2x BMW, 1x Porsche -> Pagina 2

Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: Bob & Cengiz BMW E36 Cabrio's 1:1 nabouw Cengiz's auto a

Bericht door BimmerBob »

Heb hier al een tijdje niks gepost. Gaat op m'n facebook pagina makkelijker maar zal ook jullie weer eens updaten (voor snellere updates -> http://www.facebook.com/BobLuxScalemodels ).

Ik heb een Amerikaanse E36 M3 gebouwd met bijbehorend S52 blok. S52 is identiek aan de Europese m52 uit o.a. de 328.
Auto heeft de originele 3.0 styling 22 velgen erop, welke ik in Frankrijk gekocht heb. Verder een blauviolet extended leather interieur met stiknaden (Zoals ik het gemaakt heb kon je het vroeger echt kopen :) ). Verder heb ik het originele BMW carbon uit o.a. de GT geprobeerd na te bootsen (was op meerdere types E36 leverbaar).
Auto is uitgerust met US reflectoren in de stootlijsten voor en achter. Ook heb ik zijruiten gemaakt.
Alleen de M Power decal moet ik nog maken voor over het BMW opschrift op het motorblok.

Voor het carbon begonnen met grijs:
Afbeelding

Carbon vezel patroon aangebracht:
Afbeelding

Over het originele carbon zit een gele gloed, dus ook dat nagebootst:
Afbeelding

En afgewerkt met het rode vezel en het motorsport logo dat het OEM E36 carbon kenmerkt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met zijn Europese 3.0 broer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: Bob & Cengiz BMW E36 Cabrio's 1:1 nabouw Cengiz's auto a

Bericht door BimmerBob »

Ik had al meer dan twee jaar een Porsche 911 996 Turbo van AutoArt in het rood liggen. Moest die altijd nog eens ombouwen maar had er eigenlijk niet zo veel zin in.
Naar de spuiter gebracht, kleine miscommunicatie over de kleur. Maar kreeg hem dus terug in Porsche Azuritblau! Super dikke kleur en had er in 1x weer zin in.
Het interieur omgedoopt van beige naar zwart en een setje 20 inch lemans eronder. Zowel de harten als de trimdelen in het interieur zijn in wagenkleur.

Model hoeft zeer zeker niet weg maar ik heb eigenlijk alleen maar BMW's, en de Porsche is dus een beetje een vreemde eend in de bijt. Dus bij een goed bod.... :thump_up:
OVP aanwezig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: 2x BMW, 1x Porsche -> Pagina 2

Bericht door BimmerBob »

Ook m'n eigen BMW maar eens gemaakt. De 1:1 moet alleen de velgen nog even aangepast krijgen maar dat komt nog.
Op de autoradio en huidige velgen na is alles origineel BMW, zo ook bij het model.

Arktissilber met bordeauxrood dak en klassischrot interieur met erweitertes leder. Vogelaugenahorn hout met chrome pakket.
Verder heb ik de antenne, deurpinnen en de grill in de voorbumper gemaakt. Alsook het derde remlicht en de motorsport logo's in de stootlijsten geschilderd.
De auto is een Amerikaanse import en dus 1 van de weinige originele 318IS cabrio's in Europa. Er ligt een M42 318IS blok in het model!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: 2x BMW, 1x Porsche -> Pagina 2

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Super gedaan vriend :dance: :dance:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 2x BMW, 1x Porsche -> Pagina 2

Bericht door bobbob »

Goed werk!

Even een vraagje, bij de nabouw van je 1:1 zie ik dat je op het model getrokken banden hebt. Heb je die zo besteld of gemaakt? Kan je mij daar wat extra informatie over geven?
Plaats reactie