Maserati Tipo 61 - 1/12 Minichamps

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Maserati Tipo 61 - 1/12 Minichamps

Bericht door Fss »

Deze moest ik hebben!!! Het is een prachtmodel op schaal 1/12 en maar een "klets" duurder dan de Maserati van CMC op 1/18. Het model is zeker indrukewekkend. De velgen zijn prachtig, de banden ook, het stuur is fijn en mooi afgewerkt en er zijn talrijk details die het geheel af maken, zoals de kabel tussen de radiator vooraan en het temperatuurmetertje op het dashboard. Alle instrumenten zijn zichtbaar aangesloten en ik heb maar twee minpunten op te sommen en dat zijn de afwezigheid van gaatjes in de vlindermoeren van de velgen en de talrijke vijsjes die zichtbaar zijn. Dit laatste "nadeel" heeft er ergens ook voor gezorgd dat Minichamps deze wagen aan een relatief goedkope prijs kan aanbieden.

Hier enkele foto's die ik dit weekend getrokken heb. De personnages rondom zijn van Tamiya. Ik heb hun "Seventies Look" wel wat moeten bijschaven... Het grootste deel van het gereedschap is geverfd met MetalCote, een héél leuke verf met een echte metaalglans... Deze versie werd bestuurd door Carroll Shelby wiens figuurtje op schaal 1/12 ik zonet op Ebay besteld heb (Yeah!!! weer een manneke bij!)

De laatste foto's tonen naast de Maserati de Jaguar D-Type van Autoart (de verkeerde Reims versie heb ik aangepast om het model te bekomen dat in 1955 deel uitmaakte van het winnende Jaguar Team - dit is n°7 van Hamilton - Rolt en staat leuk in de vitrine naast n° 6 van Hawthorn - Bueb. Nummerplaten, stickers etc kloppen allemaal, enkel de Union Jack op de vleugel zou er af moeten).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Maserati Tipo 61 - 1/12 Minichamps

Bericht door Peter Parker »

Wat ontzettend mooie wagens, maar ook mooie foto's. Die figuren maken het helemaal af. Vond het zielig voor die Jaguar monteur, hij moet in zijn eentje modderen.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Maserati Tipo 61 - 1/12 Minichamps

Bericht door tom »

Schitterend inderdaad! De detaillering van de Maserati is zo te zien wat minder dan die van CMC, die is natuurlijk ook lastig te overtreffen.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Maserati Tipo 61 - 1/12 Minichamps

Bericht door Fss »

tom schreef:Schitterend inderdaad! De detaillering van de Maserati is zo te zien wat minder dan die van CMC, die is natuurlijk ook lastig te overtreffen.
Ja dat is zeker waar. De rivetten zijn hier maar decals bvb, maar voor die kleine meerprijs is dit model wel héél indrukwekkend. Het is ook hier de "indruk" die het allemaal goedmaakt!
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Maserati Tipo 61 - 1/12 Minichamps

Bericht door Fss »

Peter Parker schreef:Wat ontzettend mooie wagens, maar ook mooie foto's. Die figuren maken het helemaal af. Vond het zielig voor die Jaguar monteur, hij moet in zijn eentje modderen.
Ja maar zo'n Jaguar zit dan ook weer niet zo moeilijk in elkaar als een Maserati... De versnellingspook bvb staat tussen de piloot en 't portier (aan de buitenzijde dus) en zal dan uit heel wat stangen en beugeltjes moeten bestaan om tot aan de versnellingsbak te komen. Alleen een Italiaan kan zoiets bedenken, laat staan laten werken! Het zijn trouwens problemen aan de versnellingsbak die verantwoordelijk zijn voor het matig succès van deze auto, en dan heb je de dubbele ontsteking met 2 bougies per cilinder, de motor die gekanteld is zodat j'er nog minder makkelijk aan kan en dan die buisjes overal waardoor je waarschijnlijk ook nergens goed aan kan... Die Jaguar mechanieker zal daar wel staan lachen!

Bovendien heb ik twee sets van dieTamiya mannekes en je kan ze enkel in 1 positie plakken (give or take een paar mm's). Je moet dus zien hoe je ze plaatst of het valt onmiddellijk op dat ze "in tweevoud" aanwezig zijn!
Plaats reactie