Iets in België?

In dit subforum kun je een bericht plaatsen als je opzoek bent naar een modelautowinkel in een bepaalde plaats of provincie.
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Bericht door Diciotto »

Op de Grasmarkt in hartje Brussel was er één (op de 1ste verdieping van een relatief grote speelgoedwinkel). Weten jullie misschien of deze verhuisd is (of definitief gesloten)?
De Model Shop in Wijnegem (Shopping) zag er laatst ook al verdacht leeg uit. Gestopt of verhuisd?

'k Ben een tweetal weekskes geleden (uit miserie, en ook uit nieuwsgierigheid natuurlijk) dan maar eens naar Sittard gereden (wat toch even rijden is vanuit Brussel), want ik kijk toch nog altijd liever wat rond en laat me graag verrassen door wat een shop te bieden heeft (ipv internet-orders).
Laatst gewijzigd door Diciotto op wo 23 aug 2006 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Diciotto schreef:Op de Grasmarkt in hartje Brussel was er één (op de 1ste verdieping van een relatief grote speelgoedwinkel). Weten jullie misschien of deze verhuisd is (of definitief gesloten)?
De Model Shop in Wijnegem (Shopping) zag er laatst ook al verdacht leeg uit. Gestopt of verhuisd?
Vroeger hadden we de winkelketen van Cristiaensen, en die verkocht ook veel modellen, maar de Nederlander (Bard Smid) heeft de hele keten overgenomen, en nu is daar totaal niets meer te vinden van automodellen!
Lijkt erop dat die er niet meer is :doh:
Gebruikersavatar
senninho
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 mar 2004 21:50
Locatie: mainly Gent
Contacteer:

Bericht door senninho »

dank voor de reacties

modelbouw in België is met uitsterven bedreigd zo te zien.

Volgend vraagske: volgende week maandag en dinsdag zit ik in Maranello.
Sinds kort werk ik namelijk voor een bedrijf dat Ferrari als klant heeft :D

Iemand daar al goede zaakjes kunnen doen ?

grtz, Senninho
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

rond die stad is het vol van winkeltjes van Ferrari, das immers het mekka dus denk als je Ferrari gaat sparen je wel massa's gaat vinden!!!!
Afbeelding
F1-Racer
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:46
Locatie: BELGIE
Contacteer:

FERRARI IN ITALIE IK KAN JE HELPEN

Bericht door F1-Racer »

je gaat naar maranello dat is de plaats van de ferrari's.

ik geloof maar liefst 7 resterende winkels nog op het plein en rondom.
allemaal ken ik ze niet meer bij naam.

maar drie heb ik er zeker.
in galeria ferrari zelf is een shop. 10euro inkom leuk om het museum te bezichtigen.

dan op de parking van het museum WARMUP zeer mooie zaakjes.
dan heb je nog als je de straat af gaat waar het fabriek is gelegen en restorante ferrari Schopping Formula 1 - via alfieri 1 -maranello tel 0536/941613
ook als je op het plein staat van galeria ferrari , dan zie je een bus hokje staan ga daar de straat recht over en dan is een drank winkel van wijn en sterke drank daar zijn speciale flessen te vinden en daar kun je ook wel hier en daar van f1 vinden vooral echte onderdelen en boddyworks die tegen het plafond hangen.
ook de shop op de straat om naar de galleria te gaan waar ook warmup ligt is op de hoek een shop waar zo van die witte paarden beelden moesten staan.
op deze straat ligt ook H-Ferrari das de opleidingschool van ferrari ben ik binnen geweest ;-), en bij het fabriek van ferrari ben ik ook binnen geweest, en restorante ferrari als je italiaans kan spreken ook al ben je van belgie en daar geboren dan mag je overal bijna binnnen zelfs bij restorante ferrari das de moeite ik zal eens wat foto's scannen van alles en plaatsen, ga je de straat af kom je aan de brug in fiorano als je geluk hebt zie je ze testen ik heb toen luca badoër kunnen bemachtigen en zelfs een handtekkening bekomen.
Laatst gewijzigd door F1-Racer op za 28 okt 2006 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D voor de west-vlamingen heb ik nog wel een goed adres te deinze(astene)grote baan gent-deinze,kortrijksesteenweg,gewestweg n43
filatelie & miniatuurauto's MATHIEU EECKHOUT heeft ale merken alle schalen van 1/5 tot 1/87 zeer mooi winkel en zeer vriendelijke man ,niet goedkoop spark en bizarre modellen kosten 44,50 euro ,je kan ook via email bestellen wat ik trouwens bijna altijd doen :mrgreen:
het juiste adres is kapellestraat 7 9800 deinze(astene) tel en fax 09:224.17.96 open van dinsdag t.e.m.zaterdag 10u00 tot 18u30en zondagmorgen van 9u30 tot 12h30
e mail:mathieu.eeckhout@skynet.be
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
senninho
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 mar 2004 21:50
Locatie: mainly Gent
Contacteer:

Re: FERRARI IN ITALIE IK KAN JE HELPEN

Bericht door senninho »

F1-Racer schreef:... als je geluk hebt zie je ze testen ik heb toen luca badoër kunnen bemachtigen en zelfs een handtekkening bekomen.
Ik moet zelf gaan testen, weliswaar geen F1, maar ik zal maar goed de spiegels in de gaten houden. :D

Thanks guys, als ik tijd heb, probeer ik zeker de omgeving uit te kammen.
Helaas werken Ferrari mensen vaak tot 19u 's avonds en ik vrees dat de shops dan al toe zijn :(
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

senninho schreef:dank voor de reacties

modelbouw in België is met uitsterven bedreigd zo te zien.

