1:18 Modena Hothwheels vs Burago

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

1:18 Modena Hothwheels vs Burago

Bericht door Ferrarifan »

Ik had onderstaande vergelijking in mijn topic geplaats, maar deze hoort eigenlijk hier thuis:

Ik kon het niet laten. Mijn op 1 na laatste burago (360 Modena) vervangen door Hotwheels Elite. Deze 360 Modena van Burago is 1 van mijn eerste 1:18 modellen. Ondanks dat ik de Burago (de grijze) best geslaagd vindt (voor een Burago) kan hij qua details toch niet op tegen een Hotwheels Elite (de zwarte), alhoewel de verschillen minimaal zijn (valt me eigenlijk een beetje tegen en verbaasd me zeer). De combinatie zwart met een rood interieur heeft me overstag doen gaan.Kijk en oordeel zelf :think:

zijaanzicht: Bij het zijaanzicht van de Burago valt direct op dat het Ferrari logo ontbreekt. De raamstijlen van de hotwheels zijn iets fijner afgewerkt.
Ook zijn de schijfremmen van de Hotwheels opvallend rood gekleurd.Het pininfarina en het profiel in de banden vallen bij de Hotwheels beter op dan bij de Burago. Verder valt op dat de Hotwheels aan de achterzijde een aflopende lijn laat zien, terwijl de Burago zelfs iets oploopt. Naar mijn mening komen de lijnen van de Hotwheels meer overeen met de werkelijkheid.
Bij de Burago valt de richtingaanwijzer aan de zijkant beter op en ontbreken de ruiten in de zijportieren (iets wat volgens mij kenmerkend is voor modelauto's van ruim 10 jaar geleden). De Hotwheels is trouwens een stuk lichter dan de Burago.
AfbeeldingAfbeelding
Voorzijde: De spiegels van de Hotwheels zijn iets eleganter gevormd dan bij de Burago. De klep van de kofferruimte sluit bij de Hotwheels iets beter aan bij de carrosserie. Verder zijn de koplampen van de Hotwheels iets realistischer, maar dit verschil is minimaal.
De voorruit van de Hotwheels is helder vergeleken met de Burago.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
De Ferrari logo's op de Burago zijn iets lomper dan op de Hotwheels en naar mijn mening niet helemaal naar verhouding. De ruitenwissers van de Hotwheels liggen natuurlijker (vlakker). Maar dit kan te maken hebben met de ouderdom van de Burago.
Afbeelding
Achterzijde: De achterzijden van beide modellen zijn erg aan elkaar gewaagd, ik zie tenminste geen opvallende detailverschillen. Wel is het remlicht van de Hotwheels realistischer dan die van de Burago (een sticker).
AfbeeldingAfbeelding
Interieur: Het interieur van de Burago doet qua details niet veel onder voor de Hotwheels, sterker nog, ik vind het interieur van de Burago misschien wel realistischer, zeker als het gaat om de versnellingsbak en kleursamenstelling.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Het koffertje en de gestoffeerde kofferruimte zijn bij de Burago niet aanwezig
AfbeeldingAfbeelding
Motorblok: Het motorblok van de Hotwheels heeft meer een alu/chroom look dan de Burago.Toch vind ik het blok van de Burago beter geslaagd.
Afbeelding
Conclusie: Mijn conclusie: Het kwaliteitsniveau van de Hotwheels ligt hoger dan bij de Burago. Maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding zitten beide modellen wel erg dicht bij elkaar en de minder fortuinlijke verzamelaars hoeven zich daarom echt niet te schamen voor een Burago. De Hotwheels is namelijk een behoorlijk stukje duurder. En wat we ook niet moeten vergeten is dat de Burago van dik 10 jaar terug is en dat ik de Hotwheels vorige week heb gekocht. Ik ben benieuwd naar jullie mening :drool:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1:18 Modena Hothwheels vs Burago

Bericht door Autofan »

Moet zeggen dat ze idd verrassend dicht bij elkaar liggen! Eigenlijk zou je de HWE-koets met de wielen op de Bburago moeten zetten, dan heb je een optimaal model. :P De lijn van de HWE is idd de goede (aflopend):
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 1:18 Modena Hothwheels vs Burago

Bericht door Ferrarifan »

Klopt, en de lijnen zijn toch niet bepaald onbelangrijk lijkt me :roll:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie