2005 W251 Mercedes R-klasse 1/18

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gesloten
MBC112
Schaal: 1:18
Contacteer:

2005 W251 Mercedes R-klasse 1/18

Bericht door MBC112 »

PMA/Minichamps : dealer nummer : B6 696 2323 : Cubanit zilver
Prijs : rond 40 Euro

Exterieur : vrij goed gemaakte auto (maar toch niet zo goed qua afwerking als de PMA 300SL. Mooie gladde verflaag over de gehele carrosserie...dit zou oorspronkelijk enkel het geval zijn geweest met de Cubaniet zilver, zowel de zwarte als de Iridium zilver zouden fouten hebben vertoond...Realistische kop- en achterlampen. Enkel thv de mistlichten zijn er aanhechtingspunten zichtbaar. Alle deuren, koffer en motorkap kunnen open. De sluitingen rondom zijn vrij strak (geen spleten tussen deur en omlijsting). Het zonnedak is gemaakt uit een doorzichtig plastic en is in 2 gedeeld. Vijf-spakige, niet gemerkte wielen waarvan de banden te smal lijken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Interieur : Veel detail, maar geen tapijt. Gedetailleerd stuur en dashbord.
Er zijn in totaal 4 bekerhouders aanwezig. Drie rijen met zetels, maar er is geen enkele manier om aan de achterste rij te geraken. De tweede rij kan niet naar voor klappen.
De houtafwerking rondom de cabine is vrij onrealistisch, net zoals de zetels...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Motor : weinig van te zeggen, zoals bij de meeste moderne wagen is het grootste deel bedekt met een afdekplaat....

Afbeelding

Besluit : al bij al een geslaagd model, vooral prijs/kwaliteit...niet het mooiste model uitgebracht door Daimler Chrysler, maar toch de moeite waard, als je een grote familie hebt (en het o zo nodige kapitaal...)
Het is nu afwachten tot een eventueel 'high end' versie....

Afbeelding Afbeelding
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Mercedes antwoord op de BMW 1-serie...
Vind 't wel een aardig model... maar 40,- zal wel niet op gaan in NL
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Opel-DTM schreef: Vind 't wel een aardig model... maar 40,- zal wel niet op gaan in NL
Nee idd ik heb hem al te koop gezien voor 50 euri.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
MBC112
Contacteer:

Bericht door MBC112 »

Opel-DTM schreef:Mercedes antwoord op de BMW 1-serie...
Vind 't wel een aardig model... maar 40,- zal wel niet op gaan in NL
? Ik vermoed dat jij de nieuwe R nog niet in levende lijve gezien hebt ! De BMW 1 kan er waarschijnlijk 2 x in dit slagschip.....een kleine 5 meter lang, met een basisprijs te beginnen ergens rond de 55.000 Euro en als basis een 3.5 liter V6 benzine of 3.2 V6 diesel...totaal niet te vergelijken met BMW 1 reeks .... 8)
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

andre schreef:[..]

Nee idd ik heb hem al te koop gezien voor 50 euri.
Zie 'm ook voor 49,95... en das nog wel bij 1 vd goedkopere :roll:
MBC112 schreef:[..]

? Ik vermoed dat jij de nieuwe R nog niet in levende lijve gezien hebt ! De BMW 1 kan er waarschijnlijk 2 x in dit slagschip.....een kleine 5 meter lang, met een basisprijs te beginnen ergens rond de 55.000 Euro en als basis een 3.5 liter V6 benzine of 3.2 V6 diesel...totaal niet te vergelijken met BMW 1 reeks .... 8)
Idd nog niet in 1:1 gezien... zal hier hoogstwaarschijnlijk eerdaags wel verschijnen... wat dat betreft doet Epe niet onder voor de grote stad.
MBC112
Contacteer:

Bericht door MBC112 »

Troost je Opel...wat dat betreft is Middelkerke waarschijnlijk niet veel groter dan Epe...dus zitten we in't zelfde schuitje.... :wink:
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

MBC112 schreef:Troost je Opel...wat dat betreft is Middelkerke waarschijnlijk niet veel groter dan Epe...dus zitten we in't zelfde schuitje.... :wink:
Er rijden hier al geruime tijd 2 Hummers rond... En een Leopard tank zie niet in de grote stad :twisted:
sgbuskens
Contacteer:

Bericht door sgbuskens »

toch vind ik het model er niet onaardig uit zien maar dat heb ik wel vaker met 1:18 minichamps :mrgreen:
Afbeelding
Neem ook eens een kijkje op http://www.modelauto-ombouwforum.com
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Goh, in mijn dorpje heb ik er al 2 gezien :mrgreen: Zou je niet verwachten!
Nee, ik woon niet naast de Mercedes dealer :angel:
autofreakie
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:thump_up: Vind hem er wel goed uitzien !! :| In het echt is hij ook heel mooi maar super duur !! :| Een family car noemen ze dat ...
Renault, Drive The Change !
MBC112
Contacteer:

Bericht door MBC112 »

autofreakie schreef::thump_up: Vind hem er wel goed uitzien !! :| In het echt is hij ook heel mooi maar super duur !! :| Een family car noemen ze dat ...
Ga akkoord...er rijdt er hier zo'n zwarte 350 rond met chroom afwerking en telkens ik die zie sta ik ernaar te kijken alsof ik voor de eerst maal in mijn leven een auto zie.... :lol:
Gesloten