Kleuren Exoto Williams FW14B

Plaats reactie
spanco
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 feb 2008 18:01

Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door spanco »

Ik heb sinds vandaag de Patrese versie van de FW14B van Exoto. Nu valt mij op dat het blauw en geel niet te vergelijken zijn met diezelfde kleuren bij Minichamps (ik heb de FW14 en de FW15 Prost van MC). Het blauwe stuk is veel lichter en het geel gaat meer richting het oranje.

Heeft iemand een idee welke kleuren de werkelijkheid meer benaderen of was de wagen van '92 zoveel anders gekleurd dan die van '91 en '93 (lijkt me sterk)?
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ga er maar vanuit dat de kleuren van de exoto dichter bij de werkelijkheid liggen... aangezien dat model veel meer kost!
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door rsh_scuderia »

Dat is nog eens een rare argumentatie :eh:

Heb je anders wat foto's zodat we het beter kunnen vergelijken?
spanco
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 feb 2008 18:01

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door spanco »

morgen zal ik kijken of ik een paar fotootjes op kan sturen
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door the_stig »

Ik heb de Exoto, Minichamps en Quartzo versie al naast elkaar gezien.
De Exoto is echt veel lichter blauw.
De Minichamps en Quartzo modellen heb ik zelf en die hebben dezelfde tinten blauw en geel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
novitec grande punto
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 mar 2007 18:39
Schaal: 1:18

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door novitec grande punto »

bij de jagermeister porsche 934 is dit ook het geval, het kleur is iets lichter dan de bmw jagermeisters van minichamps
Afbeelding
spanco
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 feb 2008 18:01

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door spanco »

Hier zijn ze dan de FW14 (Met Mansell en Senna) en FW14B:
Afbeelding
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door rsh_scuderia »

Ik snap hem :thump_up:

De FW14 is van 1991 en de FW14b is van 1992/1993.
Vandaar ook de andere kleuren die je ziet. Die zijn van dat jaar iets aangepast. Het geel wat minder fel en blauw weer wat donkerder. :thump_up:


FW 14 1991
Afbeelding
FW14b 1992
Afbeelding
spanco
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 feb 2008 18:01

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door spanco »

Maar de FW15 die ik heb (van Minichamps) heeft weer die donkere kleur. Hebben ze hem dan weer donkerder gemaakt?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door Jolly Club »

Op foto 1 rijdt Mansell in een bui en een boel spray, en in foto 2 in de blakende zonnenschijn...

Vind het mager vergelijkingsmateriaal, en aangezien ik die jaren aan de buis gekluisterd zat als er F1 op was* , moet ik me al sterk vergissen dat die Exoto-meneertjes niet helemaal mis zitten kleunen met dat fletse blauw! :thump_down:

De Williams' van begin jaren '90 waren donkerblauw met camel-geel... en tenzij mijn vrouw tussen seizoen 91 en 92 aan de knoppen van de TV heeft gezeten is daar niks aan veranderd... :snooty:

Naar mijn idee is de Minichamps (qua kleur tenminste) de meest waarheidsgetrouwe.





* mooie tijd trouwens, het ego van Olav Mol paste toen nog een beetje in die plofkop :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door boerke04 »

Jolly Club schreef:Op foto 1 rijdt Mansell in een bui en een boel spray, en in foto 2 in de blakende zonnenschijn...

Vind het mager vergelijkingsmateriaal, en aangezien ik die jaren aan de buis gekluisterd zat als er F1 op was* , moet ik me al sterk vergissen dat die Exoto-meneertjes niet helemaal mis zitten kleunen met dat fletse blauw! :thump_down:

De Williams' van begin jaren '90 waren donkerblauw met camel-geel... en tenzij mijn vrouw tussen seizoen 91 en 92 aan de knoppen van de TV heeft gezeten is daar niks aan veranderd... :snooty:

Naar mijn idee is de Minichamps (qua kleur tenminste) de meest waarheidsgetrouwe.
Ik sluit me bij Jolly aan, heb op google eens door de afbeeldingen van deze wagens zitten spitten en ik kom ook tot de conclusie dat Minichamps de meest realistische kleuren gebruikt. Volgens mij zat er heel geen verschil tussen de FW14 en FW14B qua kleuren :| .
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Kleuren Exoto Williams FW14B

Bericht door the_stig »

Volgends de foto's op deze site zijn beide modellen in dezelfde kleuren.
Dus dan is de Exoto te licht van kleur. :eh:
1991 FW14

1992 FW14B
Afbeelding
Plaats reactie