2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Heerlijke modellen, de 330 spreekt mij het meest aan maar de oudere versies mogen er ook zijn :thump_up:

Alleen die ventilator op die '48er Ferrari. Is dat niet een beetje knullig gedaan of lijkt dat maar zo :shock:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Ferrari10flrb
Contacteer:

update

Bericht door Ferrari10flrb »

model1op43 schreef:Heerlijke modellen, de 330 spreekt mij het meest aan maar de oudere versies mogen er ook zijn :thump_up:

Alleen die ventilator op die '48er Ferrari. Is dat niet een beetje knullig gedaan of lijkt dat maar zo :shock:
De 330 is absoluut een topper. En de prijzen van Bang modellen maken het nog leuker..

De ventilator ziet er op de foto idd wat knulliger uit dan in werkelijkheid. Komt mede door de lichtinval. Toch goed dat er aangedacht is.
fish88

Bericht door fish88 »

Mooie update + Foto's :thump_up:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ferrari10flrb
Contacteer:

Re: Ferrari 360 NGT

Ferrari10flrb schreef:Vanochtend wakker geworden met een enorme smile. :) :) :dance:
Om 0500 mijn bed uit. (met wat gemopper naast me) :evil: . Veiling op Ebay van een door mij zeer gewenst model liep af. Had de zwarte variant met nr62, die was echter slecht gebouwd dus retour naar Italie. Volgens zeggen hadden ze nog wel dezelfde maar dan goed gebouwd. "Mijn" model is 2 maanden onderweg geweest. Een kleurenblinde Italiaanse stuurde vervolgens een totaal andere 360 terug. Dit model ook weer terug gestuurd, een maand onderweg. En hopelijk nu maanden later zou ik geld terugkrijgen.

Eind goed al goed:

Ferrari 360 Modena 1st FIA NGT 2001, van BBR :drool: :

img148.imageshack.us/img148/6929/ex081cs8.jpg
img207.imageshack.us/img207/167/ex082us7.jpg
img148.imageshack.us/img148/7913/ex083kd7.jpg

Mijn geluk is dat er weinig belangstelling was. Toen ik om 2300 mijn bed in kroop waren er maar 4 biedingen. Waarvan 1 persoon 2x. Dus het is dan wel een verassing als je met een duf hoofd de pc om 0505 aanzet hoe dan de stand van zaken is. De avond ervoor ben ik voor een andere 360 om 0200 opgestaan daar waren 16 biedingen in een paar uur tijd gedaan :cry:

En nog gelukkiger word ik van de prijs :dance: , de helft van de oorspronkelijke winkelwaarde. De BBR kenners weten dan wel ongeveer de hoogte van het winnende bod.

Gezien het feit dat op Hemelvaartsdag het regent of gaat regenen en ik dat als excuus gebruik om niet te hoeven fietsen of in de tuin kan werken ben ik van plan om dan de foto achterstand te gaan inlopen. Heb nog te fotograveren:

330 P4, Daytona 1967. Bang
166 MM, Mille Miglia 1950, ART
166 S Tipo Alemano, Mille Miglia 1948, Looksmart
315 S, Mille Miglia 1957, ART
250 GTO, Targa Florio, 1962, Box
Zojuist op mijn werk ontvangen. De Ferrari 360 GT van BBR.
Nog nooit zo snel een model van zover ver weg ontvangen: vorige week woensdag de 16e vanuit de States verstuurd en vandaag dus de 21 e al ontvangen!!!
Porsche

Bericht door Porsche »

:shock: Veel te snel aangekomen :roll:
Enne is hij mooi of bloedmooi :angel:
Ferrari10flrb
Contacteer:

360 Modena

PORSCHE schreef::shock: Veel te snel aangekomen :roll:
Enne is hij mooi of bloedmooi :angel:
Bloedmooi! Echt BBR vakwerk.
Ferrari10flrb
Contacteer:

update eigen foto's

Vandaag maar weer eens de meest recente modellen op de foto gezet:

