Exoto en CMC 1:18 2

Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door bigodino »

Exoto komt ook met de Ferrari Sharknose.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door Ferrari10flrb »

Heel mooi, alleen bij Exoto is het altijd de vraag wanneer.........

En heel leuk weer net nu CMc ook de sharknose heeft aangekondigt, weer dubbel op :doh:
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door Nemo »

Reken er maar op dat CMC véél eerder zal zijn dan Exoto. De Sharknose staat gepland, als het goed is voor alsnog alleen nummer 4, voor februari volgend jaar dacht ik. Hoewel ik al foto's heb zien opduiken van modellen in bezit van verzamelaars. En CMC zit er soms niet ver naast met releases.

Mvgr, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door Ferrari10flrb »

Op Ebay wordt de CMC scharknose al aan geboden door Amerikaanse en Duitse verkopers. Prijzen € 205,-/€ 255,-. Valt me mee.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door rsh_scuderia »

Als ik mij niet vergis staat de CMC Sharknose voor de maand December op de lijsten....
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door rpi »

Ferrari10flrb schreef:Heel mooi, alleen bij Exoto is het altijd de vraag wanneer.........

En heel leuk weer net nu CMc ook de sharknose heeft aangekondigt, weer dubbel op :doh:
Op het CMC forum wordt door de CMC admin zelf geopperd dat Exoto hem kopieert van CMC. Exoto heeft namelijk geen toegang tot gedetailleerde documentatie noch een origineel van de sharknose. Bovendien heeft Exoto niet eens rechten en speelt daar al geruime tijd een rechtzaak met Ferrari over. CMC is volgens eigen zeggen 2 jaar lang bezig geweest met het origineel en de tekeningen alvorens met het model uit te komen.

Van CMC is de sharknose overigens al een week of 4 leverbaar via Ebay.

Exoto zegt dat ie nog in december uitkomt.

Maar bij Exoto en CMC moet je nooit te snel kopen. De prijs zakt een tijdje na introductie meestal wel redelijk.

Ik wacht nog even, heb een paar dagen geleden een CMC Porsche 901 in het groen besteld. De prijzen daarvan beginnen wat te zakken en krijg em voor omgerekend € 182 incl. verzendkosten.
Laatst gewijzigd door rpi op di 02 dec 2008 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door Ferrari10flrb »

rpi schreef:
Ferrari10flrb schreef:Heel mooi, alleen bij Exoto is het altijd de vraag wanneer.........

En heel leuk weer net nu CMc ook de sharknose heeft aangekondigt, weer dubbel op :doh:
Op het CMC forum wordt door de CMC admin zelf geopperd dat Exoto hem kopieert van CMC. Exoto heeft namelijk geen toegang tot gedetailleerde documentatie noch een origineel van de sharknose. Bovendien heeft Exoto niet eens rechten en speelt daar al geruime tijd een rechtzaak met Ferrari over. CMC is volgens eigen zeggen 2 jaar lang bezig geweest met het origineel en de tekeningen alvorens met het model uit te komen.

Van CMC is de sharknose overigens al een week of 4 leverbaar via Ebay.

Exoto zegt dat ie nog in december uitkomt.

Maar bij Exoto en CMC moet je nooit te snel kopen. De prijs zakt een tijdje na introductie meestal wel redelijk.

Ik wacht nog even, heb een paar dagen geleden een CMC Porsche 901 in het groen besteld. De prijzen daarvan beginnen wat te zakken en krijg em voor omgerekend € 182 incl. verzendkosten.
Interessante info.
Bovenstaande kan dus ook de reden zijn dat de door Exoto aangekondige Ferrari's D246 en 126 C2 nog steeds niet zijn uitgebracht. En idd je moet niet te snel toehappen bij Exoto en CMC. Geduld is in deze een schone zaak.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door The Red Dream »

Maar bij Exoto en CMC moet je nooit te snel kopen. De prijs zakt een tijdje na introductie meestal wel redelijk.
En idd je moet niet te snel toehappen bij Exoto en CMC. Geduld is in deze een schone zaak.

Soms maar ook heel soms moet je als de kippen erbij zijn, anders kun je het vergeten. :doh:
Heb beide onderstaande Ferrari modellen in mijn verzameling en van de #30 zijn er maar 200 van gemaakt geworden en al lang vergeven.



Afbeelding


Afbeelding



.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 (2008)

Bericht door Ferrari10flrb »

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Heb zelf (helaas) niet het budget om direct een nieuw uitgebrachte Exoto of CMC bij de Nederlandse detailhandel te kopen.

Dus ik speur gewoon dagelijks Ebay af. Tig keer bieden en de 20 e keer raak geeft ook veel plezier :dance: Tot op heden in 2 jaar 4 Exoto's voor max € 180,- "gescoord".

En soms moet je ook een beetje geluk hebben met bijvoorbeeld een verzamelaar die ermee stopt.
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door Timo911 »

Iemand al ergens iets gelezen of gezien van de Porsche 936 ? Liefst over die met Martini bedrukking want die zou er ook komen ( heb ik meer dan een jaar geleden eens fotos van gevonden maar kon ze niet opslaan omdat het een site was met licenties en nu vind ik hem niet meer terug ) Er zou ook een volledig witte versie uitkomen..
Eventule richtprijzen, leveringsdatum, etc... ?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door rsh_scuderia »

Staat met drie foto's op de site van Exoto. Dit model is echter nog nooit uitgeleverd of gepresenteerd.
Gebruikersavatar
jasp.
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 14 dec 2008 12:13

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door jasp. »

Ik ben voor mijn collectie ook nog op zoek naar een paar Exoto's.
Heb de modellen die ik nu heb via Marktplaats gevonden, maar ben nu eigenlijk op zoek naar een Nederlandse of Duitse webshop die Exoto modellen verkoopt, weet iemand een goeie?
bvd,
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door Fruitcake »

waarom zijn er eigenlijk 2 Exoto topics?

viewtopic.php?f=88&t=15112
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door Ferrari10flrb »

jasp. schreef:Ik ben voor mijn collectie ook nog op zoek naar een paar Exoto's.
Heb de modellen die ik nu heb via Marktplaats gevonden, maar ben nu eigenlijk op zoek naar een Nederlandse of Duitse webshop die Exoto modellen verkoopt, weet iemand een goeie?
bvd,
Gewoon zoeken op Ebay, scheelt je aanzienlijk in de prijs.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door rpi »

In Nederland zijn Exoto's en CMC's veel te duur. Dit komt omdat er veel te veel tussenhandelaren tussenzitten.

Zo zitten er bij CMC 3 groothandels (1 in Frankrijk en 2 in NL) tussen, voordat het model bij de detaillist staat. Vanzelfsprekend kan er dan geen sprake zijn van scherpe prijzen.

Overigens had ik hiervoor gemeld nog even te wachten met de aankoop van enkele nieuwe CMC's, maar ik kon vanuit Hong Kong zulke mooie prijzen krijgen dat ik de volgende modellen toch maar besteld heb:
CMC Ferrari Sharknose #4 (LE6000)
CMC Porsche 901 groen (LE5000)
BBR Ferrari F430 donkergrijs (LE1008)
Plaats reactie