Ottomobile 1:18 straat discussie topic

zeeland
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 05 jan 2014 12:10
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door zeeland »

die Ford siërra die voor november op staat mag er ook zijn zeg
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Ja een leuke toevoeging :thump_up:
togicollector schreef:
Mr. Dj M. schreef:
togicollector schreef:Eindelijk daar is hij dan. Die had natuurlijk gewoon van Otto moeten komen maar gelukkig maakte BoS ook weer eens een zijwaartse stap naar Frankrijk, waar Otto meer en meer voorkeur voor Duitse patsers lijkt te krijgen. Jammer dat het model 2x zo duur is als een Otto, maar ik ben er na twee jaar wachten toch heel erg blij mee.
Koen
http://www.modelcarworld.de/uk/BoS-Mode ... rk-red.htm
Inderdaad, jammer van de prijs. De Otto bouwkwaliteit is mij tot nog toe ook beter bevallen, maar dit is wel een erg fraaie coupé!
Vanmiddag al binnen gekregen en het wachten meer dan waard. Wat mooi! De BoS voelt zwaarder aan en mooier afgewerkt.
Koen
Je hebt er geen gras over laten groeien! Ik hoop dat ze nu inderdaad beter zijn sinds de prijs verhoging. Blijft wel bizar het verschil in prijs, voor een zelfde kwaliteit model als een Otto, hooguit met een klein beetje kleiner aantal stuks....
Ben benieuwd naar foto's :thump_up: :cool:
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Hier wat foto's van de Simca 1200 S coupé (1969) van BoS. Past prachtig tussen de Otto's in mijn collectie, zoals je ziet. Ongelooflijk mooie lakkwaliteit trouwens, daar kan een Otto echt niet aan tippen. We kennen allemaal de Otto kwaliteit, veel komt overeen, zoals de erg dunne ruitjes bijvoorbeeld. Het gewicht is echter flink hoger waardoor je het gevoel hebt een zamac model in je handen te hebben. Maar waar het enorme prijsverschil nou in zit, ten opzichte van een Otto? Jammer dat de B stijl niet meer body heeft zoals in het echt, maar verder is hij prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb tevens een al wat ouder model toch maar aangeschaft, de (Simca) Talbot Horizon Premium. Lang over getwijfeld. Niet dat ik een Horizon niet leuk vind, maar ik ben niet echt weg van altijd weer die laatste versie en het topmodel. Had liever een vroege Simca Horizon gezien in knal oranje met die typische witte wielen bijvoorbeeld. Bekend 'probleem' bij Otto. Thuis dit nog nooit uitgepakte model uit de doos gehaald en wat blijkt? Geen stuur... dus nu wachten op het beloofde stuur van Otto. Gaat meteen de auto wat hoger en ietsje smaller op de wielen, zoals de echte... :mrgreen:

Afbeelding

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door MitsuGalant »

Het is inderdaad een prachtig model van BoS. Ik moet zeggen dat ik Otto de laatste tijd ook wel aardig de Japanse kant op zie gaan, maar dat vind ik alleen maar leuk. Ik zag dat er een Nissan 180 SX aan komt in het rood.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door OTF'er »

Inderdaad bijzonder fraai, die 1200S...

Opnieuw mooi materiaal voor november / december:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele bijzondere keuzers bv. de Omega. De E30 is ook bijzonder te noemen, echter vind ik de kleurencombinatie niet bijster geslaagd. Ik blijf hopen op een 318is in Sterling, Diamant, Lazur, Brilliant of Alpin...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik ben inderdaad ook weer erg blij met de nieuwelingen die gepland staan en vind het gaaf dat ze nu ook wat Jappen maken! :mrgreen:

De Simca is prachtig inderdaad en de prijs verschillen komen gewoon door de lagere aantallen, het verschil in de manier waarop ze verkocht worden, de fabriek waar ze gemaakt worden en waarschijnlijk de marge waarvoor Modelcarworld ze wil verkopen. Otto ontwikkeld in ieder geval de modellen, het bouwen gebeurd in een NEO fabriek waar Modelcarworld ook eigenaar van is (heeft het Nederlandse merk enkele jaren geleden opgekocht inclusief de productie faciliteit, de mensen achter NEO zijn daarna voor zover ik weet Cult models begonnen). Dat dit ene BoS model zwaarder is dan diverse Otto's heeft daarom niks te maken met het merk, maar is gewoon afhankelijk van hoe deze ontwikkeld is. Sommige zijn waarschijnlijk voor de sterkte/stevigheid wat minder hol dan anderen. De lak op dit model ziet er prima uit, maar om nu te zeggen dat Otto er wat van kan leren... Nee het probleem is juist dat tot nog toe alle BoS modellen die ik in handen heb gehad, geen blanke lak laag hebben. Dat kan er nu mooi uit zien maar is minder hard en de lakken zijn zo dun dat schade veel te snel ontstaat en net als bij Otto vroeger een polijst beurtje geen goed idee is. Ook het chroom is bij de modellen, die ik heb van het merk, van een dunnere kwaliteit.
Vooral de eerste modellen van BoS hadden ook nogal eens te maken met missende onderdelen en losgekomen delen tijdens transport. Dat is nu geloof ik wel over en worden er ook sterkere lijmen gebruikt (die gele Volvo cabrio viel zo wat uit elkaar bij mij, omdat dingen niet voldoende bleven plakken of te snel zijn geplaatst en de lijm niet goed gepakt heeft.
Dat doet dus niets er aan af, dat de skills van de arbeiders in de NEO fabriek waarschijnlijk beter zijn en het spuitwerk gewoon goed wordt aangebracht. Ook zag ik op de laatste modellen gewoon minder bouw fouten, wat waarschijnlijk komt doordat de medewerkers nu meer de tijd krijgen en er gewoon beter gebouwd wordt. Dat zou dan weer de prijsstijging verklaren van €100-->€120 (wat nu alle oudere ook plots kosten...).
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Dank voor je uitgebreide uitleg Martin! Interessant verhaal en veel wist ik nog niet.

