Bburago 1:18

Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Bburago 1:18

Bericht door Autofan »

goededag schreef:
Autofan schreef:
Jolly Club schreef:Bburago ruleert! :worshippy:

Goed dat de beginnende verzamelaar met de kleine(re) beurs ook weer eens de gelegenheid krijgt dikke sportwagens te verzamelen.

Voor de veeleisende verzamelaar is nog steeds voldoende duurder spul te vinden lijkt me, dus ik snap het gemekker niet zo.
De HWE was juist altijd een mooie balans in prijs/kwaliteit. De BBR/MR-modellen zijn mij te duur. Daar begin ik echt niet aan. En deze speelgoedauto's laat ik ook lekker staan. Dus zolang er niets verandert geen Ferrari's meer voor mij. :(
Kijk eens wat ik hierboven had geschreven. Dit is een extra serie die nog onder de klasses van Hotwheels komt
Maar de basis is wat mij betreft al niet goed, dat is meer mijn probleem. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bburago 1:18

Bericht door Ricardo »

Voor 40 euro toch geen slechte modellen volgens mij.

http://www.auto-und-modell.de/pages/unt ... -Play-118/
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Bburago 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ook voor 40 euro mag je wel een aardige lak verwachten. Aan de voorkant van de blauwe is de lak zeer slecht. Ook zijn de naden slechter dan de laatste Maisto en Bburago modellen rond 1996.
Nog veel te verbeteren, ook voor de jonge, beginnende of niet-zo-hele-dikke-beurs-hebbende verzamelaar die wel iets mag verwachten. :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Bburago 1:18

Bericht door Jolly Club »

rsh_scuderia schreef:Ook voor 40 euro mag je wel een aardige lak verwachten. Aan de voorkant van de blauwe is de lak zeer slecht. Ook zijn de naden slechter dan de laatste Maisto en Bburago modellen rond 1996.
Nog veel te verbeteren, ook voor de jonge, beginnende of niet-zo-hele-dikke-beurs-hebbende verzamelaar die wel iets mag verwachten. :thump_up:
Afbeelding

Als gelegenheidsverzamelaar van voornamelijk oud Engelsche troep, is mijn referentiekader wellicht wat vertroebeld, of gewoon mijn bril :D , maar ik zie werkelijk niet wat er nu precies zeer slecht is aan dit lakwerk.

Zonder het model in handen gehad te hebben is lastig (ver)oordelen, maar vooralsnog ben ik het met Rico eens. Alleszins netjes voor 4 tientjes. Zie regelmatig Otto's voorbij komen die meer kosten, en meer tekort schieten qua afwerkingsniveau.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Bburago 1:18

Bericht door exit »

The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Bburago 1:18

Bericht door gerardduinkerken »

Wauw zeer knap model. Vind hem netter en mooier dan mijn La-Ferrari van hotwheels.
DIe kan de achterklep niet open doen. Ook zijn de details van mijn hotwheels niet zo mooi als deze.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Bburago 1:18

Bericht door a vd winkel »

gerardduinkerken schreef:Wauw zeer knap model. Vind hem netter en mooier dan mijn La-Ferrari van hotwheels.
DIe kan de achterklep niet open doen. Ook zijn de details van mijn hotwheels niet zo mooi als deze.
zeg er dan wel even bij dat je het model vergelijkt met de "foundation" versie van hotwheels...die overigens met te vergelijken is met het model van bburago.
DEZE bburago staat toch op een hoger plan als de foundation reeks van hotwheels
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bburago 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Ja deze staat op een hoger plan, maar hij moet concurreren met de elite series. als ik dit zo zie doet ie dat absoluut niet.
Het was al verwacht....

En dan is ook CMC z'n licentie kwijt :evil:
Gebruikersavatar
supercarlover
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 02 jan 2006 20:47
Locatie: Bolsward
Contacteer:

Re: Bburago 1:18

Bericht door supercarlover »

Ja en wie gaat er nu high end diecast Ferrari's maken?
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Bburago 1:18

Bericht door Autofan »

Ik vrees dus dat er een groot gat komt tussen Bburago en BBR/MR ed. Dat worden dan weinig nieuwe Ferrari's hier vanaf nu als dit zo blijft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bburago 1:18

Bericht door Schumi28 »

Nieuwe aankondigingen:
18-41209 1:32 / Infiniti Red Bull Racing RB10 (#1 Vettel), Ricciardo #3
18-59104 1:64 / Infiniti Red Bull Racing RB10 (#1 Vettel), (Ricciardo #3)
18-53010 / Red Bull Air Race
18-11039 1:18 / Bugatti EB 110 Super Sport [1994 Race] – Blue
18-11041 1:18 / Lamborghini Huracán Polizia – Blue/White
18-21078 1:24 / Maserati MC12 – Orange/Black
18-21076 1:24 / Porsche 918 Spyder – White/Orange, Black/Orange
18-21077 1:24 / Porsche Macan – White/Black Metallic
18-28009 1:24 / Race Porsche 918 Spyder (Weissach Package) – White/Black
18-30349 / GoGears Race & Chase Getaway (incl. 2 cars)
18-30350 / GoGears Race & Rescue Car Asmt. (3 styles available)
18-16901 1:18 / Signature La Ferrari – Black
18-16902 1:18 / Signature California T (closed top) – Red
18-16903 1:18 / Signature 458 Speciale – Red
18-16904 1:18 / Signature California T (open top) – White
18-16900 1:18 / Signature Series Assorted
18-36901 1:43 / 458 Speciale – Red
18-36902 1:43 / LaFerrari – Red
18-36903 1:43 / California T (open top) – Red
18-36900 1:43 / Signature Series Asmt.
18-31124 1:43 / F10 Formula (Alonso)
18-31135 1:43 / F2012 Formula (Alonso)
18-36801 1:43 / F14T Formula (Alonso), Raikonnen
18-36802 1:43 / 2015 Formula (Alonso), Raikonnen
18-36810 1:43 / Ferrari F1 Asmt. 12/CD
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bburago 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Vandaag de Signature California T gezien, Signature my *ss.
Het is netter dan een standaard Maisto, maar verder komt het spijtig genoeg toch echt niet. Alle hoop die ik had, was bij de foto's al bijna geheel verdwenen, maar is dat nu zeker. Ook logisch want het bedrijf heeft de techniek en kennis er niet voor in huis, maar de verzamelaar is hier natuurlijk niet blij mee. Tenzij er snel nog iets beters komt, voor mij komt er in de toekomst en onder de licentie van nu, echt geen nieuwe Ferrari in de verzameling bij.....
Gebruikersavatar
Yuqu12
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 16:44
Schaal: 1:43

