Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Even een positief verhaaltje: Nadat bleek dat het stuur ontbrak in de gekochte Talbot Horizon Premium van Otto heb ik hen een mailtje gestuurd met de vraag of ze een stuur konden opsturen of het model konden omruilen. Daarop ontving ik een compleet dashboard met stuur. Toen ik het model wilde openmaken bleek alles zo dik verlijmd te zitten dat ik dat zelf nooit los zou krijgen. En dus stuurde ik weer een mailtje met de vraag of ze een oplossing hadden. Vervolgens heeft Otto het model bij me op laten halen en een nieuwe naar me verzonden. Dat alles per DHL luchtvracht, dus binnen een week was het gefikst. Wat een topservice van Otto. Dat zie ik nog geen ander merk doen!

Koen



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Ja, dit soort dingen komen bij andere merken helemaal niet voor!
Fijn dat ze je geholpen hebben. :wink:

Overigens had ik het nog aangedurfd vanaf dit punt. Tangetje er bij en de lijm lostrekken. Het grootste probleem is dat ze steeds vaker de bodemplaat onnodig verlijmen aan het interieur deel. Dat betekent dat de plaat dan in stukken gaat eindigen als je hem open breekt. Weer aan elkaar verlijmen lukt overigens prima, al blijf je dus wel wat naden van onderen zien.

Hier ook een positief licht punt. Ik heb eindelijk een reactie mbt de september zending. Die staat intern gelukkig nog op te verzenden. Ze gaan het uitzoeken en regelen!
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Mr. Dj M. schreef:Ja, dit soort dingen komen bij andere merken helemaal niet voor!
Fijn dat ze je geholpen hebben. :wink:

Overigens had ik het nog aangedurfd vanaf dit punt. Tangetje er bij en de lijm lostrekken. Het grootste probleem is dat ze steeds vaker de bodemplaat onnodig verlijmen aan het interieur deel. Dat betekent dat de plaat dan in stukken gaat eindigen als je hem open breekt. Weer aan elkaar verlijmen lukt overigens prima, al blijf je dus wel wat naden van onderen zien.
Ik heb al met grote moeite en voorzichtigheid de bodem losgekregen, die zat ook met hele dikke onnodige klodders vast (waar heb je dan nog die schroefjes voor nodig?) maar de lijm tussen (!) interieur en zijwanden van de body is onbegonnen werk...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door supra007 »

Is er inmiddels al iets meer bekend over de zending met de supra er in? Ik zit nog steeds met smart te wachten op dit model :angel:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

togicollector schreef: Ik heb al met grote moeite en voorzichtigheid de bodem losgekregen, die zat ook met hele dikke onnodige klodders vast (waar heb je dan nog die schroefjes voor nodig?) maar de lijm tussen (!) interieur en zijwanden van de body is onbegonnen werk...
Koen
Inderdaad! zinloos dus, maar zolang het interieur alleen voor en achter vast zit is lukt het vaak nog wel al is het een lastig klusje inderdaad. Begrijp dat je dan liever kiest voor de wissel :)
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

supra007 schreef:Is er inmiddels al iets meer bekend over de zending met de supra er in? Ik zit nog steeds met smart te wachten op dit model :angel:
Anders ik wel.... :evil:
Ondertussen nieuwe onderdelen gehad, maar geen reactie op m'n laatste verzoek voor de wissel van de Brabus G 6x6 en enig resultaat van het uitzoeken van het probleem met de order bij logistiek.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Heb na een korte zoektocht de al wat oudere zwart met groene Matra Bagheera X kunnen toevoegen aan de oranje Bagheera S. En maar eens de Matra's uit de verzameling samen op de foto gezet. Nu ooit nog eens die Peugeot 104 ZS2 vinden en dan is mijn wensenlijstje met oude Otto's compleet.

Afbeelding

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Autofan »

Mooi setje Matra's, maar klopt het dat er een Murena ontbreekt?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Dat klopt inderdaad en is een bewuste keuze. Ik vind de Murena een leuke auto maar niet met die wanstaltige spoiler achterop. Jammer dat Otto weer koos voor een snelle versie, ik had liever een gewone Murena gehad :)

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Leuke overzichtsfoto Koen!
Ik mis dan alleen weer de series 1 Bagheera, nog plannen om die er aan toe te voegen?
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

