Persoonlijke vraag

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

buttonfreak schreef:Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niks met auto's heb. Ik verzamel voor een deel miniatuurauto's omdat ik de echte niet kan betalen. De paradox is wellicht dat als ik mijn complete verzameling zou verkopen ik zo'n droomauto zou kunnen kopen.

Qua autobezit ben ik niet iemand die een heel bijzondere auto moet hebben of een heel snelle, in de eerste plaats moet het een auto zijn die me relatief comfortabel van a naar b brengt.

Ik ken niet veel mensen die modelauto's verzamelen maar niks met auto's hebben. Maar goed, mensen die postzegels verzamelen schrijven zelf waarschijnlijk weinig brieven.
Dat komt aardig overeen met mij. Ben de autogek in de familie en ok omdat ze 1:1 zo duur zijn, ben ik modellen gaan sparen. :) Daarnast ben ik wel zo nuchter dat ik geen dure auto hoef te hebben. (Als dat gewoon kan is het we leuk natuurlijk 8) )
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D wel ik pas waarschijnlijk het best bij jou denk ik ,heb absoluut niks met auto's ,heb geen rijbewijs nooit een auto gehad ,maar ik volg wel al sinds de jaren 60 het formule 1 en ook le mans .ben ook vrij laat beginnen verzamelen namelijk in 1988 omdat er toen toevallig wat formule 1 wagens uit kwamen op schaal 1/43 van onyx als ook van le mans .maar met de echte wagens heb ik helemaal niets ze laten mij steen koud :D
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Bericht door maikel »

Ik ben zeer autoverslaafd :mrgreen:
Het schijnt dat mijn eerste woord 'cedes' was van Mercedes, bij mij draait bijna alles om auto's zo erg is het :doh:
Ik zit momenteel ook op een opleiding voor autoverkoper, dus waarschijnlijk ligt mijn toekomst ook in de autobrance :thump_up: :D
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

1:18 24/7 schreef:Mafkees! :nuts:


:wink:
Heb er zelf totaal geen last van, m'n eerste woordje was mamma, toen auto en toen pappa.
:mrgreen:
Maar waarom verzamel je modelauto's dan, hadden dat ook postzegels kunnen zijn?
Goede vraag. Eigenlijk heel toevallig, ik heb een Bburago gewonnen op een quiz en zo is mijn verzameling gestart. Ik vind modelauto’s in een vitrinekast prachtig en ik kijk ook stelselmatig naar de verzameling van anderen hier op het forum. Ik heb een vitrinekast staan zoals veel verzamelaars en ik ben meestal dagelijks bezig met mijn verzameling. Maar hier stopt mijn interesse voor auto’s. In al die jaren dat ik een auto bezit, heb ik één keer gekeken onder de motorkap.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Bericht door Diciotto »

Sad Rebel schreef:[..] In al die jaren dat ik een auto bezit, heb ik één keer gekeken onder de motorkap.
Oh, maar dat doe ik ook niet zenne; die techniek dat d'er achter zit interesseert me ook niet veel...
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Leuke vraag eigenlijk.

Bij mij is het andersom, ben gaan verzamelen door de interesse voor auto's. Ik was zo'n stereotyp jongetje dat op zijn vierde al een heleboel auto's wist te herkennen en ook nog kon vertellen in welk land ze geproduceerd waren. Urenlang heb ik gebladerd in de Prisma Autogidsen.

De modellen die ik in mijn kinderjaren kreeg waren onderverdeeld speel-auto's en kijk-auto's (Matchbox Yesteryear). De eerste categoerie voor het standaard tapijtrossen, de laatste om op een plankje te zetten en naar te kijken. Op mijn 15e abonneerde ik mij op Autovisie. De rubriek Autogekken op zijwegen van ex NAMAC voorzitter Rolf ten Kate was het eerste dat ik las, ik vond dat gewèldig. Ik ben toen serieus begonnen met verzamelen, eerst zonder richting, maar na verloop van tijd uitsluitend Alfa Romeo.

