Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Powersprint
- Schaal: 1:18
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Trackside modellen ja die ken ik ook van de Corgi verkoper hier in Purmerend, zal ff geen naam noemen. je weet wel een hoop van die kleine modellen Jan.buttonfreak schreef:Jep, kan je dus zeggen dat dit vrij recente modellen moeten zijn.
Lledo "Days Gone" of Corgi "Trackside". Ik had namelijk zo'n Bedford met Persil er op.
- buttonfreak
- Contacteer:
Als je eerst een model koopt en er staat Lledo onder en later zie je nieuw dezelfde modellen met Corgi, dan is de link snel gelegd. Kijk je dan op de Corgi website dan zie je dat ze op dit moment de modellen verkopen als Corgi. Aangezien toen ik naar Ierland ging er nog een aparte Lledo website was moeten het vrij recente modellen zijn.Peter Parker schreef:[..]
Trackside modellen ja die ken ik ook van de Corgi verkoper hier in Purmerend, zal ff geen naam noemen. je weet wel een hoop van die kleine modellen Jan.
Buiten dat, ik heb, jij denk ik ook, veel boeken over dit onderwerp. Een aanrader is het boek "Encyclopedia of Small-Scale Diecast Motor Vehicle Manufacturers". Ik heb ook een aantal Wikipedia artikelen geschreven over het onderwerp, je hebt het dus goed gezien

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Mondjesmaat kom ik diecast boeken tegen, naast de RAWE over Siku, heb ik een soort Dinky Toys gids van dr, Forrest, Diecast cars of the"60 en een dikkere Nederlandse gids met metalen speelgoed, waaronder veel Diecast. In de bibliotheek heb ik weken achtereen de Dinky Bijbel van Mike and Sue Richardson geleend. De prijs in de winkel daarvan is me te hoog.
Leuk om deze mix van modellen naast elkaar te zien.
En.... als Viperliefhebber is dit een erg mooi model. Helemaal Nederlands! En, je hebt de beste versie (Minichamps vs Ixo) Ixo maakte deze modellen namelijk mét uitlaatsparing, Minichamps drukte daar een decal op.
(Ixo produceert sinds kort weer Vipers....
)
En.... als Viperliefhebber is dit een erg mooi model. Helemaal Nederlands! En, je hebt de beste versie (Minichamps vs Ixo) Ixo maakte deze modellen namelijk mét uitlaatsparing, Minichamps drukte daar een decal op.
(Ixo produceert sinds kort weer Vipers....

- buttonfreak
- Contacteer:
Edward Force denk ik. Althans, dat is een man die nogal voorstaat op zijn titel en publiceert veel over modelauto's. Van Force heb ik ook een boek (iets met "of Northern Europe" waarin o.a. Best-box, Tekno e.d. voorkomen), maar daarin staan helaas nogal wat fouten (bij SIKU bijvoorbeeld). Ik kom de boeken niet "tegen" maar bestel ze... Laat ik nu net de RAWE nog steeds niet hebben....Peter Parker schreef:Mondjesmaat kom ik diecast boeken tegen, naast de RAWE over Siku, heb ik een soort Dinky Toys gids van dr, Forrest, Diecast cars of the"60 en een dikkere Nederlandse gids met metalen speelgoed, waaronder veel Diecast. In de bibliotheek heb ik weken achtereen de Dinky Bijbel van Mike and Sue Richardson geleend. De prijs in de winkel daarvan is me te hoog.
Als je Lion leuk vindt, daaris ook een aardig boek van. Over Matchbox zijn meerdere boeen geschreven, over Majorette is een boek gepubliceerd in het Frans.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Ja inderdaad, de eerste 3 letters van Force waren goed. Die heeft meer geschreven over Solido en andere merken als Corgi. Bij Modelcarparts kan je ze nog bestellen, goedkoop zijn ze niet. De RAWE is nog te bestellen bij Miniwheels, die is zeker ook niet goedkoop, maar wel ontzettend informatief. Ik hou er in bij wat ik al heb.buttonfreak schreef:[..]
Edward Force denk ik. Althans, dat is een man die nogal voorstaat op zijn titel en publiceert veel over modelauto's. Van Force heb ik ook een boek (iets met "of Northern Europe" waarin o.a. Best-box, Tekno e.d. voorkomen), maar daarin staan helaas nogal wat fouten (bij SIKU bijvoorbeeld). Ik kom de boeken niet "tegen" maar bestel ze... Laat ik nu net de RAWE nog steeds niet hebben....
Als je Lion leuk vindt, daaris ook een aardig boek van. Over Matchbox zijn meerdere boeen geschreven, over Majorette is een boek gepubliceerd in het Frans.
- buttonfreak
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Verjaardags aanwinsten
Ferrari 512 M Le Mans 1971

Ook rood, maar Dinky Matchbox bril Kever (deze kleurvariant had ik nog niet)

Porsche 936 Solido

Lekker leeswerk over geschiedenis van merken op alfabet met lijsten.

Verder nog deze Ferrari uitgave, er volgen nog 3 uitgaves over o.a. Porsche en Jaguar.
Ferrari 512 M Le Mans 1971

Ook rood, maar Dinky Matchbox bril Kever (deze kleurvariant had ik nog niet)

Porsche 936 Solido

Lekker leeswerk over geschiedenis van merken op alfabet met lijsten.

Verder nog deze Ferrari uitgave, er volgen nog 3 uitgaves over o.a. Porsche en Jaguar.