Vraag

Plaats reactie
Zefilho
Berichten: 3
Lid geworden op: do 05 jun 2008 18:19

Vraag

Bericht door Zefilho »

(Ik hoop dat het hier goed staat, don't shoot me if I'm wrong )

Hallo beste miniatuur verzamelaars en/of sympathisanten.

Dit is de eerste keer dat ik hier op het forum kom , en wel om volgende reden.
Vroeger periode gehad dat ik met mijn vader DTM volgde, bij mij was na een paar jaren al over.
Ma bon, mijn vader heeft van in die tijd nog steeds een verzameling miniatuur auto's staan.
Ik kreeg de opdracht om hiervan af te raken, om het zo maar te zeggen

Het gaat hier voornamelijk om DTM modellen, van het merk Minichamps(51)(17'gekleurde').
Ik vermoed dat het om modellen gaat van tussen '92 tot '95.
Verder ook nog Dtm modellen van Mercedes-Benz Collection zelf(16), 4 'teamtrucks'.
Nog wat andere dingen: 3 F1's van Onyx, DTM uit de MS-Collection, wat stockmodellen uit de MercedesB-Collection.
Dan is er nog een toch iet of wat Collectors Edition bij denk ik, foto hiervan volgt. Graag zou ik eens weten wat hij hiervoor evt. nog zou krijgen, de dag van vandaag. Heeft indertijd wel wat gekost, heb echter nooit exact mogen weten hoeveel

Zal er zo dadelijk nog wat foto's bijplaatsen om een wat beter idee te krijgen. Op voorhand al excuses voor de slechte foto's , maar heb er vandaag niet zoveel tijd voor.Alle modellen zijn in goede staat, 2 kartonnen doosjes ontbreken, een enkel is gescheurd. Maar als ik nog eens wat tijd heb worden ze geduldig en goed onder handen genomen Autootjes op zich verkeren in zeer goede staat.
Het gaat hier om UITSLUITEND modellen van Mercedes ; schaal 1:43.

Nu is mijn vraag , zijn er mss betere forums waar ik deze vraag kan stellen?
Of een forum waar er echte verzamelaars van DTM, of Mercedes zitten.
En indien deze toch nog wat geld zouden opbrengen, beste plaats om te verkopen (ebay,bep. forum...)
Sorry voor de lange eerste post, en alvast hartelijk bedankt !!

Art Car Edition + andere Minichamps limited edition (beide 4444exemplaren):
Helaas http://img117.imageshack.us/my.php?image=002az2.jpg bestaat niet!
Helaas http://img117.imageshack.us/my.php?image=004yk1.jpg bestaat niet!
Gewone Minichamps:
Afbeelding
'Gekleurde' Minichamps:
Afbeelding
Teamtrucks:
Afbeelding
Varia (F1, Michael Schumacher Collection):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Vraag

Bericht door Silverarrow »

In het subforum "Overige modelauto's" is een speciaal topic waar je de waarde van schaalmodellen op kan vragen. De waarde van de "gewone" en "gekleurde" Minichamps zal ergens rond de 20 euro liggen denk ik (kijk anders eens op eBay e.d., om te zien voor hoeveel ze daar weg gaan). De beste manier om ze "kwijt" te raken is denk ik via eBay of Marktplaats.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Vraag

Bericht door Markopolo »

De "gewone en gekleurde" minichamps zitten omgeveer tussen de 15 en 20 euro, maar ligt erg aan de staat van de modellen, het zijn natuurlijk al wat oudere modellen en er zijn er veel, heel veel van gemaakt, van de meeste heeft Minichamps 2 versies gemaakt en voor de Mercedes dealer editie zijn er ook 2 uitvoeringen van gemaakt. Op zich worden deze ook regelmatig aangeboden en hebben dus niet zo'n hoge waarde

Voor de Art-cars zou je gemakelijk 50 euro in de plus kunnen gaan vragen deze is nog steeds erg in trek.

De Team-truck's zitten rond de 100 euro mits ze natuurlijk in erg goede staat zijn, liefst met de spiegels nog ongemonteerd, dan kunnen ze nog iets meer opbrengen.

De diverse ben ik nie zo in thuis daar zou ik het niet van weten.

Hopelijk helpt je dit een beetje op weg :!:
Zefilho
Berichten: 3
Lid geworden op: do 05 jun 2008 18:19

Re: Vraag

Bericht door Zefilho »

Oke, bedankt.
Ik ga me er als ik tijd heb eens mee bezig houden.
Allemaal proper maken, naam/team/jaar/... van elk model noteren en betere foto's maken. Ebay enz. checken voor prijzen.
Van mij mag deze topic dan ook verplaatst worden naar de juiste topic.
Zo kan ik toch wat een beeld krijgen van de prijzen, en evt. geïnteresseerden hebben dan ook meer duidelijkheid ;)
Ik weet alvast wat gedaan zondag ...
Plaats reactie