Rare bieding via mial n.a.v. marktplaats advertentie

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

[quote="Bracer"][/quote]
die laatste is echt wel grappig om te lezen :lol: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Het schijnt dat het grootste gedeelte van het Nationaal Product van Nigeria is gebaseerd op dit soort fraude....

Nooit intrappen trouwens!!!
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

Schumi28 schreef:Als ze tien keer meer bieden dan de waarde, moet je ze zo ie zo niet te serieus nemen :lol: :shifty: of je heet Dagobert Duck :mrgreen:
of ruben vd Berg
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

JA, Nigerianen zijn erg inventief volkje. Ik heb ook allerlei onzin mails van deze gasten mogen ontvangen.

Eerst de bekende mijn vader was adviseur van de president van Liberia en je krijgt 10% van zoveel miljoen. Censuur voor hun dat ik jaren vluchtenlingenwerk heb gedaan en dus redelijk de weg in Afrika ken

Tegenwoordig ontvang ik ook Nep Ebay Mails. Lijkt sterk op een verzonden bericht waarin wordt geclaimd dat je een bepaalde aankoop nog niet betaald hebt of hij niet ontvangen heeft.

Is allemaal pure onzin, want de zak stuurt het naar het verkeerde emailadres :P
Harm-Jan
Beheerder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Ik had een PDA met navigatie op MP staan en kreeg in 2 dagen 9 mailtjes van een spammert.

Ik heb dit opgelost door MP gek te maken met dit voorval :worshippy:

elk bericht heb ik door gestuurt naar spam@marktplaats.nl
soms met berichten dat ik er gek van werd en het heeft geholpen :thump_up:
2 dagen en 9 reacties van MP later kreeg ik niks meer van die persoon :worshippy:

dus doorsturen naar spam@marktplaats.nl

ebay naar spam@ebay.nl en spam@ebay.nl (worden ze ook gek :dance: )
Dinky_Boy
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Harm-Jan schreef:ebay naar spam@ebay.nl en spam@ebay.nl (worden ze ook gek :dance: )
Wel als je ze twee keer stuurt, ja :mrgreen:

Maar hoezo 'gek maken'.

Ten eerste is het van belang dat voor deze bedrijven inzichtelijk wordt door wie en op welke schaal deze rotzooi verstuurd wordt. Doorsturen dus, alles.

Ten tweede werken deze bedrijven met automatische mailafhandelingssystemen die de mail inhoud scannen op bepaalde woorden e.d., dus in sommige gevallen krijg je een standaard reactie en wordt de teller voor het betreffende probleem met één opgehoogd, verder niets. Er komt soms geen mensenoog meer aan te pas.

Ik heb overigens al een paar keer mail ontvangen met een eBay herkansingsaanbod, waarbij:
- de aanhef niet mijn eigen naam is, maar m'n eBay-gebruikersnaam (eBay gebruikt je eigen naam),
- het een zeldzaam object betreft waarvoor ik een relatief erg laag bod had uitgebracht (de verkoper zou wel gek zijn, bovendien is de kans dat hij er twee heeft uiterst onwaarschijnlijk),
- als je met de cursor over de links beweegt verschijnen onderaan in beeld allerlei duistere URL's,
- het email adres helemaal niet dat is van mijn email-account, maar één bij een andere provider. Wel met dezelfde naam vóór de @.

Afgezien van een enkel plaatje wat niet laadt ziet de mail er voor de rest erg 'echt' uit. Blijf dus altijd op je hoede, en gebruik bij voorkeur het berichtensysteen van eBay zelf.
Afbeelding
Porsche

Bericht door Porsche »

Harm-Jan schreef:Ik had een PDA met navigatie op MP staan en kreeg in 2 dagen 9 mailtjes van een spammert.

Ik heb dit opgelost door MP gek te maken met dit voorval :worshippy:

elk bericht heb ik door gestuurt naar spam@marktplaats.nl
soms met berichten dat ik er gek van werd en het heeft geholpen :thump_up:
2 dagen en 9 reacties van MP later kreeg ik niks meer van die persoon :worshippy:

dus doorsturen naar spam@marktplaats.nl

ebay naar spam@ebay.nl en spam@ebay.nl (worden ze ook gek :dance: )

:eh: :snooty: ebay gek maken :angry_finger: foei zo'n fijn bedrijf
Harm-Jan
Beheerder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

:mrgreen: je krijgt idd van ebay een standaard antwoord. die worden dus ook niet gek.

Marktplaats stuurt in de meeste gevallen wel een personelijk antwoord terug :worshippy: vooral als je doorstuurt en er ook nog een vraag of klacht boven zet ;)
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

OFFICE OF THE DIRECTOR OF CREDIT CONTROL
INTERNATIONAL CREDIT BANK PLC,
101-103 AVENUE, KWAME NKURUMAH,
OUAGADOUGOU BURKINA FASO.
TEL:+22678035295.
EMAIL:tiremawest_bf@list.ru

Dear Sir/Madame,

RE; REQUEST FOR YOU TO STAND AS A NEXT OF KIN AND REPATRIATE 5.5 MILLION USD TO YOUR PRIVATE/COMPANY ACCOUNT.

I was mandated by the Managing Director of INTERNATIONAL CREDIT BANK PLC to ascertain your interest and capability to Co-operate with us in actualizing this highly rewarding project on repatriation of funds to your country.

Are you willing to be presented as the bonafide next of kin to Mr.Floyd Tarantino, a crude oil merchant from Australia.

Mr.Floyd operated a fixed Deposit account of Five Million five hundred thousand United States Dollars(US$5,500,000.00) with INTERNATIONAL CREDIT BANK PLC.

Sequel to his death, the Bank made concerted effort to contact the immediate family in Australia in order to re-claim and transfer the ownership of the fund.

Unfortunately, the Bank discovered recently that the immediate families of the depositor Mr. Floyd were also drastically affected by the same Tsunami while on holidays.

Apparently, the fund is now in full custody of the Bank.

After a very serious survey, I and the CEO of the Bank decided to repatriate this fund to a trustworthy and reliable overseas bank account for high yield investment portfolios.

The modality of disbursing the fund will be discussed fully with the Bank-Account owner/provider, which we are offering you.

All the documents establishing the deposit of the fund and empowering you to be Next of Kin/Beneficiary of the fund will be perfectly secured in your name if interested in helping secure the fund.

Transfer of this fund can be swiftly and successfully implemented within 14 bank working days if you provide the necessary overseas infrastructure required to realize the objective.

Please protect my position in my bank by keeping everything secret and confidential until we transfer this funds to your distination.

Be kind enough to confirm the receipt of this message for more clarification.

Awaiting your reply.

Sincerely,
Mr.Tirema West (JP).
N:B Please reply via this email:tiremawest_bf@list.ru

Yeah, ik heb er ook een mogen ontvangen.
Wij heeft een voorstel voor een leuk antwoord terug :mrgreen: :thump_up:
rpmobilitydesign

Bericht door rpmobilitydesign »

nodig ze uit voor de volgende forum meeting :mrgreen:
rubberburner

Bericht door rubberburner »

Unfortunately, the Bank discovered recently that the immediate families of the depositor Mr. Floyd were also drastically affected by the same Tsunami while on holidays.
Daar hebben ze lang voor nodig gehad om daarachter te komen :roll:
Plaats reactie