Aanmaken van een Database

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.

Hoe hou jij je modellen verzameling bij?

Niet
15
38%
Op papier
1
3%
In Word
6
15%
In Excel
11
28%
In Access
1
3%
Anders
5
13%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
360spider
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 mar 2004 14:58
Locatie: velddriel

Bericht door 360spider »

Ik doe mijn verzameling ook in excell, en wel als volgt;

nummer - merk - type - bouwjaar werkelijke wagen - schaal - kleur - motor - aantal pk - top speed - acceleratie 0/100 - aanschafprijs -jaar van aanschaf - aankoop plaats
Gebruikersavatar
sonett
Berichten: 412
Lid geworden op: zo 28 mei 2006 19:59
Locatie: Aalst - Belgie

Bericht door sonett »

Heb geen lijstje van mijn miniaturen aangezien dit voor mij maar een bijkomende verzameling is , heum was aangezien ik nu al over de 2000 modelletjes zit
Mijn verzameling van autofolders meer dan 15 000 stuks ben ik gelijdelijk aan op exel aan het ingeven maar dat lijkt wel een 10 jaren plan :oops:
Maar als dat allemaal eens achter de rug is zal ik van die miniaturen ook wel eens een lijstje moeten maken :thump_up:
dan kom ik niet meer met modeletjes thuis die ik al staan heb :doh: :?
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

Uhmmm... ik heb nu zo'n 53 modellen staan, en ik weet het soms al niet meer... :oops: Maar de database wil ik straks kunnen uitbreiden, de modellen linken aan de echte auto's met hun gegevens, de rijders met hun prestaties, de teams met hun rijders, de gereden races enz... Is ook zeker een meerdere jaren plan, maar het is geweldig om te doen. Waar ik wel veel gebruik van zal maken is de scanner met tekst herkenning en internet voor knip en plak werk, dat scheelt een dagen typwerk! :dance:
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
dcpixels
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 21:51
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door dcpixels »

...het opzetten van een database...

Bedoel je een database(programma) voor je eigen verzameling of een complete database van de reeds uitgebrachte modellen per leverancier?
Het laatste heb ik namelijk al gedaan (avonden werk) en ben daar nog steeds mee bezig ... er komen uiteraard altijd nieuwe modellen uit.

http://www.dcpixels.eu/models.html behoorlijk compleet zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

Wow, wat een werk heb je verricht zeg! Pfff... hoe lang ben je er al niet mee bezig? En je hebt zelf ook een behoorlijke collectie zag ik op je website. Er staan nog behoorlijk wat modellen bij die ik ook nog op m'n lijstje heb! Maar die website, mooi verzorgd hoor! Echt netjes, duidelijk en informatief. :worshippy:

De database:
Ik wil die twee eigenlijk combineren. Dus een database waar alle informatie in staat. Zoals jij die gemaakt hebt, en de mogelijkheid om je eigen collectie er mee bij te houden. Zeg naar een soort administratief gedeelte. Welke heb ik "Voorraard"? Welke orders lopen er "Bestellingen"? Wat komt wanneer binnen? En als ik een model dat ik besteld heb ontvang moet die uit de "order" lijst in de "voorraadlijst".

Ik wil kunnen zien:
Welke modellen bestaan er? (jouw database)
Welke modellen heb ik besteld, met de bijbehorende bestel gegevens.
Welke modellen heb ik in mijn collectie?
Welke modellen staan op mijn verlanglijstje (Handig voor verjaardagen, kerst enz..)
Welke modellen uit de collectie vervangen moeten worden? (beschadigd enz)
Welke investering ik heb gedaan in mijn huidige collectie?
Bij orders, of ik ze al wel of niet betaald heb.
Is een besteld model wel of niet gereserveerd (De nieuwste modellen)
Heb ik de originele verpakking?
Budget per maand/jaar?


En zo heb ik nog een aantal toevoegingen zoals afbeeldingen enz... Ik ben nog met het ontwerp bezig en moet nog een hoop uitwerken. Zo zou ik ook graag de "Echte" auto's willen toevoegen met hun geschiedenis. De coureurs en hun zeges, welke jaar was dat, welke auto, welke race enz... En dit zou ik graag weer koppelen aan de modellen. Dan kun je van ieder model dat je bezit een stukje geschiedenis terug vinden. En natuurlijk de specificaties van de echte modellen. Al met al een behoorlijk kluif werk, maar ik denk dat het eindresultaat er straks wel mag zijn. De uiteindelijke bedoeling is dat het je van alle denkbare informatie kan worden voorzien in een zo min mogelijk omslachtige manier.

Leuke uitdaging!
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Ik heb vroeger met een access database gewerkt, maar eigenlijk zit alles in mijn kop. Ik wil nog wel een nieuwe database maken, maar mijn eisen/gegevens veranderen wel eens, maar ik denk dat ik merk, type, modelautomerk, schaal eigenlijk wel okay vind. Echter wil ik die database kunnen exporteren naar bijvoorbeeld excel ofzo. maar goed, dat niet al te moeilijk
Plaats reactie