Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Nee volgens mij zijn ze redelijk nieuw, hooguit een jaar of 10.
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Vooral de Viper spreekt me wel aan :mrgreen:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Peter Parker schreef:Nee volgens mij zijn ze redelijk nieuw, hooguit een jaar of 10.
Volgens mij Peter, zijn het Lledo modellen. Ik heb ook een aantal Lledo modellen met de Corgi-naam...
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Aha, er staat wel Corgi onder, maar Lledo maakt ze ook of zo?
buttonfreak
Contacteer:

Jep, kan je dus zeggen dat dit vrij recente modellen moeten zijn.

Lledo "Days Gone" of Corgi "Trackside". Ik had namelijk zo'n Bedford met Persil er op.
Wouter
Schaal: 1:43

Bericht door Wouter »

Mooie Viper :worshippy:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

buttonfreak schreef:Jep, kan je dus zeggen dat dit vrij recente modellen moeten zijn.

Lledo "Days Gone" of Corgi "Trackside". Ik had namelijk zo'n Bedford met Persil er op.
Trackside modellen ja die ken ik ook van de Corgi verkoper hier in Purmerend, zal ff geen naam noemen. je weet wel een hoop van die kleine modellen Jan.
buttonfreak
Contacteer:

Peter Parker schreef:[..]

Trackside modellen ja die ken ik ook van de Corgi verkoper hier in Purmerend, zal ff geen naam noemen. je weet wel een hoop van die kleine modellen Jan.
Als je eerst een model koopt en er staat Lledo onder en later zie je nieuw dezelfde modellen met Corgi, dan is de link snel gelegd. Kijk je dan op de Corgi website dan zie je dat ze op dit moment de modellen verkopen als Corgi. Aangezien toen ik naar Ierland ging er nog een aparte Lledo website was moeten het vrij recente modellen zijn.

Buiten dat, ik heb, jij denk ik ook, veel boeken over dit onderwerp. Een aanrader is het boek "Encyclopedia of Small-Scale Diecast Motor Vehicle Manufacturers". Ik heb ook een aantal Wikipedia artikelen geschreven over het onderwerp, je hebt het dus goed gezien :-)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Mondjesmaat kom ik diecast boeken tegen, naast de RAWE over Siku, heb ik een soort Dinky Toys gids van dr, Forrest, Diecast cars of the"60 en een dikkere Nederlandse gids met metalen speelgoed, waaronder veel Diecast. In de bibliotheek heb ik weken achtereen de Dinky Bijbel van Mike and Sue Richardson geleend. De prijs in de winkel daarvan is me te hoog.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Leuk om deze mix van modellen naast elkaar te zien.

En.... als Viperliefhebber is dit een erg mooi model. Helemaal Nederlands! En, je hebt de beste versie (Minichamps vs Ixo) Ixo maakte deze modellen namelijk mét uitlaatsparing, Minichamps drukte daar een decal op.

(Ixo produceert sinds kort weer Vipers.... :D )
buttonfreak
Contacteer:

Peter Parker schreef:Mondjesmaat kom ik diecast boeken tegen, naast de RAWE over Siku, heb ik een soort Dinky Toys gids van dr, Forrest, Diecast cars of the"60 en een dikkere Nederlandse gids met metalen speelgoed, waaronder veel Diecast. In de bibliotheek heb ik weken achtereen de Dinky Bijbel van Mike and Sue Richardson geleend. De prijs in de winkel daarvan is me te hoog.
Edward Force denk ik. Althans, dat is een man die nogal voorstaat op zijn titel en publiceert veel over modelauto's. Van Force heb ik ook een boek (iets met "of Northern Europe" waarin o.a. Best-box, Tekno e.d. voorkomen), maar daarin staan helaas nogal wat fouten (bij SIKU bijvoorbeeld). Ik kom de boeken niet "tegen" maar bestel ze... Laat ik nu net de RAWE nog steeds niet hebben....

Als je Lion leuk vindt, daaris ook een aardig boek van. Over Matchbox zijn meerdere boeen geschreven, over Majorette is een boek gepubliceerd in het Frans.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

buttonfreak schreef:[..]

Edward Force denk ik. Althans, dat is een man die nogal voorstaat op zijn titel en publiceert veel over modelauto's. Van Force heb ik ook een boek (iets met "of Northern Europe" waarin o.a. Best-box, Tekno e.d. voorkomen), maar daarin staan helaas nogal wat fouten (bij SIKU bijvoorbeeld). Ik kom de boeken niet "tegen" maar bestel ze... Laat ik nu net de RAWE nog steeds niet hebben....

Als je Lion leuk vindt, daaris ook een aardig boek van. Over Matchbox zijn meerdere boeen geschreven, over Majorette is een boek gepubliceerd in het Frans.
Ja inderdaad, de eerste 3 letters van Force waren goed. Die heeft meer geschreven over Solido en andere merken als Corgi. Bij Modelcarparts kan je ze nog bestellen, goedkoop zijn ze niet. De RAWE is nog te bestellen bij Miniwheels, die is zeker ook niet goedkoop, maar wel ontzettend informatief. Ik hou er in bij wat ik al heb.
buttonfreak
Contacteer:

Klopt. Rawe zou ik nog krijgen, maar daar is e.e.a. tussen gekomen. Maar dat komt wel. Mocht er ooit een meeting komen waar we beide van de partij kunnen zijn neem ik het boek wel mee. En over de naam: Ik begreep immers om wie het ging, dat is t belangrijkste.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Verjaardags aanwinsten
Ferrari 512 M Le Mans 1971
Afbeelding
Ook rood, maar Dinky Matchbox bril Kever (deze kleurvariant had ik nog niet)
Afbeelding
Afbeelding
Porsche 936 Solido
Afbeelding
Lekker leeswerk over geschiedenis van merken op alfabet met lijsten.
Afbeelding
Verder nog deze Ferrari uitgave, er volgen nog 3 uitgaves over o.a. Porsche en Jaguar.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schitterende modellen, Peter :worshippy: :worshippy: Super mooie 512M :worshippy:
Plaats reactie