Hot Wheels - Elite vs. Super Elite

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

boerke04 schreef:Op een ander forum een vergelijking gevonden die je vast interessant zult vinden:

http://www.diecastxchange.com/forum1/in ... opic=35402

:thump_up:
Al 2 keer een account aangemaakt daar en ik wordt bijkbaar elke keer geweigerd bij de validaties????
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

XiPHiAS schreef:[..]Al 2 keer een account aangemaakt daar en ik wordt bijkbaar elke keer geweigerd bij de validaties????
Dit was de reactie:
I am going to make this really easy for you my friends :cheers
Is the Super Elite better than the regulas Elite FXX? YES!

Is the Super Elite $190 better than the regular Elite FXX? NO!

If you aren't a Ferrari nut like me, do not buy the Super Elite as the regular Elite is 90% as good. Besides a few photoetched parts and some carbon fiber decals it is basically the exact same model and qualitywise no way near the extra $$ (if you are not specially interested in Ferrari).
I will not buy another Super Elite unless something EXTREMELY special turns up!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
En in het interieur:
Carpet seats, more etched parts and carbon look in doors. Very similar.
©diecastxchange.com
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

Autofan : thx ...

Ik vind het moeilijk ... De FXX Elite heeft foute wielen... :( Maar dan moet ik wel zwaar afdokken voor enkel maar de juiste wielen.
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

De nieuwe elites hebben toch wel de juiste wielen, waarom neem je er dan niet zo eentje?
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

DTM schreef:De nieuwe elites hebben toch wel de juiste wielen, waarom neem je er dan niet zo eentje?
aha interesting ... hebben ze een nieuwe versie?
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

XiPHiAS schreef:[..]aha interesting ... hebben ze een nieuwe versie?
De zilvere wielen zijn ook goed, namelijk met deze wielen hebben ze op Monza getest. De zwarte wielen zijn de customerwheels.

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Volgens mij heb ik die Zilveren, welke ik overigens wel mooier vind. Komt goed uit dus. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Kijk maar ff

http://www.autoblog.it/post/1930/video- ... x-a-monza/

ff knippen en plakken

Montezemolo :thump_up:
Bamies
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 05 jan 2007 01:22
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Bamies »

Heeft iemand hem inmiddels al :?: Die super elite FXX... :roll:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ik heb de FXX Super Elite Schumacher edition.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik vind die super elite wel mooier dan de normale elite...

maar dat komt voornamelijk omdat ze bij de SE een aantal dingetjes waaraan ik me irriteerde wél goed gemaakt hebben..

er wordt misschien even aan voorbij gegaan, maar carbon waar het hoort is toch stukken mooier als gewoon zwart plastic. en photoetch onderdelen zijn gewoon stukken mooier en fijner dan de diecast plastic dingetjes die er wel op lijken..

Natuurlijk betaal je meer, maar je krijgt daarvoor ook een betere detaillering. En dat de body precies hetzelfde is, ik had ook niet anders verwacht. Er gaat nu eenmaal véél tijd zitten in het aanbrengen van detailles, en tijd is geld.

Ik denk dat als je de SE naast een E zet, je op het eerste gezicht niet véél verschillen ziet, maar als je beter kijkt (verder dan je neus lang is), dan kom je toch echt wel veel verschillen tegen. En als je die optelt dan weet je waar die extra moela is gebleven...

SE :worshippy:
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

Doe mi maar een BBR, als je het doet...doe het dan ook goed. :lol:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Lexusfreak schreef:Doe mi maar een BBR, als je het doet...doe het dan ook goed. :lol:
Helemaal mee eens.. "als je het doet.. doe het dan ook goed", en dat BBR dan een paar andere dingetjes niet helemaal (of helemaal niet) goed zijn, daar ga je als BBR fan dan maar even aan voorbij....

Een BBR ziet er gewoon goed uit aan de buitenkant... maar zet de BBR naast de HSE en ze zien er gewoon allebei super uit, maar anders...

de BBR heeft mooie dingen, maar de HSE doet er zeker niet voor onder en steekt er met sommige detailles gewoon met kop en schouder bovenuit. BBR heeft de kunst van het weglaten gewoon goed onder de knie...
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Helemaal mee eens, ik vindt de Super Elite zeker niet voor een BBR onder doen.
maar duur zijn ze wel :thump_down:

Montezemolo :thump_up:
Bamies
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 05 jan 2007 01:22
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Bamies »

Wat betreft de M. Schumacher FXX betaal je denk ik veel voor de naam, net alsof een onderbroek van Björn Borg 35 euro waard is :roll: de onderbroek niet, de naam blijkbaar wel :?

BBR heeft de Enzo ook zeker niet perfect gemaakt hoor...Kijk maar eens naar de achterbanden, die zijn gewoon té groot...Dezelfde fout begaat CMC met de SLR, ook gewoon té grote banden.

Hoe zie je trouwens of je met een Elite of een Super Elite FXX van M. Schumacher te maken hebt?
Plaats reactie