Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Ricardo »

CORGI LAUNCH A FITTING TRIBUTE TO COLIN MCRAE
The Corgi Colin McRae Tribute Collection Celebrates World Rally Champion
Corgi has secured an exclusive agreement with Colin McRae Motorsport Ltd to launch a fitting tribute to the 1995 World Rally Champion. This collection of 1:43 scale die-cast replica models will serve as a lasting memorial to one of the most flamboyant and successful rally drivers ever to grace the World Rally Championship Stage.

The ‘Colin McRae Tribute Collection’ will feature fourteen of the most important competition cars of Colin’s career. Eleven of the bespoke cars created for the range will require new tooling with an investment of nearly £250,000 – which highlights Corgi’s long lasting commitment to this range and also demonstrates their desire to branch out into producing more modern die-cast models.
Highlights from the range due out in 2009 include:

The 707 LHT Mini Cooper – This model not only celebrates Colin McRae’s first ever championship win aged 16 in the West of Scotland Autotest Championship but also marks the 50th Anniversary of the Mini, another Great British icon (In stores now).

The Talbot Sunbeam TI – A fantastic reproduction of Colin’s first ever rally car from the 1986 Scottish Rally championships (Coming out November 2009).

In 2010 and 2011 the range will continue its progression through Colin’s illustrious career, creating models including the Subaru Legacy 2000cc Turbo in which Colin won every round on the way to his second consecutive British Rally Championship victory in 1992. A replica of the Subaru Impreza which took him to glory in the 1995 World Rally Championship and the Colin McRae R4, designed and tested by Colin himself, utilising his wealth of experience in all motorsport disciplines to produce the ultimate competition car.

Frank Martin, Chief Executive of Hornby commented, ‘We are truly honoured to be working with Colin McRae Motorsport Ltd on this range that we feel is a fitting tribute to Colin. We feel that over the three year roll out Corgi and Colin McRae fans alike will see the range flourish and progress.’

Corgi is particularly proud to be working with Colin McRae Motorsport Ltd to highlight the Colin McRae Vision. This charitable initiative was set up as a direct result of the worldwide support that followed the tragic accident involving Colin, his son Johnny and family friends Graeme Duncan and Ben Porcelli in September 2007.
On behalf of the McRae family, Jimmy McRae added, ‘We are delighted to be able to work with an iconic name such as Corgi, to produce what will be a fitting tribute collection in Colin’s memory. We hope that the sales revenues will be such that they are able to make a significant contribution towards the Colin McRae Vision and its ongoing charitable initiatives’
The ‘Vision’ will be raising money for a range of children’s charities but also plan to be pro-active in introducing training and rehabilitation initiatives to help reduce the currently unacceptable toll of fatal accidents involving young drivers in the 17-25 year old age bracket.

Information on the Colin McRae Vision will feature on all Corgi Colin McRae Tribute Collection packaging.
Bron: diecastcentral
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Jolly Club »

Voordat ik reageer wil ik, als misschien wel één van 's forum's ergste zelf-uitgeroepen negatievelingen, even mijn waardering uitspreken voor leden als Ricardo, die dit soort berichten blijft posten ondanks dat het onderwerp niet in eigen straatje past (ik bedoel: Rico en autosport :nuts: ) en/of misschien maar een handjevol (of minder) andere forummers interesseert! Thanks :worshippy:

Ik hoopte eigenlijk op een dergelijke serie van Altaya/Ixo, vergelijkbaar met de kwaliteit en het detailniveau van bijv. de Sainz collectie. :eh:

Maarrrr, ik heb een paar Corgi's thuis staan uit de TV en Movie serie, en eigenlijk hebben die zware, degelijk oud-Engelsch afgewerkte modellen een heel eigen aantrekkingskracht. Het gewicht, en de wat grove afwerking van deze oerdegelijke die-casts doen me denken aan het gevoel van vroeger als je je nieuwste Matchbox of Siku uit het doosje haalde. :mrgreen: Komt natuurlijk bij dat ik, naast Duitsche, enkele Anglofiele trekjes heb en dus dit typische Engelsche spul zeker kan waarderen. Het is geen Spark/Ixo/Minichamps/HPI kwaliteit, maar daar zijn de prijzen van Corgi ook naar.

Ik denk een hele leuke serie met deels, de Mini en de R4 :drool: , zeer interessante modellen die er tot op heden nog niet van andere fabrikanten waren. :thump_up:

Deze 14 wagentjes zouden samen een leuke afgebakende serie binnen mijn McRae-collectie vormen, zeker als ze over een periode van drie jaar uitgebracht worden. Leuk voor d'r bij.

Mooi initiatief :!: :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

De eerste in de reeks is 'out there'. Beetje onhandige grote doos, of is die Mini nou zo klein :ja: . Ben nog niet helemaal overtogen, maar heb ook nog nergens een foto van de 1:1 kunnen vinden.

