Paragon1:18 straat discussie topic

Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Paragon 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

bodi schreef:staan foto's en preorders bij toms.nl maar zien er niet zo denderend uit, hopelijk komen er andere fabrikanten ook mee of zijn het voorlopige foto's
Vind het meevallen, de eerste set van voren lijkt niet zo, maar het zijn dan ook niet echt beste shots.
Ik denk dat we erg blij moeten zijn dat Norev niet meer de BMW's maakt, maar Paragon dit nu gaat doen. (Verklaard overigens ook de latere komst van de 1-serie.) Met Kyosho was niet zo veel mis (afgezien van de gestickerde nummerplaten), kijkend naar de laatst gemaakte Beamers. De simpele achterlichten op de E46 serie vond ik echter een teleurstelling en dat geld ook voor die van de Bangle 5-er. Ben benieuwd naar goede foto's van de nieuwelingen :)
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: Paragon 1:18

Bericht door W123 »

De Bangle M5, de M6, de M3 en de 7 series van Kyosho zijn toch echt hele mooie modellen? De foto's op toms.nl van de paragon BMW's zien er lang niet zo goed uit. Ik weet ook niet wat ze gaan kosten.
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
DerPolizist
Berichten: 386
Lid geworden op: di 31 mar 2009 21:45
Locatie: Sneek

Re: Paragon 1:18

Bericht door DerPolizist »

De E46 was volgens mij nog een afgeleide van de E46 van UT models?

http://www.ebay.de/itm/1-18-Paragon-BMW ... 500wt_1413
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Paragon 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

DerPolizist schreef:De E46 was volgens mij nog een afgeleide van de E46 van UT models?
De UT was een sedan en Kyosho heeft alleen de coupe's en cabrio's, daar zullen nieuwe mallen voor moeten zijn gemaakt. Plus kijkend naar de details kan ik ook niet concluderen dat er iets van is her gebruikt. Dus denk het niet :)
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Paragon 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Die achterwielen op de M6 coupe staan wel heel schuin! :o
Daar had de M5 ook al last van en ook zijn ze net teveel plastic achtig. Een beetje een misser, want de rest ziet er op het eerste gezicht netjes uit.
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: Paragon 1:18

Bericht door W123 »

Ik heb gisteren mijn eerste Paragon model gekocht, de blauwe M5 en ik moet helaas zeggen dat ik er niet vol van ben. Het linker voorwiel staat om te beginnen vast. Draait dus niet rond, stuurt wel. Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Model is splinternieuw en het ziet er niet uit alsof er ooit schade is geweest of zo. Daarnaast vind ik de afwerking ook niet, jut van het, om het zo maar te zeggen. De velgen en banden zien er erg onrealistisch uit, dit geld ook voor de motorruimte. Ik heb hem ook naast z'n oudere broer, de E60 M5 van Kyosho neergezet en de Kyosho wint het echt op alle fronten. Jammer dat BMW naar Paragon is overgestapt. Desondanks heb ik toch ook een blauwe M6 coupé in bestelling staan en de witte 3 serie sedan zag er op de beurs ook wel erg aantrekkelijk uit.
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Paragon 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

De wielen zitten met een klein pinnetje in de auto vast. Deze constructie zorgt voor problemen, waardoor ook de wielen scheef staan bij 95% van de exemplaren. De wielen zijn inderdaad een vette tegenvaller, qua realisme.
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: Paragon 1:18

Bericht door W123 »

Ik denk er ook sterk over om de wielen maar te vervangen door BBS Le Mans wielen.
Vini Vidi Vici
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Paragon1:18 straat discussie topic

Bericht door Ricardo »

Hier discussies.
hansBMW
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 29 aug 2007 20:19
Locatie: Zoetermeer

Paragon 1:18

Bericht door hansBMW »

Ik verzamel BMW en heb nu verschillende modellen op internet gezien van deze fabricant.
De 1 serie bijvoorbeeld lijkt volgens de plaatjes wel erg laag op de wielen te staan.
Heeft er iemand BMW's gekocht van Paragon en wat zij jullie ervaringen?
Ze rekenen namelijk wel prijzen vergelijkbaar met bijvoorbeeld Kyosho dan wel Autoart.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Gebruikersavatar
W123
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 13:17
Locatie: Maarssen

Re: Paragon1:18 straat discussie topic

Bericht door W123 »

Vandaag mijn tweede Paragon model gekocht op de beurs in Houten, ditmaal de blauwe M6. Ik moet zeggen ook deze vind ik zwaar tegenvallen. Op de één of andere manier lijken de lijnen en verhoudingen niet helemaal te kloppen. Over de wielen laat ik me niet meer uit dat is reeds uitvoerig besproken in dit topic. Jammer dat BMW voor deze fabrikant heeft gekozen.
Vini Vidi Vici
Plaats reactie