Verwijderen Autoart Stickers

Hier staat veel informatie over het omgaan met decals.
Plaats reactie
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Verwijderen Autoart Stickers

Bericht door kwiebje »

Wanneer je stickers op je Autoart model hebt zitten en deze laat lijmresten achter ga dan niet met terpentine of wasbenzine aan de slag. Gebruik hiervoor een speciaal middel. Het middel heet: Mequiar's Mirror Glaze. Het is een cleaner wax. Deze wax wordt veel gebruikt in de boten industrie om de boten heel mooi mee op te poetsen. Waar het middel te verkrijgen is weet ik niet want mijn vader heeft het ooit op een polyesther beurs gekocht om het eens uit te proberen. Het middel lijkt heel veel op autowax. Misschien dat het te verkrijgen is bij polyester speciaalzaken.

Hopelijk hebben jullie hier veel aan om de schade van de AutoArt modellen hiermee te beperken. Ik erken geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van het gebruik van de autowax.
Afbeelding
Gebruikersavatar
john
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 09 nov 2009 16:17
Schaal: 1:43
Locatie: Silvolde

Re: Verwijderen Autoart Stickers

Bericht door john »

Ik heb een Minichamps 1:18 BMW M3-E30 gekocht. DTM, Armin Hahne. Maar met decalschade. Hoe kan ik die verwijderen? Op de achtervleugel zijn deeltjes van het Jägermeister logo weg. Ook op de bumper is het Pirelli logo beschadigd. Iemand ook een idee waar ik die 1:18 decals kan kopen. Alvast bedankt.

Gr,

John.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Verwijderen Autoart Stickers

Bericht door Peter Parker »

Ik weet het niet zeker, maar Toms heeft decals in zijn winkel, maar of het de juiste zijn voor jouw model? Je kan er een belletje aan wagen.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Verwijderen Autoart Stickers

Bericht door exit »

als decal beschadigd is dan is de decal bovenop de lak aangebracht
dan zal die wrs met de nagel van je vinger relatief vlot weg te krijgen zijn
beetje voorzichtig 'krabben' en zien of het loskomt
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Plaats reactie