Het betreft een kit van Revell uit deze doos die ik vorig jaar heb gekocht maar waar ik nog niet eerder aan toe ben gekomen.

Ik ben vergeten om een foto van de sprue's te maken, maar ik heb een plaatje op internet gevonden van de inhoud van de doos.
Hij bestaat in elk geval uit zo'n 65 onderdelen dus dat is niet al te veel. Gelukkig zit er wel een motorblok bij.
Allereerst heb ik de body in elkaar geplakt en gespoten. Het wordt niet de Le Mans racer, maar een plain-body. Ik heb bij deze veel aandacht besteed aan het wegschuren van de gietnaden. De lak komt uit een spuitbus van Motip en persoonlijk vind ik dat ze deze Corvette goed staat.

Vervolgens wat decals aagebracht en een paar laagjes blanke lak gespoten, gewoon met een goedkoop spuitbusje van de Action.

Intussen is het motorblok helemaal afgewerkt. In de kit zit een carbon decal voor het motorblok, maar ik heb er voor gekozen om de afdekkap gewoon van een kleurtje te voorzien.

Ook het interieur is flink opgeschoten, al moeten sommige dingen (zoals het dashboard en de achterwand) nog wat strakker worden afgewerkt. Op de foto lijkt het wel erger als in werkelijkheid door de macro functie, maar het moet uiteindelijk natuurlijk wel goed zijn. Ik heb de zilveren accenten (op wat normaal de bijrijdersplaats is) met wat zwart na gebrushed, maar ik weet niet of ik dit zo laat. Ik zit te denken om deze antraciet te maken.

Tot slot heb ik de raamrubbers, grille, etc. op de body geschilderd. Deze heb ik voor het eerst helemaal uit de losse hand gedaan zonder afplakken, maar ik vind ze toch wel goed gelukt.

En zo zijn we al een stuk in de richting. Nu nog de clearparts en wat andere kleine onderdelen (remschijven, velgen, rolkooi etc.) plaatsen en dan is deze ook klaar. Hopen dat dat ook een beetje meezit, tot nu toe is het een makkelijke en erg leuke kit die lekker vlot weg bouwt (en stiekem zit ik al aan een C5-R te denken voor ernaast in de vitrine