Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door Geralt »

Hoi,

Aangezien ik pas net begonnen ben heb ik wellicht een ietwat domme vraag voor de kenners.
Zoals jullie misschien al gezien hadden in mijn topic ben ik begonnen met het verzamelen van F1 wereldkampioenen in schaal 1/43.

Nu zag ik toevallig dat een aantal modellen opnieuw door minichamps uitgegeven gingen worden.
Een daarvan trok mijn aandacht en wel de Williams FW11B uit '87 van Piquet (400870006). Die stond een paar weken geleden nog op reserveer nu, beschikbaar eerste kwartaal 2016 beschikbaar bij toms.nl

Nu staat het model al niet meer op de site zie ik. De oude uitgave, 436870006, kost links en rechts tegen de 200 euro, dat vind ik wat erg gortig. Dus ik dacht ik koop volgende maand (want deze maand had ik al een bestelling van 3 stuks de deur uit gedaan) die Williams wel. Die blijkt dus al uitverkocht te zijn.

Mijn vraag aan jullie is of dit normaal altijd zo snel gaat met modellen die opnieuw uitgebracht worden door Minichamps?
Ik zie namelijk dat ook van Stewart '73 en Fittipaldi '74 en van Jones '80 nieuwe uitgaves zijn om te pre-orderen.

Zijn dit soort nieuwe uitgaves altijd zo snel weg, of keek ik in het voorbeeld van Piquet toevallig tegen een van de populairdere modellen aan en was deze daarom zo snel uitverkocht?

Met andere woorden, doe ik er verstandig aan om zo snel ik zie dat een nieuwe uitgave eraan komt deze direct te pre-orderen? Ik dacht zo een vaart loopt het niet.

Graag jullie advies voor een beginnend verzamelaar :)
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door rsh_scuderia »

Het verschilt is hier het juiste antwoord.
Het kan zijn dat de fabrikant het model wel aankondigt, maar niet produceert.
Het kan zijn dat het aantal inderdaad beperkt is en hierdoor al snel is uitverkocht.
Het kan zijn dat de fabrikant het model aankondigt maar nooit maakt.

Wellicht een berichtje sturen naar Toms? Zij weten wellicht meer. :thump_up:
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door Geralt »

Zal een winkel niet altijd zeggen dat een model snel loopt en al bijna uitverkocht is in de pre-order tijd om zo een extra verkoop te sluiten? :roll:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door rsh_scuderia »

Geralt schreef:Zal een winkel niet altijd zeggen dat een model snel loopt en al bijna uitverkocht is in de pre-order tijd om zo een extra verkoop te sluiten? :roll:
Assumption is the mother of all F***ups. :D

Mijn ervaring is dat zeker niet. En zeker niet bij Toms of andere partners van het forum.
De communicatie verloopt altijd goed en vragen worden netjes beantwoord. Op de site staat ook meestal goed aangegeven of een model nog voorradig is of niet. Het is aan de koper om deze te kopen of te wachten.
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door Geralt »

Toms.nl is een partner van deze website? :)
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door rsh_scuderia »

Geralt schreef:Toms.nl is een partner van deze website? :)
Zeker. En een van de mensen van Toms is ook beheerder van deze site :thump_up:
Gebruikersavatar
Geralt
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 feb 2016 14:04
Schaal: 1:43

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door Geralt »

Goed om te weten :)
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door Markopolo »

rsh_scuderia schreef:
Geralt schreef:Toms.nl is een partner van deze website? :)
Zeker. En een van de mensen van Toms is ook beheerder van deze site :thump_up:

Toms is alleen maar een bannerpartner, oftewel hij huurt een stukje site voor reclame. Echte partners hebben een eigen afdeling waarin ze laten zien wat je kan pre-orderen, bestellen, hun aanbiedingen zijn, enz.
En de medewerker is een moderator hier. :wink:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vraag over nieuw uitgebrachte minichamps modellen

Bericht door rsh_scuderia »

Markopolo schreef:

Toms is alleen maar een bannerpartner, oftewel hij huurt een stukje site voor reclame. Echte partners hebben een eigen afdeling waarin ze laten zien wat je kan pre-orderen, bestellen, hun aanbiedingen zijn, enz.
En de medewerker is een moderator hier. :wink:
Dat dus :D :thump_up:
Plaats reactie