De originele Mini van Colin was ook vrij sober, een rolkooi zat er niet in.Jolly Club schreef:Geen rolkooi, weinig detail.![]()
Het was Colin zijn eerste auto, ik denk dat als je de hele reeks hebt, je een duidelijk beeld krijgt van de evolutie van zijn auto's van een goedkope racer tot een volwaardige rally wagen.
Colin zijn vader kocht deze Mini MK1 (1959-1967) voor hem toen Colin 16 was, in 1984 won hij the West of Scotland Autotest Championship met deze Mini.tom schreef:In 1984 had de Mini geen schuifraampjes en externe scharnieren meer. Die grill klopt ook niet, die is van voor 1968(?) en de wielen waren ook al een maatje groter.
Ze hebben dus gewoon een bestaand model in een nieuw kleurtje gespoten...
De Mini is dus niet van 1984, vandaar de schuifraampjes, externe scharnieren, grill en kleine wielen.
De modellen reeks is in overleg met de familie McRae, ik denk dat ze met veel respect deze modellenreeks maken. Al denk ik vooral ook uit commercieel oogpunt.TestaRossa schreef:Wow, dat zou wel heel erg slordig zijn van Corgi.........om niet te zeggen ietwat respectloos t.o.v. Colin McRae.
Zijn er geen 1:1 pics van de wagens waar de modellen op gebaseerd moeten zijn ter vergelijking?!
Ik moet wel toegeven dat het model niet 100% juist is, bij het model zit een beetje uitleg met enkele kleine foto's van de 1:1 Mini. Vooral de bumper met nummerplaathouder zitten op de 1:1 Mini niet op, en dat is jammer.
Op de website van Corgi staat deze zonder bumper. Ik weet niet of er modellen de Corgi fabriek verlaten hebben zonder bumper.

Foto's: Corgi