Corvette C6.R *KLAAR*

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door Bien »

Graag wil ik een beknopt verslagje van mijn Corvette project laten zien, welk intussen al ver gevorderd is.
Het betreft een kit van Revell uit deze doos die ik vorig jaar heb gekocht maar waar ik nog niet eerder aan toe ben gekomen.

Afbeelding

Ik ben vergeten om een foto van de sprue's te maken, maar ik heb een plaatje op internet gevonden van de inhoud van de doos.
Hij bestaat in elk geval uit zo'n 65 onderdelen dus dat is niet al te veel. Gelukkig zit er wel een motorblok bij.

Afbeelding

Allereerst heb ik de body in elkaar geplakt en gespoten. Het wordt niet de Le Mans racer, maar een plain-body. Ik heb bij deze veel aandacht besteed aan het wegschuren van de gietnaden. De lak komt uit een spuitbus van Motip en persoonlijk vind ik dat ze deze Corvette goed staat.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens wat decals aagebracht en een paar laagjes blanke lak gespoten, gewoon met een goedkoop spuitbusje van de Action.

Afbeelding

Afbeelding

Intussen is het motorblok helemaal afgewerkt. In de kit zit een carbon decal voor het motorblok, maar ik heb er voor gekozen om de afdekkap gewoon van een kleurtje te voorzien.

Afbeelding

Afbeelding

Ook het interieur is flink opgeschoten, al moeten sommige dingen (zoals het dashboard en de achterwand) nog wat strakker worden afgewerkt. Op de foto lijkt het wel erger als in werkelijkheid door de macro functie, maar het moet uiteindelijk natuurlijk wel goed zijn. Ik heb de zilveren accenten (op wat normaal de bijrijdersplaats is) met wat zwart na gebrushed, maar ik weet niet of ik dit zo laat. Ik zit te denken om deze antraciet te maken.

Afbeelding

Tot slot heb ik de raamrubbers, grille, etc. op de body geschilderd. Deze heb ik voor het eerst helemaal uit de losse hand gedaan zonder afplakken, maar ik vind ze toch wel goed gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

En zo zijn we al een stuk in de richting. Nu nog de clearparts en wat andere kleine onderdelen (remschijven, velgen, rolkooi etc.) plaatsen en dan is deze ook klaar. Hopen dat dat ook een beetje meezit, tot nu toe is het een makkelijke en erg leuke kit die lekker vlot weg bouwt (en stiekem zit ik al aan een C5-R te denken voor ernaast in de vitrine :angel: ). Op naar de volgende update! :D
Laatst gewijzigd door Bien op za 03 nov 2012 19:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Corvette C6-R

Bericht door Jaap »

Mooi hoor! De kleur staat 'm inderdaad erg goed. :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Corvette C6-R

Bericht door Peter Parker »

Ik vind het vakwerk! :worshippy:
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Corvette C6-R

Bericht door Boskoos »

Ziet er allemaal zo simpel uit. Maar als ik aan zo iets zou beginnen, dat zou niet goed komen. Laat ik gewoon aan de echte bouwers over dit soort werk! :D
:thump_up:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Corvette C6-R

Bericht door v8-vette »

Super gaaf! :thump_up:
alleen staat er 1 klein foutje op de doos : 'C6-R' ipv 'C6.R' maar als we daar allemaal over gaan piekeren komen we nergens. :D
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Corvette C6-R

Bericht door NetForce84 »

Zeer straks gedaan, knap project.
Ik blijf volgen
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Corvette C6-R

Bericht door Bien »

Boskoos schreef:Ziet er allemaal zo simpel uit. Maar als ik aan zo iets zou beginnen, dat zou niet goed komen. Laat ik gewoon aan de echte bouwers over dit soort werk! :D
:thump_up:
Ik ben ook een beginner, dit is pas mijn 6e kit. :wink:
Gewoon proberen. :thump_up:

Thanks voor de reacties iedereen! Ik hoop hem vanavond klaar te hebben.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Corvette C6.R

Bericht door Bien »

En hij is klaar! Gisteravond heb ik de laatste onderdelen aangebracht dus kan hij de vitrine in. Het was, ondanks het geringe aantal onderdelen, een erg leuke kit om te maken. Ik heb even snel een paar foto's gemaakt, maar hierop komt het model eigenlijk niet echt tot zijn recht door het slechte licht. Dus morgen als het droog is maar even wat buitenfoto's maken die ik dan in mijn privé topic zal posten. :)

Op naar de volgende! Ik heb nog een aantal kits liggen (o.a. Ferrari 348, Audi R8 en twee HMMWV's/Hummers), maar weet nog niet welke ik als eerste open trek. :think:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door bobbob »

:thump_up:
Bien schreef:Op naar de volgende! Ik heb nog een aantal kits liggen (o.a. Ferrari 348, Audi R8 en twee HMMWV's/Hummers), maar weet nog niet welke ik als eerste open trek. :think:
Allemaal? :mrgreen:
R8 is wel dik!
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door Bien »

Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door Jaap »

Netjes gedaan Bien :thump_up:
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door v8-vette »

Ik zou het je zeker weten niet nadoen! :thump_up:
MAH2010
Berichten: 34
Lid geworden op: di 09 nov 2010 21:06

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door MAH2010 »

Heel mooi. Kleuren staan 'm goed. Aleen jammer van de banden. Die zijn naar mijn mening wat te dik. Mooie velgen zou 'm helemaal af maken. Maar dat is persoonlijk hoor. Spuitwerk en bouw is helemaal top!!! :thump_up:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door NetForce84 »

Zeer mooi gedaan en die kleur staat hem inderdaad zeer prachtig.
Gebruikersavatar
Luke
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 12:00
Locatie: 100 m boven NAP

Re: Corvette C6.R *KLAAR*

Bericht door Luke »

Hallo Bien,

Prachtig model en dito spuitwerk.
Ik heb de C6 Corvette in ongeveer deze kleur in de states een keer een half uurtje gereden. Sensationeel.

GRZ
Luke
Afbeelding
The black series
Plaats reactie