Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Bericht door NickW »

Hier een klein soort van ombouw projectje.
Het is geen 'echte' ombouw, maar ik had deze Chevy bel air uit 1956 gekocht, met matzwarte lak, wat roest in de velgen en een spierwit dak.. Verder mist hij wat sierlijsten e.d. en ik had het idee om hem meer een ratrod te maken. Dus wat meer roest erop toevoegen eigenlijk alleen.
Hier hoe hij eerst was: (foto uit de advertentie van de verkoper.. was dus niet erg duidelijk dat hij ook een stuur miste.. of een ferrari motor achterin had ipv een v8 voorin..)
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb o.a. 2 soort punten achterop geplakt.. ik vond het wel wat gaafs hebben :P En ik heb een popnagel in het gat van de missende lamp gezet, dan valt het iig niet op dat daar een gat zat, en ik vind het wel mooi staan zo, als een soort van armatuur nog van de lamp, dat het glas weg is en de kap eromheen..
Tevens heb ik een hoop roest erop gemaakt, zoals duidelijk te zien is :thump_up:
Hier wat foto's van hoe hij nu in m'n kast staat: (ofja vannacht eigenlijk..)
Afbeelding

En wat betere foto's met wat meer licht:
Afbeelding
Afbeelding

Hier de 2 punten achterop duidelijk zichtbaar:
Afbeelding
De popnagel in de lamp:
Afbeelding
Het interieur miste een stuur.. Dus daar hebben we maar een remschijf tijdelijk gezet. ik ben nog op zoek naar een stuur voor weinig, dus als iemand er nog 1 over heeft, laat het me ff weten :thump_up: :
Afbeelding
De motor achterin:
Afbeelding
En de lege ruimte voorin:
Afbeelding

Ik vroeg me trouwens af, hoe ik ervoor kan zorgen dat de roest niet afgeeft.. Nu is het namelijk zo dat als ik de roest aanraak, dat ik het op mijn vingers krijg, :doh: heeft iemand een tip hoe dat voorkomen kan worden, hoe de roest dus niet meer afgeeft?

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Bericht door supra007 »

Als ik jou was zou ik er een laag matte blanke lak overheen doen, dan blijft het gewoon goed zitten.
Heb je voor dit model trouwens de 'echte roest' methode gebruikt?
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Bericht door NickW »

supra007 schreef:Als ik jou was zou ik er een laag matte blanke lak overheen doen, dan blijft het gewoon goed zitten.
Heb je voor dit model trouwens de 'echte roest' methode gebruikt?
Oke, bedankt voor de tip, dan zal ik dat eens gaan halen.
Ik heb de methode met de staalwol gebruikt, dat had ik nog over van een andere keer, en dat heb ik erop gedaan. :thump_up: Dus ja, het is echt roest.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Bericht door supra007 »

O oke, dan weet ik welke je bedoeld.
Succes met het verder afmaken van het model. :thump_up:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Bericht door NickW »

Hier een kleine update, weliswaar niet met betrekking tot de roest, maar het zijn dobbelstenen achter de binnenspiegel.
Ik vind toch dat bij deze auto zoiets zeer goed paste, dus ik ben even bezig geweest met het maken van een stel dobbelstenen uit een stukje plastic nog van de spatborden van een Bburago Alfa Romeo 2300 Monza.
Het heeft me een hoop moeite gekost om ze achter de spiegel te krijgen zonder ze kapot te trekken steeds.. :doh: Maar na ongeveer 10x en dus een hoop secondelijm (om het weer in elkaar te zetten) lukte het dus eindelijk. :mrgreen:
Hier is het eindresultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van heel dichtbij ziet het er niet super uit, maar zo in mijn kast zie je niet dat ze niet super zijn, maar staat het gewoon erg leuk.
Het zijn de kleine details die het hem doen!
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Chevy Bel Air 1956 roestig maken

Bericht door bobbob »

Sowieso wel leuk detail! Wordt leuk! :thump_up:
Plaats reactie