Ferrari F1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Ferrari F1

Bericht door Driver-X »

Ik heb even een vraag voor de 1:43 kenners hier.

Ik ben van plan om alle F1 Ferrari modellen te gaan verzamelen, dus vanaf 1950 tot heden en dan van elk jaar een model.
Om dit betaalbaar te houden lijkt 1:43 me een goede schaal, maar ik ben dus een newbie op 1:43 gebied dus ik hoop dat jullie me kunnen vertellen welke fabrikanten deze modellen maken, en in welke prijsklasses?
Het hoeven niet supergedetailleerde modellen te zijn, en er hoeft ook niet een coureur in te zitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Ferrari F1

Bericht door St. Paul »

Volgens mij moet je met Ixo en Atlas een goed eind komen, beide merken maken veel voor een doenlijke prijs en kwalitatief heel niet slecht. Rest vullen Brumm, Hotwheels en eventueel duurdere merken wel in. Tussen de 20 en 40 euro max per model.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Ferrari F1

Bericht door Smiley84 »

Zelf F1 1:43 verzamelaar in het algemeen, maar dan wel vanaf 94. De modellen vanaf zeg maar begin jaren 90 tot het Schumacher tijdperk kan je redelijk goedkoop aankomen, zijn dan vaak (in mijn optiek) helaas wel Onyx modellen.

Vanaf 98 t/m 2014 is het Hotwheels wat de klok slaat. Niet al te duur, kwaliteit niet vergelijkbaar met Minichamps en of Sparco, maar je hebt niet veel keus daar het enkel Hothweels is die de lincentie heeft.

Met een beetje mazzel tik je via Ebay overigens wel 10 x Ferrari van 98 t/m 2008 bijv. op de kop voor een kleine 100,- Euro
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Ferrari F1

Bericht door the_stig »

Smiley84 schreef:Vanaf 98 t/m 2014 is het Hotwheels wat de klok slaat. Niet al te duur, kwaliteit niet vergelijkbaar met Minichamps en of Sparco, maar je hebt niet veel keus daar het enkel Hothweels is die de lincentie heeft.
Er zijn ook redline modellen van die periode. Redline is een onderdeel van Spark, dus een hogere prijsklasse (€60-100).

Brumm lijkt mij ook een goede keuze. Die hebben speciale series met de Ferrari's van Villeneuve in allerhande uitvoeringen.
En nog zo veel meer.

Edicola maakt ook F1 en zijn zeer goedkoop (€10 en minder).
Ik ben ook geen expert, maar deze modellen en de verpakking doen mij vermoeden dat het Altaya/Atlas modellen zijn.

IXO was een aantal jaren geleden begonnen met de "La Storia" verzameling met één F1 Ferrari uit elk jaar.
Ze zijn verpakt in een mooi doosje dat lijkt op een boek, met daarin dan het model een een klein boekje met info over het model.
Deze modellen zijn ook vrij goedkoop en makkelijk te vinden. (vanaf €20)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Ferrari F1

Bericht door Driver-X »

Bedankt voor de info.
Die la storia had ik inderdaad ook gezien, dat vind ik wel het mooist.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Ferrari F1

Bericht door Smiley84 »

La storia is idd mooi, past alleen lastig in de collectie als je enkel minichamps en hotwheels hebt staan
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Plaats reactie