:think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Smokey »

Kan niet zeggen dat ik van dit model nu echt begin te juichen :eh: ben benieuwd of het vervolg beter is :|

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Jolly Club »

Geen rolkooi, weinig detail. :think:

Als het lukt dit voor max. 15 Euro te bemachtigen doe ik wel mee. Maar of ik de hele serie blief, ik weet het nog niet. :think:

Op de Corgi site staat een plaatje van de Talbot Sunbeam die er heel aardig uit ziet, maar twee versies van de vierdeurs Sierra Cosworth daarentegen mogen nog wel een keertje nagekeken worden.

Zoals ik in mijn eerdere post al schreef, ik hoopte eigenlijk dat Altaya/Ixo een dergelijke serie zou maken.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Smokey »

misschien kijken die eerst of het een markt heeft bij corgi en proberen ze dan mee te liften net als bij die ferrari serie die ixo doet bijvoorbeeld :?:
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door manowar »

Colin McRae, Mini Cooper
Afbeelding

Ford Sierra Sapphire Cosworth 4x4 – Group A, RAC Rally 6th place 1990, Colin McRae and Derek Ringer
Afbeelding

Talbot Sunbeam ti 1600cc – Group A, Scottish Rally Championship 1986, Colin McRae and Nicky Jack
Afbeelding

Vauxhall Nova Sport 1300cc – Group A Scottish & National Rally Championship 1987, Colin McRae and Derek Ringer
Afbeelding


Zien er, vind ik, best aardig uit.
Des al niet te min is het jammer dat het geen IXO of Altaya is

Bron:http://www.corgi.biz/collectables/colinmcrae/index.html
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Peter Parker »

Ik zie nog geen echte rolkooi, mogelijk zat die niet in de mini vroeger, maar het kunnen ook handmodellen zijn, die zijn vaak nog niet compleet.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Ricardo »

Afbeelding

Ze verschijnen nu langzaam op diverse winkel sites voor +/- 20 euro
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Jolly Club »

Klopt, maar inclusief de verzendkosten vind ik dat teveel geld voor de geboden kwaliteit. :think:

Als ik ze voor een koopje op de kop kan tikken zal ik het niet laten, maar voor ongeveer 20 Euro kun je al bijna een Ixo met detail en rolkooi kopen ! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door rudie20vt »

ik wil als grote colin mc rae fan deze ook wel hebben maar ben het met de anderen eens het zijn niet echt supermodellen.
en staan in mijn kast niet tussen de IXO en andere merken.
Jammer had ze graag gespaard.
En 20 euro vind ik echt te veel voor deze kwaliteit.
groetje's rudie
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door tom »

In 1984 had de Mini geen schuifraampjes en externe scharnieren meer. Die grill klopt ook niet, die is van voor 1968(?) en de wielen waren ook al een maatje groter.
Ze hebben dus gewoon een bestaand model in een nieuw kleurtje gespoten...
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door TestaRossa »

tom schreef:In 1984 had de Mini geen schuifraampjes en externe scharnieren meer. Die grill klopt ook niet, die is van voor 1968(?) en de wielen waren ook al een maatje groter.
Ze hebben dus gewoon een bestaand model in een nieuw kleurtje gespoten...
Wow, dat zou wel heel erg slordig zijn van Corgi.........om niet te zeggen ietwat respectloos t.o.v. Colin McRae.

Zijn er geen 1:1 pics van de wagens waar de modellen op gebaseerd moeten zijn ter vergelijking?!
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door Jolly Club »

Tot op heden geen foto van die Mini kunnen vinden. Zelfs niet in Colin's autobiografie...

Feit is dat de Mini geen nieuwe was toen McRae er in reed, het ding was oud en omgeknutseld tot een amateur-racer zeg maar.

Had van Corgi niet verwacht dat ze nieuwe mallen zouden maken voor een zoveelste Mini, het blijft natuurlijk een veredelde toy- diecaster die groot geworden is door vele varianten en bedrukkingen van o.a. Minitjes uit dezelfde mal te trekken...

Ik heb inmiddels besloten dat ik die serie gewoon moet hebben, nu nog een creatieve oplossing zoeken voor het prijs/kwaliteit vraagstuk. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Corgi 1:43 COLIN MCRAE

Bericht door TestaRossa »

Zo staat het in de omschrijving bij het model op de Corgi site;

Colin Steele McRae, MBE was the 1991 and 1992 British Rally Champion and in 1995 became the first Briton to win the World Rally Championship Driver’s title. McRae’s rallying pedigree met no bounds, winning numerous titles driving for the Subaru, Ford and Citroën World Rally Teams. Colin McRae began his competitive career riding trial bikes, but at 14, he was already experimenting with four wheel vehicles, using scrapyard cars on disused land along with his friends. Then, by the age of 16, Colin discovered autotesting through the Coltness Car Club, and soon traded his bike in for a Mini Cooper, bought for him by his father and five-time British Rally Champion Jimmy McRae. In 1984, Colin won the West of Scotland Autotest Championship in the 707 LHT Mini Cooper modelled here. This car is little-known by most, but it was in fact his first competition car before he switched his attention to rallying where he drove a borrowed Avenger 1600 on the his first ever rally – The Kames Stages. This model is a lasting memorial to Colin, one year on; also on the eve of Mini’s 50th Anniversary in 2009. It also marks the debut of Corgi’s ‘Colin McRae Tribute Collection’.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Plaats reactie