Volgend vraagske: volgende week maandag en dinsdag zit ik in Maranello.
Sinds kort werk ik namelijk voor een bedrijf dat Ferrari als klant heeft :D

Iemand daar al goede zaakjes kunnen doen ?

grtz, Senninho
modelbouw is helemaal niet uitgestorven in belgie :mrgreen: kijk maar naar het aantal leden op dit forum :dance: :dance:
ik weet nog een leuke winkel in huy(tegen luik) ms moddelisme in de winkelstraat
in bastogne zijn er 2 met veel 1/18 en 1/43 modelletjes
in libramont is er onlangs ook een klein winkeltje opengegaan
in verviers zit een hele grote in het centrum
en in luik idem!!!
:angel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

coolpappa04 schreef:[..]

modelbouw is helemaal niet uitgestorven in belgie :mrgreen: kijk maar naar het aantal leden op dit forum :dance: :dance:
ik weet nog een leuke winkel in huy(tegen luik) ms moddelisme in de winkelstraat
in bastogne zijn er 2 met veel 1/18 en 1/43 modelletjes
in libramont is er onlangs ook een klein winkeltje opengegaan
in verviers zit een hele grote in het centrum
en in luik idem!!!
:angel:
Van Waarloos naar Luik en Bastogne en terug over Libramont en Verviers, dat is snel een paar honderd Km. Dat heb ik er niet voor over hoor! Dan kan ik ze beter via het Internet bestellen dat komt goedkoper uit.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D inderdaad frans je hebt groot gelijk ,trouwens op internet ben je ruim goedkoper dan via winkels vb hier in brugge kocht ik 2 wagens van minichamps prijs 90,63 euro betaalde op het net voor 3 spark modellen 62 euro verzending in begrepen ,dan is de keuze snel gemaakt toch :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

Frans schreef:[..]

Van Waarloos naar Luik en Bastogne en terug over Libramont en Verviers, dat is snel een paar honderd Km. Dat heb ik er niet voor over hoor! Dan kan ik ze beter via het Internet bestellen dat komt goedkoper uit.
hallo frans,ik ook niet hoor :mrgreen: maar ik moest voor mijn werk daar wekelijks zijn (ben onlangs veranderd na 10 jaar trouwe dienst!
ik werk nu als brandbeveiligings technieker voor een firma genaamd ajax :D )en inderdaad is het via het internet veel goedkoper want 95 procent van mijn collectie heb ik zo aangekocht :dance:
Afbeelding
wimsky1977
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 07:55
Schaal: 1:18
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

MODELBOUWwinkel aalst

Bericht door wimsky1977 »

Is in aalst een grote winkel inderdaad , veel keuze maar peperduur
autoart's kosten al vlug 85 euro voor oudere racemodellen zelfs.
ServaesStijn
Berichten: 47
Lid geworden op: za 04 nov 2006 16:24
Locatie: Mechelen

Bericht door ServaesStijn »

Yurinator schreef:In het Grand Bazar Shopping Center naast de Hilton in Antwerpen is er sinds kort op de 1e verdieping (naast de FNAC) ook een winkeltje geopend met modelbouw. Zeer mooi ogend en toch wel een ruime keuze. Ik heb er nog niets besteld aangezien ik alles in Nederland bestel, maar het zag er mij wel prijs-waardig uit...maar levering in Nederland is naar het schijnt beter :).
Een zeer late reactie. Ik studeer in Antwerpen en was ook eens gaan zien had gehoord dat die winkel er was. Maar de winkel is zeer duur zelfs in vergelijking met andere Belgische winkels en de uitbater was niet echt vriendelijk als ik iets vroeg.

Als je de langs de Hilton buiten gaat is er ook een auto parking en daar is ook winkel. Niet zo veel keuze van modellen maar dan weer wel heel veel keuze in miniatuur treintjes en slotracing wagens met alle benodigde accessoires. De mensen zijn er ook zeer vriendelijk en behulpzaam.

In Leuven heb je in de Diestsestraat een toys 4 all en die hebben vrij veel keuze achteraan in hun winkel. Vrij ruime keuze vooral F1 modellen.

Dacht dat er in Heist op den Berg nu ook grote winkel is opengegaan.

En hier in Mechelen heb je Tony Toy.
JAN TOMAT
Berichten: 9
Lid geworden op: do 02 nov 2006 12:24
Locatie: ST-KAT-WAVER

Bericht door JAN TOMAT »

coolpappa04 schreef:in duffel (bij lier)heb je ook een klein winkeltje maar met wel redelijke prijzen ,zeker op 1/43 is vlak bij essostation aan rotonde richting lier
groetjes peter
hallo
kan je me het juiste adres eens doorgeven van die winkel
ik ben net begonnen met f1 te verzamelen 1:34 en 1:64 van msc minischamps
jaja een leek dus
ken eigenlijk alleen de verkoop site's ebay en marktplaats
als je iemand anders kent mag je me ook het adres geven
ook site's met info zijn welkom

groetjes
jan tomat
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Het is blijkbaar moeilijk om een goede modelautowinkel te vinden in België. Maar op één van de topics maakte iemand al eerder een melding van een winkel in Mechelen. Is dit de winkel Tony Toy waarover ServaesStijn spreekt of is er nog een andere winkel in Mechelen? Verder wil ik dan ook weten wat Tony Toy te bieden heeft aan modellen en hoe zijn prijzen zich verhouden tegenover andere winkels.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Plaats reactie