1/43 106 ombouw tot eigen auto.

SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Ben gister begonnen met een project die al een tijdje ligt. Het wordt een 106 omgebouwd tot mijn eigen 1/1 auto. De schaal is 1/43 omdat ik al mijn modellen daarvan heb. Dus dit project wordt ook 1/43.

Ik ben begonnen met een 106 van de franse post. Die heeft een nacht doorgebracht in de thinner.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was hem voordat hij in de thinner is gegaan.

Eenmaal uit de thinner zag ik dat ik de deurstotters, de randen op de deuren aan de zijkant niet op mijn auto heb zitten. Die moesten er dus af en heb ik er netjes afgescheurd met een dremel. Daarna omdat ik toch aan de gang was met de dremel ook maar gelijk het achterslot, op de kofferklep eraf gescheurd omdat ik die ook strak heb.

Daarna met plamuur aan de gang om van de 5 deurs een 3 deurs te maken. Wat me ook nog redelijk goed af is gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Voor zover mijn tuning ombouw.

Wat er nog aan moet gebeuren.

- Verstralers erin maken. Zaten "vierkanten" kapjes op. Kon ik er schijnbaar ook afhalen, niet opgemerkt. Maar daar moeten ronde verstralers in komen.
- Verbreders bij de wielkasten maken.
- Spoiler erop maken.
- Zwarte wielen eronder.
- Kenteken erop krijgen.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door Rossy »

Leuk dat je er een 3-deurs van maakt maar dan moet je eigenlijk ook de portierstijl naar achteren verplaatsten en de deur opnieuw uitkrassen.
Ohw, en ook de deurgreep opnieuw maken uiteraard.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door bobbob »

Ideeën zijn goed!
Ben benieuwd hoe ie wordt!
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Dit wordt mijn eerste echte tuningombouw. Dus echt met plamuur aan de gang enzovoorts. Dus als hij zo dicht mogelijk bij mijn 1/1 komt vind ik het al goed. Wil er niet te veel aan "slopen" omdat de 106 fase 2 bijna niet aan te komen is.
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Vandaag weer even bezig geweest.

Ben bezig om er sideskirts op te maken.
De sideskirt is gemaakt van een .................... plastic lepeltje :shock:
Met plamuur aan de body vast gemaakt.

Afbeelding

Blijft nu drogen tot hij echt goed vast zit en dan nog even kijken of ik hem netjes afplamuur om een beetje meer ronding erin te krijgen.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door Rossy »

Blijft dat wel zitten zo.
Beter is het om de skirts met wat secondelijm vast te zetten en daarna plamuur aan te brengen.
Alleen plamuur geeft niet echt veel stevigheid.
Stoot er een keer tegen aan en je skirt ligt eraf.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Zo weer even een update. Heb nu de wielkast verbreders er ook op zitten. Dit is nog een foto waarin het er nog net allemaal op zit. Heb het in 3 lagen erop geplamuurd en tussendoor elke keer weer schuren. Maar ben nu tevreden over de dikte van de wielkast verbreder.

@ Rossy: Je hebt idd gelijk.
Kwam er alleen achter dat de sideskirt met alleen plamuur toch niet zo stevig zit. Omdat ik de bodemplaat wou passen of het nog ging met de plamuur wielkast verbreders. Bodemplaat erop gemaakt wou ik hem loshalen trok ik de sideskirt weer mee. Dus toch maar kijken of ik die met secondenlijm vast kan maken.

Afbeelding

Van de week eens kijken of en hoe ik de verstralers kan maken. Het "vierkante" gat van een xs moet een rond gat worden van een rallye. Waar de verstralers in zitten.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door Rossy »

Wat dacht je van een klein buisje erin plaatsen en de rest opvullen met plamuur?
Dit buisje kan een vulling van een balpen zijn.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Dank je voor de tip.
Had er zelf niet aan gedacht. Ik wou de voorkant waar de vulling uitkomt van een pen gebruiken maar dat was te groot.
Van middag de vulling zelf geprobeerd maar helaas ook te groot. Ben nog aan het denken hoe ik het dan op kan lossen
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Tijdje weer niks gedaan van de week weer eens opgepakt. Ben nu met het custom maken van de spoiler zoals ik hem ook had. Eerste was mislukt en is in de prullenbak beland. Was te klein dus iets groter gemaakt.

Zijkantjes van de spoiler ook erop gemaakt met stukje plastic en deze afgerond met een dremel. Daarna laagjes plamuur erop om het niet zo vlak te laten zijn. Hele spoiler zit nu laagje plamuur op. Van de week eens laatste laagjes plamuur erop en dan kan hij erop en kan de auto in primer gespoten worden.
Foto van hoe het er nu uit ziet

Afbeelding
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Maar mijn eigen autotje begint nu wel op te schieten. Heb de verstralers erin geplamuurd. Sate prikkertje erin en vol geplamuurd. Prikkertje eruit gedraaid en netjes afgeschuurd. misschien nog een keer opvullen zodat hij netjes afgewerkt is.


Hierbij nog de foto's van de verstralers

Hoe het was
Afbeelding

Hoe het is geworden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door bobbob »

Slim ideetje van die sateprikkers. Kan ik misschien ook nog wel een keer gebruiken! :)
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

Nadat ik hem in de primer heb gespoten is hij in kleur gespoten.

Afbeelding

Helaas jammer van het sinaasappelhuidje. Deze ga ik verhelpen doen hem weer een keer een nachtje in de thinner te leggen. En weer opnieuw te beginnen. Als ik dit weer opnieuw zou spuiten spuit ik de kieren van de deuren dicht en wordt hij er niet beter op. Dus alle verf er weer af en opnieuw beginnen.

Houdt je van de straat.
Gebruikersavatar
modelcartuning050
Berichten: 447
Lid geworden op: di 24 jan 2012 20:28
Schaal: 1:18

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door modelcartuning050 »

Leuke 106 jammer van die sinnas appel huidje idd:P, pas wel op als je hem in de thinner legt want kan zo maar dat de geplamuurde
bumper of spoiler weg smelten door de thinner en dat wil je niet denk ik :D .
SportTAZZIE
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 19:44

Re: 1/43 106 ombouw tot eigen auto.

Bericht door SportTAZZIE »

De spoiler kan ik er zelf zo afhalen en de bumper zat er al op alleen de sideskirts die zullen weggehaald worden en toch opnieuw erop moeten komen. Zo ook de wielkast verbreders.
Plaats reactie