Gedetailleerde Fiat 500, welk merk?

Plaats reactie
Stefano
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 mar 2016 14:13
Schaal: 1:18

Gedetailleerde Fiat 500, welk merk?

Bericht door Stefano »

Beste modelautoliefhebbers,

Omdat ik mijzelf nog niet heb voorgesteld maak ik van deze gelegenheid maar even gebruik om dat te doen.
Mijn naam is Stefano en ik ben 28 jaar. Ik ben gek op Italiaans spul en heb dan ook diverse 1:1 Italianen gehad,
waaronder Autobianchi A112 en FIAT 128 1300 Sport Coupé. Ook andere (klassieke) auto's spreken mij enorm aan.
Denk hierbij aan de BMW 2002 Turbo, Ford GT40, Porsche 917 of de originele Citroën 2CV. Maar ook een Volvo 850 in lichtgeel
bijvoorbeeld. Naar aanleiding van een paar Bburago modelauto's uit mijn kindertijd die ik verleden week terugvond (een Mercedes-Benz SSK en een Volkswagen
Kever) en een 1:18 Ferrari Formule 1 auto van seizoen '94 (Jean Alesi) wil ik beginnen met een 1:18 collectie aan te leggen
van auto's die mij persoonlijk aanspreken om wat voor reden dan ook. Waarschijnlijk zal deze verzameling in de toekomst
voor iemand die 'binnen komt vallen' de meest random collectie ooit zijn :roll:

Nu wil ik aftrappen met een klassieke FIAT 500 (1957-1977). Ik heb mij al een beetje ingelezen op dit prachtige forum en ben
tot de conclusie gekomen dat ik een collectie wil aan gaan leggen van AUTOart/Kyosho kwaliteit. Ik wil dus dat de auto's beduidend
mooier zijn dan BBurago's maar echte parels als de modellen van CMC hoeft voor mij niet.

Tot dusver kan ik eigenlijk alleen 500's vinden die ik qua kwaliteit beneden de maat vind. De mooiste is misschien dan nog wel die
van Minichamps. BBurago en Welly vallen allebei af.

Heeft iemand enig idee bij welk merk ik moet zijn om een mooie klassieke FIAT 500 aan te schaffen? AUTOart en Kyosho hebben deze
helaas niet :o

Alvast hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Gedetailleerde Fiat 500, welk merk?

Bericht door goededag »

Voor zover ik weet is die van Minichams de mooiste
Leer ermee leven dat niet ieder model (in geweldige kwaliteit) is gemaakt
Ik zou nog altijd de mx5 in AA kwaliteit willen zien, de mallen hebben ze al, alleen de afwerking is oud
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Gedetailleerde Fiat 500, welk merk?

Bericht door the_stig »

Mij lijkt Minichamps ook de beste keuze.

HIER kan je wat detail foto's zien als dat je nog niet had gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Gedetailleerde Fiat 500, welk merk?

Bericht door Jolly Club »

Verwacht geen wonderen qua afwerking van een miniatuur van een klassieke 500! De originele auto is bijzonder eenvoudig, en over kieren tussen plaatwerk maakte men zich in die periode al helemaal niet druk. Natuurlijk hebben we het over relatief oude modellen en kan het allemaal wat verfijnder tegenwoordig, maar een 500 in CMC kwaliteit zou teveel eer zijn voor het origineel als je begrijpt wat ik bedoel. :D

Naast genoemde merken heeft Solido ooit de vroege versie met 'suicide doors' in het programma gehad. Qua prijs/kwaliteit verhouding zou ik die in dezelfde regionenen plaatsen als Bburago en Welly, maar als je de meest oorspronkelijke versie wilt kun je er niet omheen.

Ik denk echter persoonlijk ook dat Minichamps je beste keuze zal zijn, temeer daar merken als Bburago en Solido met dergelijke kleine auto's wel eens naar schaal 1:16 willen uitwijken om hun standaardverpakking optimaal te vullen. Denk dat de Minichamps versie schaalvaster is/was, en dus beter zal passen in een groeiende 1:18 collectie! :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie