Kwaliteit F1 modellen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KriZ
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 apr 2009 11:11

Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door KriZ »

Hallo,

Ik heb een kleine verzameling 1/18 f1 modellen , maar zit steeds meer naar de 1/43 te kijken ivm het zeer ruime aanbod.Ook nemen ze een stuk minder plaats in , wat ook fijn is natuurlijk :D Ik wil wel graag modellen van goede tot zeer goede kwaliteit. Nu vraag ik me af wat het verschil in kwaliteit is in de verschillende 1:43 f1 modellen. Wat zijn de mindere en welke zijn echt super mooi. Na een beetje rondkijken op internet en dit forum, kom ik een beetje op het volgende.

zeer goede kwaliteit:

Tameo, BBR

Goede kwaliteit:

Minichamps ,Hotwheel elite?

Mindere kwaliteit:
Onyx,IXO?

Slechte kwaliteit:
Hotwheels?

Misschien zit ik er helemaal naast, maar dat hoor ik graag van jullie. Ook hoor ik graag eventueel andere merken die hier niet tussen staan.

Groeten,

Kris
“Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.” JC
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door Niek-106 »

Redline is ook zeer netjes volgens mij, maar deze maken alleen ferrari's voor zover ik weet.

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KriZ
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 apr 2009 11:11

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door KriZ »

Heb even gekeken op hun site en dat ziet er ook niet slecht uit nee :shock: Jammer dat het inderdaad alleen Ferrari's zijn en het aanbod minimaal. Ook lijken de spiegeltjes wat scheef te staan op de meeste foto's. Is de kwaliteit van een Redline echt heel veel beter als een Minichamps? De prijs is in ieder geval een stuk hoger. Het lijkt me dat als je wilt kiezen uit een groot aanbod met redelijke kwaliteit, dat je automatisch bij Minichamps uitkomt.

Ik heb een paar Onyx en Minichamps modellen,maar die heb ik in 1995 gekocht en nu valt het me op dat de Decals toch wel zeer breekbaar en gevoelig zijn. Vooral bij de Onyx modellen zijn ze toch wat beschadigd. Is dat tegenwoordig al beter? Toch zonde als ze vanzelf uit elkaar vallen op een gegeven moment :evil:
“Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.” JC
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door fish88 »

Red Line is van een veel hogere kwaliteit dan Minichamps. Maar je mist Spark (http://www.sparkmodel.com) in je rijtje (moederbedrijf van Red Line). Ze bieden nu klassieke F1 wagens. Dat is de hoogste kwaliteit die je kan krijgen in 1:43 voor de meest redelijke prijs.

Even een vergelijking tussen IXO en Spark:

IXO
Afbeelding

SPARK
Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door Ferrari10flrb »

Factory built BBR en Tameo's zijn zo ongeveer de top.
Kijk wel uit bij gebouwde kitjes de kwaliteit is dan volledig afhankelijk van de bouwer.

Redline komt aardig in de buurt van BBR, heb er momenteel 3.
Ik weet dat Redline de komen jaren het aanbod in Ferrari F1 modellen flink gaat uitbreiden. SPark is ook top en wat goedkoper omdat de Ferrari licensie nu eenmaal duur is.

Hotwheels Elite is hetzelfde als IXO.

Onyx vind ik persoonlijk niets. MC is meestal goed en ook een giga aanbod.

Dan heb je ook nog Quartzo, groot aanbod van mooie, aardig gedetailleerde, klassieke F1 modellen voor redelijke prijzen. Wel wat fragiel.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door Peter Parker »

Zelf heb ik 1 Tameo model en die is de best.
Afbeelding

Maar hij is gebouwd voor me en zelf zal ik never nooit in staat zijn dat te kunnen doen. Ik heb een aantal oudjes van Onyx en die zijn voor hun tijd aardig, maar absoluut de onderlaag. Minichamps is prima. Ik heb ook nog een setje oudjes uit het verleden, handbouw modellen van John Day en Mikansue. Die zijn gemaakt in de jaren '70 van wit metaal. Niet te vergelijken met hoe gedetailleerd ze nu zijn, maar zo mooi. Het is ook een gevoel, wat je bij een model hebt denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KriZ
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 apr 2009 11:11

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door KriZ »

Bedankt voor de antwoorden, ben al weer heel wat wijzer. Wist trouwens ook niet dat IXO dezelfde waren als de Hotwheels Elite.

Ik zal eens een paar modellen van de verschillende merken bestellen om te vergelijken.
“Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.” JC
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door Ferrari10flrb »

Op Ebay worden de Ferrari F1 modellen van IXO en HW's elites voor spotprijsjes aangeboden.
Gebruikersavatar
SidneyF1
Berichten: 186
Lid geworden op: do 24 jul 2008 21:16
Locatie: Delft

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door SidneyF1 »

Minichamps modellen zijn zeker de moeite waard!
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
Gebruikersavatar
KriZ
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 apr 2009 11:11

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door KriZ »

Ik heb van de week wat verschillende modellen gekocht om te vergelijken. Het begon om even te kijken maar heb van de week 16 modellen gekocht :oops:

13x Minichamps
1x ixo
1x onyx
1x Tameo built.

Moet zeggen dat ik de kwaliteit van de Minichamps erg goed vind en zeker voor het geld dat ze moeten kosten. Daar gaan er zeker nog veel meer van komen. Het Onyx model is toch wat minder fijn afgewerkt en alles oogt wat grof. Onyx valt voor mij dan ook af. De ixo uit de Ferrari collectie (F2003GA)ziet er redelijk uit maar de wielophanging aan de voorkant oogt wat speelgoed achtig. Het doosje is dan wel weer leuk :D De Tameo ziet erg erg mooi uit en zeer gedetailleerd ,vind alleen het prijs verschil tussen een Minichamps wel heel erg groot ondanks het extra detail. Toch komen er daar ook nog wel een paar van in de collectie.

Groeten,

Kris
“Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.” JC
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door Ferrari10flrb »

Kom maar op met de foto's.

Ben het eens met je commetaar op de HW's. Mijn HW Ferrari's gaan er op termijn uit voor BBR's en Tameo's. Wat betreft de prijzen van Tameo's en BBR's, tja handbouw heeft nu eenmaal zo zijn prijs maar houd op termijn natuurlijk wel zijn waarde. Maar MC is natuurlijk altijd goed. Vind het ook erg jammer dat ze de Ferrari licensie niet hebben. Zowel op 1/43 als op 1/18 gebied. De Ferrari 312 en 126 serie van MC uit de jaren '70 en '80 zijn echt prima modellen.
Gebruikersavatar
daFFe
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 12:15
Locatie: Grimbergen (BE)

Re: Kwaliteit F1 modellen.

Bericht door daFFe »

ik heb een hele collectie van Giancarlo Fisichella en zijn F1 bolides en op één na zijn die allemaal van minichamps en voor zover ik nog maar beginnende ben in de miniatuur wereld ben ik enorm tevreden over de qualiteit van minichamps zeker voor hun prijs. de onyx heb ik willens nietes moeten kopen om de collectie volledig te krijgen van Fisico maar die is idd duidelijk van mindere qualiteit maar ze zijn dan ook de helft goedkoper dan de minichamps. maar ondanks de mindere qualiteit van onyx lijken ze wel zeker nog niet op speelgoed dus het valt al bij al nog mee.

daFFe
Plaats reactie