detaileringniveau:
Naar mijn mening een van de meest geslaagde modellen van AutoArt. Alle details kloppen gewoon, en als ik het model zie, dan heb ik meer het gevoel met een echte auto te maken te hebben, dan bij mijn andere modellen. Ondanks dat dit model al een tijd op de markt is, is het een perfect plaatje.

8,5/10

Exterieur:
Lak zit er zeer mooi op, lampen gelijken perfect, mooie putdeksels (wielen dus), fraai gedetailleerde grill; alleen maar lof over het exterieur! :thump_up: Alle deuren kunnen worden geopend, wat tegenwoordig gelukkig meestal wel gebeurd. De ster achterop is echt metaal/plastic, in plaats van een opgeplakte sticker. Daardoor is hij wel vrij groot, maar toch vind ik dit beter als een sticker.

Één minpuntje: de kofferbak blijft niet openstaan. Nu weet ik niet of dit aan het model algemeen of specifiek ligt, maar het is toch een beetje onhandig (bij het maken van foto's bijvoorbeeld). Enfin, hij staat gesloten in de vitrine, dus dit is niet zo hinderlijk verder.

Afbeelding
Afbeelding

9/10

Interieur:

Ook hier weer een hoge score. Alle knopjes en frutseltjes zijn er, en deze lijken net echt. Ook het hout valt niet tegen. Een typisch AutoArt probleem is wel de stoelen, dit mag echt beter. :thump_down: Gelukkig valt het bij dit model erg mee, en zijn ze zwart, wat het beduidend minder storend maakt dan een lichte kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Deze foto's zeggen niet zoveel over het interieur door het automatisch scherpstellen van de camera :mrgreen:

8/10

Historie:

Dit model is bij velen natuurlijk bekend als het kleine broertje van de 2.5. De 2.3 had zelf ook een goede naam, het was een zeer snelle auto voor die tijd (ook nu nog). In mei 1984 werd de Nürburgring na renovatie heropend, dit werd door Mercedes-Benz gevierd met auto's in straatuitvoering, maar dan met rolkooi en bredere wielen. Diverse bekende coureurs reden mee. Ayrton Senna da Silva maakte hier zijn opwachting, en won hier van Niki Lauda (welke op de 2e plaats eindigde).

AA heeft ook de Senna en Lauda uitvoeringen geproduceerd.

7,5/10

Kleuren/Decals:

Zoals ik eerder al meldde, vind ik de kleurstelling zéér goed bij het model passen. Het zwarte interieur is ook een stuk sportiever dan beige.

8/10

Marktwaarde:

Door verschillende stuntaanbiedingen bij diverse Duitse winkels, zijn de prijzen (zeker gezien het detailniveau) extreem laag.
Aangezien dit topic volgens mij om aankoop aan- en afraders gaat, een goed cijfer. Wel weer een puntje minder door dat hij nooit zal vermeerderen in waarde (door bijv. limitering)

7/10

Motor:
Ook de motor ziet er netjes uit, er zijn verschillende kleuren gebruikt naast zwart. Het geheel doet iets plasticachtig aan, maar dit valt mee. Veel kleine details, zoals bijvoorbeeld bekabeling.

Afbeelding

Ter vergelijking een echte:
Afbeelding

8/10

Verpakking:
Het model is geen dealer, dus zit hij verpakt in een standaard AA doos. De lay-out oogt vrij gedateerd, maar wel grote foto’s van het model erop. De binnenkant is van piepschuim met uitsnede waar het model perfect in past. Voordeel hiervan is dat je bij verzenden eigenlijk geen 2e doos nodig hebt.

Afbeelding
Afbeelding

7/10

Wielen en banden:
De welbekende putdeksels. Ze lijken op het eerste gezicht niet vreselijk gedetailleerd, maar er zit in 1/1 weinig meer detail aan. Ook hier weer een uitstekende score, dus het totaal geeft een goed rapport voor deze sporter. :thump_up: Door naar de volgende klas zou ik zeggen.

8,5/10

Totaal: 80,5/100
Laatst gewijzigd door Wieldop op di 16 mar 2010 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Mercedes-Benz 190 2.3-16 AutoArt

Bericht door Kyoshofan »

Helemaal goed, hier staat idd ook de Lauda uitvoering. :thump_up: :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Mercedes-Benz 190 2.3-16 AutoArt

Bericht door Kyoshofan »

Ja, dat klopt idd. Alleen dan anders startnummer en i.p.v Senna staat er Lauda :wink:

Back OT!!
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Plaats reactie