--- JANUARI + FEBRUARI 2018 ---

De verzendkosten vanuit Frankrijk zijn (per pre-order, per maand):
1 model : 18.00 Euros --> p/st 18
2 modellen: 22.00 Euros --> p/st 11
3 modellen: 28.00 Euros --> p/st 9,35
4 modellen: 33.00 Euros --> p/st 8,25
5 modellen: 52.00 Euros --> p/st 10,40
6 modellen: 52.00 Euros --> p/st 8,70
7 modellen: 54.00 Euros --> p/st 7,75
8 modellen: 58.00 Euros --> p/st 7,25
9 modellen: 65.00 Euros --> p/st 7,25
10 modellen: 67.00 Euros --> p/st 6,70


De volgende modellen staan op het programma en kosten exclusief verzenden €59,90 (€69,90 voor de rally) :
Afbeelding

----------------------------------------------------------------------------------------
Order lijst voor JANUARI [BESTELLEN NIET MEER MOGELIJK]: (TOTAAL 2 STUKS/verzending 11 p/st)
- (OT721) Audi RS4 B7:
- (OT583) Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros:
- (OT72) Renault 14 TS:
- (OT262) Nissan 300 ZX (Z32): 2x Mr. Dj M. + MitsuGalant
- (OT239) Toyota Celica ST165 RMC:
---------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------
Order lijst voor FEBARUARI [BESTELLEN NIET MEER MOGELIJK]: (TOTAAL 2 STUKS/verzending 11 p/st)
- (OT524) Honda Civic (EG6) SiR II SPOON:
- (OT249) Alpine A110 Turbo Rallye: 1x Mr. Dj M.
- (OT694) Talbot Samba Rally:
- (OT695) BMW E30 M3:
- (OT246) Mercedes-Benz 280TE AMG (S123): 1x Mr. Dj M.
----------------------------------------------------------------------------------------

Er kan tot en met 10 december gepre-orderd worden.
Mocht je een model willen pre-orderen laat het weten hieronder of via een pb. De betalingsgegevens zullen per pb verstuurd worden.

Dit bericht wordt bijgewerkt, zodat je altijd kan zien of de bestelling is doorgekomen.[/quote]
Laatst gewijzigd door Mr. Dj M. op zo 17 dec 2017 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Mr. Dj M. schreef:Leuke overzichtsfoto Koen!
Ik mis dan alleen weer de series 1 Bagheera, nog plannen om die er aan toe te voegen?
Die heb ik even gehad maar is zo'n misser van Otto dat ik die weer snel ingeruild heb voor de oranje serie II. En dat is erg jammer, want in in het echt vind ik die eerste Bagheera de leukste. Vergelijk het Otto model maar eens met foto's van de echte en dan zie je dat dit helaas een van de slechtste modellen is die ze gemaakt hebben. Waarschijnlijk omdat men hier niet is uitgegaan van een 1:1 auto maar de 3D-rendering van de serie 2 heeft omgebouwd tot serie 1. De neus is veel te plat/laag, de kont klopt niet, met o.a. te kleine achterlichten, en de regengoten zijn volledig uit proportie. Ik heb hem in de vitrine gehad maar het stoorde me zo erg dat ik hem weer verkocht heb.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

togicollector schreef:
Mr. Dj M. schreef:Leuke overzichtsfoto Koen!
Ik mis dan alleen weer de series 1 Bagheera, nog plannen om die er aan toe te voegen?
Die heb ik even gehad maar is zo'n misser van Otto dat ik die weer snel ingeruild heb voor de oranje serie II. En dat is erg jammer, want in in het echt vind ik die eerste Bagheera de leukste. Vergelijk het Otto model maar eens met foto's van de echte en dan zie je dat dit helaas een van de slechtste modellen is die ze gemaakt hebben. Waarschijnlijk omdat men hier niet is uitgegaan van een 1:1 auto maar de 3D-rendering van de serie 2 heeft omgebouwd tot serie 1. De neus is veel te plat/laag, de kont klopt niet, met o.a. te kleine achterlichten, en de regengoten zijn volledig uit proportie. Ik heb hem in de vitrine gehad maar het stoorde me zo erg dat ik hem weer verkocht heb.

Koen
Jammer dat ie niet goed klopt, ga hem dan maar niet vergelijken want de series 1 vind ik ook in model de leukste!
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door MitsuGalant »

Zet mij maar op de lijst voor die geweldige Nissan 300 ZX.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

MitsuGalant schreef:Zet mij maar op de lijst voor die geweldige Nissan 300 ZX.
Geweldig model inderdaad en eindelijk een mooie vervanger voor de oude versie van Kyosho uit het stenen tijdperk :P
Plaats reactie