Nu eindelijk foto's van mijn recent begonnen hobby op Photobucket gezet. Namelijk Diorama bouwen
Als ik wel eens op modelauto beurzen of winkels kwam zag ik van die Miniatuur garage's, vond dit altijd zo gaaf, maar als ze al zo'n diorama verkochten dan voor een zeer hoge prijs. Dus besloten om er zelf maar aan te beginnen.. En nou komt het.. Ik vind het verschrikkelijk leuk om te doen.
Ik zal hier mijn allereerste beginsel plaatsen. Daar ben ik nu ook mee bezig. In de tussentijd heb ik wel al een veel kleiner diootje gemaakt, die zal ik tzt plaatsen. Eerst mijn Pride & Joy.. Vragen, opmerkingen of.. stel ze gerust
Ik spaar voornamelijk Mercedes-Benz en 1:18
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat de meeste van mijn modelauto's, door ruimtegebrek opgeslagen in de keldert liggen, wat dan logisch is dat ik zo een grote bak ga maken

AFMETINGEN
Lengte 75 cm
Diepte 40 cm
Hoogte +/- 30 cm
Ik kan niet goed tekenen, dus na een aantal mislukte probeersels op papier, besloten om met een kartonnen voorbeeld te beginnen. En dat werkte voor mij gelukkig wat beter. Dit lijkt zo lang geleden, terwijl dit anderhalve maand geleden was ofzo

Toen over naar MDF

De basis staat

In eerste instantie was het niet de bedoeling om ook de buitenkant van de garage te doen, maar toen dacht ineens: Luifel! En tsja.. Dus nu moet ik de buitenkant ook doen

Gaat goed komen

Ik wil er uiteindelijk 2 glasplaten als stofbescherming op/in zetten. Eén aan de bovenkant en één aan de voorzijde. Daar ook de gleuven voor gemaakt. Dit moest echt 100% Kaarsrecht uiteraard. Dat gaat me toch lastiger af, maar na 465 keer passen, meten toch wel gelukt.
Voor de verlichting van het pand heb ik de hulp van een neef ingeroepen, die is daar handiger in. LedLampen vd Action zijn daarvoor gesneuveld.
Glasgleuf

Action jonguh

Alles staat nu in de grondverf en het is tijd voor de aankleding.
12 November 2013 Mijn Diorama is te klein

Moet nog een 4 koloms brug in komen.
Voordat ik daadwerkelijk de garage inricht qua muur, vloer etc dacht ik: "heej laat ik de spulletjes die ik heb gekocht eens erin zetten ( 90% althans).. Dat helpt me misschien met de keuzes maken". Nou inderdaad!
Ok here we go:
De binnenmuren zullen dus o.a. muurplaten van Noch zijn ( muurplaat Basalt steenmotief). Waarschijnlijk aan de onderzijde van de muren tot 7 cm hoog stroken en in de hoeken "stalen" pilaren.
Qua vloer neig ik naar een 'betonnen' look, je ziet rechts achterin op de vloer een voorbeeldje qua kleur/stijl, dit zal ik gewoon verfen/rollen.. ( Of misschien GunMetalGrey of Platinum look) Binnenkort de Gamma maar eens onveilig maken..
Boven dacht ik aan een kantoortje.. Nou dan kan dus lekker niet.. Dat wordt dus de metaalbewerkingshoek. Geen kantoor in deze Dio dus.
Verder zit er nu dus qua spullen het volgende in:
Gmp Garage Shop Equipment Tool Set G1800144
Gmp Professional Shop Equipment Tools G1800145
Gmp Garage Accessories Kit G9010
Gmp Garage Accessories Kit G9012
Mercedes-Benz 190SL 1955 Rood 1:18 Maisto "Old Friends"
Motorhead Miniatures 578 Full Service
En nog wat losse velgen/banden
Ik heb voor het idee, wat muurplaten en de deuren los erbij geplaatst

Er komen nog tig posters, plaatjes, schilderijtjes in te hangen..
Vanaf nu lopen we gelijk qua tijd. Tijd voor de echt moeilijke keuzes..
Gr Aficionado