Ferrari 250 LeMans.....hebben deze echt bestaan?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ferrari 250 LeMans.....hebben deze echt bestaan?

Bericht door jelmer »

hebben deze echt bestaan? Ze worden aangeboden, maar ik op internet nergens vinden of ze bestaan hebben of niet... Ze zijn van Team Heini Walter, maar via Google kan ik alleen maar vinden dat deze meneer alleen maar in Porsches heeft gereden?

Wie o wie kan mij vertellen of dit echt is of niet?

Ferrari LeMans cabriolet
Afbeelding

Ferrari LeMans targa
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik ben zelf ook even op onderzoek gegaan en ze hebben echt bestaan. En ik heb ze ook maar gekocht... volgende week krijg ik ze thuis! :D :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

jelmer schreef:Ik ben zelf ook even op onderzoek gegaan en ze hebben echt bestaan. En ik heb ze ook maar gekocht... volgende week krijg ik ze thuis! :D :thump_up:


Ik heb nog nooit van een cabrio of targa versie van de 250 LM gehoord?!
Ik kan de foto's niet zien (er staan kruisjes), maar gaat het niet om een 250/275 P sportsracer? Die heeft inderdaad geen dak, maar wel een rollbar en lijkt een beetje op de 250 LM (eerder andersom overigens :P )

Eigenlijk zou de 250 LM niet zo mogen heten: 275 LM zou eerder kloppen, omdat alle LM's met een 275 motor uitgerust zijn (behalve het prototype). Maar ja, meneer Ferrari wilde de FIA doen geloven dat het een doorontwikkeling was van de 250 GTO... :roll:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

De 250 LM (1963-1965) 3286 cc en 320 pk,in uitvoering met open dak hebben inderdaad bestaan,
maar werden omgedoopt tot 330P2 in 1964( 4400 cc en 420 pk) een totaal ander model! en 275P in 1965 (3285 cc en 350 PK), dan is er nog de 365P in 1965 (4390 cc en 380 PK) telkens gaat het om een verbouwd koetswerk afgeleid van de 250LM, maar de motoren werden wel aangepast (meer vermogen)
Dit alles volgens de officiële website van Ferrari! Waar over het model 330P niet gesproken word! ( http://www.ferrari.com ) Bekijk het maar!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frans op wo 25 feb 2004 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

De 250 P (1962) was er eerder dan de 250 LM (1963). De 250 LM is een afgeleide van de 250 P, niet andersom. Je kunt de 250 P (spider) geen cabrio of targa versie van de 250 LM (berlinetta) noemen, alle 250 LM's hebben een dak, in diverse vormen (lang, kort, met en zonder glazen paneel, waaronder 2 of 3 specials).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Afbeelding
Deze heb ik dus ook. Weet jij (of iemand anders) wie deze heeft gemaakt. Want die van mij zaten in een gewone Burago doos. En waar ik ze van gekocht heb die zei dat hij ze uit Italie heeft, maar dat ze in Duitsland gemaakt zijn. Maar door wie en hoeveel zijn er van gemaakt.

Ook heb ik er nog 1 gekocht, maar dan die "targa" versie. Zelfde maker, zelfde doos....

Daar was ik wel nieuwsgierig naar...

Oja, is bij jou de motorkap ook dichtgeplakt?
Afbeelding
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Jelmer schreef:
Deze heb ik dus ook. Weet jij (of iemand anders) wie deze heeft gemaakt. Want die van mij zaten in een gewone Burago doos. En waar ik ze van gekocht heb die zei dat hij ze uit Italie heeft, maar dat ze in Duitsland gemaakt zijn. Maar door wie en hoeveel zijn er van gemaakt.


Ik heb deze modellen voor een paar jaar geleden ook eens gehad. Deze modellen worden verkocht onder de naam RP-models. Waar RP-models zich bevindt, weet ik niet. Je kunt deze modellen vergelijken met de modellen van La Mini Mineira uit Italië.
Het zijn Bburago modellen die gemodificeerd zijn. Daarom, dat de modellen van RP worden geleverd in de originele Bburago verpakkingen.
Ondanks de aanpassingen komen deze modellen nog lang niet natuurgetrouw overeen met de originele 1/1 modellen. Dit is ook de reden, dat ik ze door verkocht heb.
De motorkap is inderdaad vastgeplakt. Ze zijn gelimiteerd, maar dat is met alle aangepaste Bburago modelauto's door zulke firma's. Het aantal weet ik niet.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

heeft iemand er misschien foto's van de echte wagens? Of zijn die er niet zo veel?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

jelmer schreef:heeft iemand er misschien foto's van de echte wagens? Of zijn die er niet zo veel?


Jelmer, ga eens kijken op de Ferrari site http://www.Ferrari.com
Kijk daar onder "wagens van vroeger", zoek het jaartal op en daar vind je een paar foto's en de technische gegevens.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Of:
http://www.barchetta.cc

De beste Ferrari site met veel info.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

he bedankt voor de info. Ik heb op http://www.ferrari.com wat foto's kunnen vinden... het zijn veelal zwartwit foto's die je op het net vind, dat is wel jammer. Het is veel onduidelijker dan in kleur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik krijg misschien de kans om een Ferrari 275P te kunnen kopen.... IN SCHAAL 1/12!!

Even wachten op nog wat informatie van de persoon in kwestie, maar als alles een beetje meezit dan is ie voor mij! :D

dit is de 250P, maar ze zijn bijna hetzelfde
Afbeelding
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Sjeesus, dat ziet er puik uit! :D Ga je hem zelf in elkaar zetten of is dat al gebeurd? Door welke fabrikant wordt deze gemaakt eigenlijk? Ik zie Retrotoys op de zijkant staan :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Het is een kit die nog in elkaar moet worden gezet (als ik me niet vergis)!

Het is idd een kit van retrotoys. Het is voor mij een onbekend merk. Ik had er nog nooit eerder van gehoord en er is ook weinig van op internet te vinden.

Retrotoys heeft onder andere nog de Ferrari 250P LM van '63 gemaakt en verder nog een paar Jaguar's en Aston Martin's.Het gaat nu dus om de 250P en niet om de 275P. Klein verschilletje, maar het model is even mooi. Ben blij dat ik de kans krijg om zoiets te kunnen kopen!

Het model is als het goed is ongebouwd en helemaal van resin. Het model moet straks dus ook een mooi egaal rood kleurtje krijgen en ik kan/durf dat zelf niet, dus als iemand zich aangesproken voelt! :D

[Mod-edit] Posts samegevoegd. Markopolo
Gesloten