Re: Bburago 1:18

Bericht door Yuqu12 »

Ik snap wel de frustratie hier. Hotwheels is z'n licentie kwijt aan BBurago (al snap ik nog altijd niet waarom Hotwheels zoiets laat schieten) en die zijn nog maar net geen jaartje bezig nadat ze 50 (dacht ik? of was het 25?) jaar de licentie hebben moeten afstaan aan Hotwheels indertijd.
Het klopt dat de signature series (nog niet) dezelfde kwaliteit hebben als de Elite serie van Hotwheels, maar opnieuw: geef BBurago wat tijd. Zij moeten een hele nieuwe productielijn opzetten en de modellen die ze namaken zijn dan nog niet de makkelijkste, mijn inziens (zeker de aerodynamica van de LaFerrari bv.). Ik denk ook niet dat de modellen van Hothweels in hun eerste jaar zo goed waren als ze nu zijn. En het klopt wel dat BBurago zegt dat de signature series beter zijn afgewerkt dan de anderen. Ik heb een signature LaFerrari gezien en een race&play en met alle respect, maar die laatste lijkt er zelfs niet op. Ikzelf heb de LaFerrari op 1/18 en vind deze redelijk geslaagd voor een schaalmodel te zijn in een eerste productiejaar. Wat de F1 wagen betreft: ik vind deze ook niet echt geslaagd, daar zou ik zeggen wachten (en vooral hopen) dat deze eens de revue passeren bij IXO La Storia Ferrari. Deze zijn wel maar schaal 1/43, maar zeer goed afgewerkt. Ikzelf heb de F310 van Schumacher waarmee hij in '96 de eerste GP binnenhaalde voor Il cavallino rampante en heb deze in afslag gekocht voor 11EUR bij Tom's een week ofzo voor de nieuwe levering kwam waar deze gemakkelijk 40EUR waard is voor de afwerking. Dus is dat een (kleine, maar) waardige vervanger voor de 1/18.

Conclusie: het is misschien nog niet top, maar geef ze misschien ook de nodige respijt. Rome is ook niet op één dag gebouwd.
Ferrari collector on scale 1/43
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Bburago 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Wat mij betreft dien je wel het verschil te maken tussen de schaalmodellen (Signature) en de Race&Play-serie. het laatste is bedoeld als speelgoed.
De Signature moet betaalbaar zijn en value for money bieden.
Er zijn twee aspecten waar Bburago wel pluspunten mee scoort, namelijk de doos en de verpakking.
Op andere punten zoals lijnvoering, motorruimte, interieur en lak vind ik de modellen vergelijkbaar met mijn Maisto Ferrari 550 Maranello. En die komt uit 1996....
Het gat tussen wat HW produceerde met de Elite en de Signatures van Bburago is groot. Al is de prijs de helft voor een Bburago ten opzichte van een HW Elite.

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Bburago een nieuwe productielijn moet opzetten. Ik denk namelijk dat Bburago niet zo perfectionistisch is ingesteld. De website, de afbeeldingen en ook de teksten zijn bijvoorbeeld niet eens van een adequaat niveau
FERRARI LAFERRARI signaure serie
http://www.bburago.nl/ferrari/18-16901r ... serie-rood
Dat Ferrari verwacht meer te verdienen als ze de licentie te verkopen aan Bburago in plaats van HW is hun goed recht. alleen zullen de modellen van Ferrari van Bburago geen weg vinden in mijn collectie de aanstaande jaren. Daarvoor is het te veel speelgoed en (nog) niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bburago 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

rsh_scuderia schreef:Dat Ferrari verwacht meer te verdienen als ze de licentie te verkopen aan Bburago in plaats van HW is hun goed recht. alleen zullen de modellen van Ferrari van Bburago geen weg vinden in mijn collectie de aanstaande jaren. Daarvoor is het te veel speelgoed en (nog) niet goed genoeg.
Ik kan niet anders dan het eens zijn op dit vlak. Ik verwacht ook niet dat het veel beter gaat worden. Bburago was ooit een serieus merk, maar het werd ingehaald door arbeidsloonkosten en ontwikkeling die elders verder gingen. Dat werd de ondergang en nu met de overname door Maisto zal het niet veel beter worden. Dat is een merk dat nog nooit serieuze modellen heeft geproduceerd. Altijd is het een entree levell fabrikant geweest met gewoon degelijke modellen voor de prijs, maar zonder verfijning. Die verfijning missen de huidige Bburago's ook en dat gaat niet veranderen omdat ze nu Ferrari's mogen maken....
Plaats reactie