Koen


Met de nieuwe Mercedes G begin ik me zo langzamerhand af te vragen waar het verschil nog zit tussen GT Spirit en Otto... hoop op meer (semi)klassiek Frans nieuws voor begin 2018.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door supra007 »

Hoe staat het eigenlijk met de bestelling van September, zijn deze modellen al binnen ? :angel:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

togicollector schreef:Dank voor je uitgebreide uitleg Martin! Interessant verhaal en veel wist ik nog niet.
Koen

Met de nieuwe Mercedes G begin ik me zo langzamerhand af te vragen waar het verschil nog zit tussen GT Spirit en Otto... hoop op meer (semi)klassiek Frans nieuws voor begin 2018.
Graag gedaan en wat die G betreft, ik dacht eerst ook dat het een GT-Spirit moest zijn, maar dit is natuurlijk geen AMG versie en dat zal het verschil zijn...

supra007 schreef:Hoe staat het eigenlijk met de bestelling van September, zijn deze modellen al binnen ? :angel:
Nee helaas, maar verwacht wel wat deze week.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

--- November + December 2017 ---

De verzendkosten vanuit Frankrijk zijn (per pre-order, per maand):
1 model : 18.00 Euros --> p/st 18
2 modellen: 22.00 Euros --> p/st 11
3 modellen: 28.00 Euros --> p/st 9,35
4 modellen: 33.00 Euros --> p/st 8,25
5 modellen: 52.00 Euros --> p/st 10,40
6 modellen: 52.00 Euros --> p/st 8,70
7 modellen: 54.00 Euros --> p/st 7,75
8 modellen: 58.00 Euros --> p/st 7,25
9 modellen: 65.00 Euros --> p/st 7,25
10 modellen: 67.00 Euros --> p/st 6,70


De volgende modellen staan op het programma en kosten exclusief verzenden €59,90 (€69,90 voor de rally) :
Afbeelding

----------------------------------------------------------------------------------------
Order lijst voor NOVEMBER [BESTELLEN NIET MEER MOGELIJK]: (TOTAAL 5 STUKS/verzending 10 p/st)
- (OT706) Peugeot 106 Rallye Phase II:
- (OT240) Mercedes-Benz SL73 AMG (R129): 3x Mr. Dj M. + RichardDocter + Marco71
- (OT238) BMW E30 Touring M Pack:
- (OT252) Honda CR-X MkII: 1x Mr. Dj M.
- (OT732) Ford Sierra 4x4 Monte Carlo (#12 F. Delecour): 1x Ferrari Fan
---------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------
Order lijst voor DECEMBER [BESTELLEN NIET MEER MOGELIJK]: (TOTAAL 3 STUKS/verzending 9,35 p/st)
- (OT275) Mercedes-Benz Class G Cabriolet: 1x Ferrari Fan
- (OT692) Renault R11 Turbo Rallye du Portugal (#4 Ragnotti):
- (OT661) Citroën Cx 2.5 GTI Turbo 2:
- (OT697) Opel Omega Evo 500 "Irmscher": 1x Marco71
- (OT243) Nissan 180 SX: 1x Mr. Dj M.
----------------------------------------------------------------------------------------

Er kan tot en met 10 oktober gepre-orderd worden.
Mocht je een model willen pre-orderen laat het weten hieronder of via een pb. De betalingsgegevens zullen per pb verstuurd worden.

Dit bericht wordt bijgewerkt, zodat je altijd kan zien of de bestelling is doorgekomen.[/quote]
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Mr. Dj M. schreef:
supra007 schreef:Hoe staat het eigenlijk met de bestelling van September, zijn deze modellen al binnen ? :angel:
Nee helaas, maar verwacht wel wat deze week.
Nog steeds niets binnen, er is mogelijk iets in de post mis gegaan maar na een week nog steeds geen reactie van hen. Ze kunnen de stroom aan mail en taken duidelijk niet aan :evil:
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door supra007 »

Hmm balen, ik zag dat hij bij andere mensen wel al binnen was gekomen. Hopelijk komt alles goed :angel:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

supra007 schreef:Hopelijk komt alles goed :angel:
Dat hoop ik ook ja!
Inmiddels wel actie gezien voor diverse onderdelen die op de lijst stonden, maar nog altijd niets over de september order :(. Vandaag terugkoppeling gegeven over wat ik nog aan onderdelen mis (want niet of verkeerd geleverd) en of ze a.u.b. naar deze zending willen kijken.

Ik wil m'n Supra :evil: :drool: :P
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door supra007 »

En ik stiekem ook wel :wink:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Inmiddels wel de modellen van oktober binnen.
Ik zal maar nogmaals mailen! :evil:
Plaats reactie