Iedereen verzamelt op zijn eigen manier en de ene is niet beter dan de andere, maar ik vraag me af of je verzameling niet nog leuker wordt als je meer afweet van de 1:1 voorbeelden.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Zelf een enorme autoliefhebber, van jongs af aan. Alle typen, jaartallen en productieaantal wist ik uit mijn hoofd. Tot een jaartje of 11 ofzo.

Nu ben ik nog steeds een liefhebber en gaan de lijnen en historie mijn nog meer boeien en interesseren. Door de schaalmodellen die ik spaar wordt dit alleen nog maar versterkt. Van de racewagens wil ik dan ook graag de historie en technische details weten. Je kan er voor de rest niks mee, maar is toch leuk om uit te zoeken.

En om goed bezig te zijn; mijn neefje van 2 ben ik ook al aan het verpesten met een soebaaroe en voor Sint een paar matchboxwagens :mrgreen: :thump_up:
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

rsh_scuderia schreef:En om goed bezig te zijn; mijn neefje van 2 ben ik ook al aan het verpesten met een soebaaroe en voor Sint een paar matchboxwagens :mrgreen: :thump_up:
En zo hoort het :D Mijn neefje is Peugeot fanaat sinds het zien van de films 'Taxi', 'Taxi 2' en 'Taxi 3'. Heb ik voor hem een keer de kit van Starter geregeld en onlangs een 908 (Norev) via eBay op de kop getikt. Jammer dat hij voor het verkeerde merk koos (sorry :P ) maar het verzamelen stimuleer ik wel. En ik probeer hem er toe te verleiden wat meer over de achtergrond van de modellen te weet te komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik kan het me niet voorstellen, iets verzamelen en er toch geen passie voor hebben :eh:

Zelf vind ik het gewoon heerlijk om in de vitrine te kijken en dan de modellen te zien die je dan herinneren aan de heerlijke tijd langs het circuit 8) :worshippy:

Tis net als de Playboy, 1:1 kan je ze niet krijgen dus dan maar op een andere manier :mrgreen:
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Markopolo schreef:Ik kan het me niet voorstellen, iets verzamelen en er toch geen passie voor hebben
Volgens mij zegt SR wat anders: geen passie voor echte auto's, wél voor de modellen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dinky_Boy schreef:[..]

Volgens mij zegt SR wat anders: geen passie voor echte auto's, wél voor de modellen.
Meestal heb je een passie voor iets, en dat verzamel je dan, of dat nu in de vorm van modellen, stickers, boekjes glazen of wat dan ook is.
Gebruikersavatar
rpmobilitydesign
Berichten: 594
Lid geworden op: di 12 okt 2004 14:24
Schaal: 1:18
Locatie: Warwickshire, VK

Bericht door rpmobilitydesign »

Ik kan me ook niet zo voorstellen dat je iets verzamelt voor het verzamelen. Ik koop alleen wat ik mooi vind en me interesseert. Of ik een serie kompleet heb maakt me niets uit.

Ik ben model auto's gaan verzamelen omdat het eerste woord wat ik sprak vovo was (Volvo dus, ik had die l nog niet helemaal onder de knie).

Ik ben een echte petrolhead en heb er gelukkig deels mijn werk van kunnen maken.

Nu nog zoveel verdienen dat ik 1:1 auto's kan gaan verzamelen :mrgreen:
DennieV
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 14:50
Locatie: Zundert

Bericht door DennieV »

Ik ben ook een enorme autogek,daarom verzamel ik ze ook.
Ik geef niks om verbouwde Kadetts,zwaar bespoilerde Civics en beplamuurde Golfjes,maar ben dol op mooie,strakke,snelle & luxe nieuwere straatversies [voorkeur aan Duitsers].
Denk daarbij aan Mercedes AMG/Brabus/Kleemann/Lorinzer,Audi S/RS modellen,BMW M-modellen,Porsche kan ik ook wel waarderen enz enz.
Daarom verzamel ik ook alleen straatmodellen zoals je ze in het echt ook tegen kan komen.
Bij mij werkt het eigenlijk simpel,wat ik in het echt niet mooi vind komt ook niet in de vitrine :lol:
Plaats reactie