alfa romeo dtm

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yvesken
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 feb 2009 15:38

alfa romeo dtm

Bericht door yvesken »

wel ik vraag me dikwijls af, hpi racing en minichamps hebben de alfa's 155 dtm gemaakt

maar wel van de twee merken is qua kwaliteit en afwerking de beste aankoop?
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: alfa romeo dtm

Bericht door the_stig »

Volgens mij zijn de HPI modellen veel gedetailleerder.
Gewoon naar hun foto's kijken zegt al genoeg. :worshippy:

Dit topic staat trouwens verkeerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: alfa romeo dtm

Bericht door Markopolo »

Topic even verplaatst ;)

Maar HPI's zijn veel beter afgewerkt ja, maar de HPI Alfa bestaat pas een jaar, die Minichamps Alfa's al 13 jaar en langer en wordt niet meer gemaakt, dus ja dan kan je verwachten dat die HPIers gedetailleerder zijn :)
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: alfa romeo dtm

Bericht door squadraminiatura »

Ik haak even aan :P

Net wat Markopolo zegt zitten er volop jaren tussen de beide merken. Ook de insteek is anders.
Minichamps benutte de toenmalig DTM hype volop met praktisch alle startvelden/teams van alle jaren, iets wat HPI waarschijnlijk niet zal doen.
Overigens bracht Minichamps ook 2 versies uit het Italiaans toerwagenkampioenschap uit, alsmede de Engelse kampioensauto.
Voeg daarbij dat ook Onyx in 1/43 een serie Alfa 155 modellen uit het laatste seizoen (de breedste 155) heeft uitgebracht destijds, dan heb je een aardig rijtje staan. (ik kan het weten want ik kan ze voorlopig nog niet kwijt en heb ze bijna allemaal)
De kwaliteit was voor toen al super (Minichamps), ook al kon er niets open, er was immers geen nieuwer merk om aan te refereren, buiten resinkitfabrikanten die ook een aantal 155 DTM-ers aanboden en super gedetaileerd waren.
Wil je alleen 1 of enkele referentiemodellen dan zou ik de HPI's kopen, wil je seizoensoverzichten dan ben je op Minichamps en Onyx aangewezen, en voor sommige modellen heb je dan inmiddels een dikke geldbuidel nodig :mrgreen:


Maar die oudere Minichamps met de nieuwe HPI vergelijken :eh: :wink: iedere periode zijn eigen charme :angel:

Groeten,
Ferry :cool:
Gebruikersavatar
yvesken
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 feb 2009 15:38

Re: alfa romeo dtm

Bericht door yvesken »

thx voor de reacties!!!
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: alfa romeo dtm

Bericht door TestaRossa »

Ik heb een BBR Alfa 155 DTM staan, die is ook prachtig mooi. Ik heb alleen geen idee in hoeverre BBR daar modellen van heeft gemaakt qua aantallen of verschillende versies. Ik heb deze dus staan :dance:

Afbeelding
By testarossa1980f1, shot with Canon EOS 400D DIGITAL at 2009-03-11
Laatst gewijzigd door TestaRossa op wo 11 mar 2009 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: alfa romeo dtm

Bericht door squadraminiatura »

TestaRossa schreef:Ik heb een BBR Alfa 155 DTM staan, die is ook prachtig mooi. Ik heb alleen geen idee in hoeverre BBR daar modellen van heeft gemaakt qua aantallen of verschillende versies.
BBR alleen heeft al ruim 80 :shock: circuit Alfa 155's uitgebracht.
Hierbij zijn bijna alle auto's (meerdere seizoenen) uit het Italiaans toerwagenkampioenschap inbegrepen, met rijders als Tamburini, Tarquini, Morbidelli, Giovanardi, Modena en Tamara Vidali.( deze dame kan serieus hard rijden :cool: )
Maar ook de versies met Louis Villamil en Dario Francia (Spaans toerwagenkamp.) en de Alfa's uit de BTCC. (Simoni,Tarquini en Derek Warwick)
alsmede uit het Franse TW kampioenschap met Jean Alesi.
Een aantal bijzondere liveries uit de DTM die niet of schaars door Minichamps waren uitgebracht.

Zucht....allemaal zo mooi :cry:

Groeten,
Ferry
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: alfa romeo dtm

Bericht door Markopolo »

Helaas bestaat MrMoon Decals niet meer, deze maakte toen nog decals van de Alfa's die niet standaard uitgebracht werden, zo kon je nog relatief goedkoop de Giovanardi maken :cool: Op eBay kom je ze nog wel regelmatig tegen, behoeft even wat werkt, maar dan heb je wel weer een uniek item :cool:

Afbeelding
Tarquini en/of Gache

Afbeelding
Alboreto en/of Simoni
Gebruikersavatar
yvesken
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 feb 2009 15:38

Re: alfa romeo dtm

Bericht door yvesken »

mooooooiiiii die dtm's blijven toch pareltjes he!! waar is de tijd :cry:
Gebruikersavatar
daFFe
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 12:15
Locatie: Grimbergen (BE)

Re: alfa romeo dtm

Bericht door daFFe »

idd ontzettend spijtig dat alfa niet meer te zien is in de dtm net als opel ...

ik heb trouwens 3 dtm's staan als ik me niet vergis van minichamps in mijn Fisichella collectie en die zien er heel mooi uit maar ik moet wel toegeven dat de bbr er net dat tikeltje beter uit ziet.

daFFe
Plaats reactie