Wat is de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Wat is de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ?

Exoto
16
31%
CMC
4
8%
AutoArt
15
29%
Minichamps
6
12%
Kyosho
5
10%
Action Performance
1
2%
Hotwheels
0
Geen stemmen
Maisto
3
6%
Bburago
0
Geen stemmen
UT
1
2%
Revell
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 51

kwiebje
Contacteer:

Wat is de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ??

Bericht door kwiebje »

Wat vinden jullie de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ??
Vul het in de poll in...
Afbeelding
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik vind persoonlijk Kyosho de beste, omdat ik, als Ferrari liefhebber, vind dat deze de mooiste en meest gedetailleerde Ferrari's maakt... :thump_up:

Hopelijk gaat exoto ook Ferrari's maken, dan kan mijn dag niet meer stuk :D
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Persoonlijk vind ik Autoart het beste, omdat deze voor een betaalbare prijs hele mooie modellen maakt. Jammer dat exoto en cmc zo duur zijn anders waren deze favoriet geweest :thump_up:
Afbeelding
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb zelf geen 1:18's maar zie ze regelmatig staan in de diverse shops. Als ik dan de Porsche 935 of Sauber Mercedes C9 van Exoto zie loopt het water me in de mond :drool: Voor mij is Exoto de #1.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Moeilijk, moeilijk als ik moet kiezen tussen CMC en Exoto.
Beide merken leveren naar mijn mening dezelfde kwaliteit en detaillering. Omdat ik toch maar een keuze kan maken, dan kies ik toch voor Exoto, omdat deze fabrikant tot nu toe veel en veel meer modellen heeft uitgebracht, dan dat handjevol die CMC heeft uitgebracht.
Tim

Bericht door Tim »

Ik ga voor gmp en lane. Maar die staan er niet tussen, dus valt er weinig te stemmen. :(
Het zijn net de echte verkiezingen, wat je goed vind, staat er niet bij.

Edit: bij gebrek aan alto's maar Action gestemd. Voordat iemand zich afvraagt waar die ene stem vandaan komt......

Nog een edit: was zelf ook nog Highway 61 vergeten. :oops:
Laatst gewijzigd door Tim op za 25 sep 2004 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

CMC en Exoto zijn goed, alleen te duur geprijst soms. Daarom kies ik tussen Minichamps en Autoart, en ga dan voor de laatste. Dat komt omdat ze vaak net de afwerking en detaillering iets beter voor elkaar hebben. (denk aan de bekleding op stoelen e.d.). Dat neemt niet weg dat Minichamps en Autoart goedkoop zijn :!:
Bracer

Bericht door Bracer »

Ik ga ook voor AA, heb er nog nooit een teleurstellend model tussen gevonden en ja, de prijs he... Verder maken wat mij betreft vaak precies de juiste modellen alleen duurt het vaak wat langer voordat ze worden uitgebracht. Maja beter laat als nooit 8)
Afbeelding
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Kwiebje schreef:
Jammer dat exoto en cmc zo duur zijn anders waren deze favoriet geweest

Bart schreef:
CMC en Exoto zijn goed, alleen te duur geprijst soms. Daarom kies ik tussen Minichamps en Autoart, en ga dan voor de laatste

Deze poll gaat toch om de beste modelautobouwer te kiezen uit het opgegeven rijtje en niet om de prijzen wat ze kosten. :shhh:

Zie titel van deze poll:

Wat is de beste modelautobouwer in de schaal 1/18 ?

.
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

AutoArt voor mij ongetwijfeld, ze hebben simpelweg de beste prijs/kwaliteit verhouding. Daarnaast brengen ze ook erg veel leuke modellen uit, niet enkel de publiekslievelingen als Porsche en Lamborghini, maar ook de minder voor de hand liggende modellen zoals jaren 80 Audi's en BMW's die toch echt voor de serieuze verzamelaar zijn.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

The Red Dream schreef:Deze poll gaat toch om de beste modelautobouwer te kiezen uit het opgegeven rijtje en niet om de prijzen wat ze kosten. :shhh:

Ligt er aan wat je belangrijk vindt: daarom is de vraag niet geheel duidelijk. De beste in wat? Afwerking? Aanbod? Prijs? Dus daarom mag iemand de prijs in zijn keuze betrekken.

Voor mij is een modelmaker het beste, als hij het 1:1 model het beste benadert in afwerking en detaillering en de vorm goed te pakken heeft.

Ik heb gekozen voor Exoto, omdat ze zeer gedetailleerde modellen maken, zonder dat ze nu echt bijzonder duur zijn (in vergelijking met handgebouwde modellen zoals Warmup die verkoopt). Ik wacht met smart op de straatversies van Ferrari van Exoto! :mrgreen:

Ik vind verder AutoArt beter dan Kyosho, omdat Kyosho niet altijd de vorm goed te pakken heeft en soms rare steekjes laat vallen. Helaas voor mij maakt AutoArt geen Ferrari's. De lamborghini Miura en Countach van AutoArt heb ik echter al wel besteld. :thump_up:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Statistisch gezien is de doelstelling niet helemaal goed geoperationaliseerd. Heb verder ook geen variabelen aan gegeven waar de modelauto fabrikant op beoordeeld worden, maar het gaat mij puur om de meningen.
Afbeelding
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Voor mij is de beste op Race gebied: Exoto, en voor straatvoertuigen: Kyocho, en dit op schaal 1/18.In de duurdere klasse: MDS op schaal 1/18. Op schaal 1/20 Revival (Metaal bouwdozen)
Voor schaal 1/12 zeker: Tamiya.
Afbeelding

Forza Ferrari
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik bekijk het zo:

Bij de beste fabrikant kijk ik ook naar de prijs kwaliteit verhouding. Want je kunt wel de beste met afwerking zijn, maar als de prijs te hoog ligt zal er minder verkocht worden (exclusief). Voor mij telt dan ook de prijs. Hoe beter het model, voor minder geld is de beste :wink:
Tim

Bericht door Tim »

Statistisch gezien is de doelstelling niet helemaal goed geoperationaliseerd.

Hallooooo!!! Dikke van Dale gevonden ofzo? :wink:
Plaats reactie