Een belangrijk moment in de verzamel carriere:
Mijn verzameling Ferrari wereldkampioenen in de Formule 1 van 1952 t/m 2004 is compleet!! Ferrari behaalde in deze periode 18 x een wereldkampioenschap. 14 rijdersstitels en 4 constructeurs. Het ontbrekende model was de Ferrari 126 C3 uit 1983. Model is van IXO

Afbeelding
Afbeelding

Ferrari behaalde in 1983 net als in 1982 alleen de titel bij de constructeurs. de C3 scoorde in 1983 4 overwinningen. De C3 was erg betrouwbaar maar had niet de power van de Renault, die weer erg onbetrouwbaar was, of van de BMW. Waarvan men vermoede dat het Brabham team gebruik maakte van illegale benzine. Tevens hadden de rijders Arnoux en Tambay niet de rijderskwaliteiten van Piquet en Prost. Vervolgens duurde het maar liefst 16 jaar voordat de Scuderia weer een titel behaalde.

(aardig model weer van IXO, jammer dat er geen coureur in zit en de decals zijn wat grof en zeker niet het niveau van Minichamps tevens lijkt het model me wat groot uitgevallen voor de schaal 1/43)

Ferrari 360 Modena NGT, 1st FIA GT2 2001 van BBR:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In 2001 won een Ferrari eindelijk weer eens een kampioenschap bij de GT's. Sinds de jaren '60 waarin Ferrari vele GT kampioenschappen won met oa de GTO en de SWB had een Ferrari geen kampioenschap bij de GT's gewonnen. Met de introductie van de 360 Modena kwam daar dus eindelijk weer verandering. De 360 is de afgelopen jaren redelijk succesvol geweest en heeft de nodige races gewonnen zonder overigens Porsche echt van de GT troon te stoten. De betrouwbaarheid was nog wel eens een probleem. Het grootste succes was het winnen van FIA GT2 kampioenschap in 2001 door het JMB team met Pescatori en Terrien.

Een beauty van BBR, alleen het achterremlicht is wat slordig gemonteerd.

Wederom een toevoeging aan het Mille Miglia gebeuren, de Ferrari 195 S, 1st Mille Miglia 1950, van Art.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ferrari won in 1950 voor de 3e keer op rij de beroemde Mille Miglia race, ruim 1500 km dwars door Italie. Marzotto en Crosara bestuurden de voor de verandering eens niet rode Ferrari 195 S.

Model is van ART, mijn vriendin vind de kleur erg mooi........tja.......Het model is grotendeels van de bekende ART kwaliteit, alleen de ruitenwissers zijn belachelijk groot lomp uitgevallen en lelijk verchroomd. Wel een smetje vind ik.

In de tussentijd tijdens deze update ook nog even een Ferrari 375 MM 1st Panamericana van Starter op Ebay gewonnen :dance: . Daarover later meer.
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Ziet er weer :drool: uit !
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schitterende aanwinsten, Dirk. :worshippy: :worshippy: :worshippy: mooi gevarieerd. Prachtige foto's :thump_up:

Een kleine opmerking. Er racete 3 Marzotto broeders in de jaren 50, dus welek is het :P
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ziet er weer super uit, en het gebruik van je diorama's in combinatie met je achtergronden zijn werkelijk fenomenaal :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Marzotto

jonnoT schreef:Schitterende aanwinsten, Dirk. :worshippy: :worshippy: :worshippy: mooi gevarieerd. Prachtige foto's :thump_up:

Een kleine opmerking. Er racete 3 Marzotto broeders in de jaren 50, dus welek is het :P
Tja....d'as een goede vraag, ga ik uitzoeken, vond al dat de naam Marzotto vaak voorkwam.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooie update :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche

Bericht door Porsche »

Mooie update :thump_up:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Weer mooie aanwinsten :thump_up:
Afbeelding

Forza Ferrari
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: Marzotto

Bericht door jonnoT »

Ferrari10flrb schreef:[..]

Tja....d'as een goede vraag, ga ik uitzoeken, vond al dat de naam Marzotto vaak voorkwam.
:mrgreen: :mrgreen: Daarom kon ik het ook niet laten :mrgreen: :mrgreen:antwoord:
Giannini Marzotto en Marco Crosara
Plaats reactie