Pasmaar: Ferrari 1:18 collectie Update 05-04-2010 met foto's

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Goeie tip met die foto's :thump_up:
pasmaar

Bericht door pasmaar »

F40F50ENZO schreef::shock: :shock: :shock: WOW, dat ziet er heel erg strak uit met die achtergrond. :worshippy: :worshippy:
Wil je eens een foto van de opstelling maken hoe je de foto's maakt, ik loop met dezelfde plannen rond om een fotoboek te maken.

Met die CMC is natuurlijk erg :cry: Zal je zien dat dat nooit bij een Bburago van 15 euries gebeurt, maar net toevallig met die van 200 :?
Klopt, een paar maanden terug sneuvelde mijn enige BBR, de 375 plus! En inderdaad mijn modelletjes van 10 euro, daar gebeurd nooit iets mee!. Nou ja het is nu eenmaal zo, ik maak er maar het beste van.

Dit is de "studio":

Afbeelding

Ik maak hier gebruik van de volgende onderdelen:

Falcon eyes studio kit 110W (€200)
Falcon Eyes flitsset SS110B bestaat uit:
2x flitser SS110B
2x statief 2 meter
2x softbox 50x70cm incl. opberg tas

Richtgetal 28
Traploos instelbaar 1/8 tot full
Ingebouwde slave
110 Ws
Instellamp 60Watt
Test knop
180x107x107mm
Softbox zit in een meegeleverde etui.

Falcon eyes CRK42SLG 5 in 1 refector 107cm (€65)
Het 5 in 1 reflectiescherm is een ideale vinding van Falcon Eyes.. 5 verschillende mogelijkheden met slechts 1 opvouwbare beugel. De kleuren zijn: goud, wit, zilver,zongeel en wit doorzichtig. Dus alles gelijk bij de hand.
Opgevouwen: 40cm
Uitgevouwen: 107cm.

Velbon lightgewicht statief CX-440/F (met tas) (€38 )

Canon RS-60E3 Afstandsbediening (€20)

Flitsschoenadapter (€10)

Canon EOS 400D Body (€549,00)

Canon BG-E3 Grip voor EOS 350D/400D (€105)

Canon NB-2LH accu (€54)

Sandisk CF 4096MB Ultra II (€54)

Ik werk graag met Canon, maar uiteraard kan je ieder fototoestel gebruiken. Spiegel reflex heeft de meeste voorkeur ivm handmatige instellingen en het kunnen fotograferen in het RAW formaat.

Ik heb ook gekozen voor een Battery grip. Dit is de meest waardevolle accessoire die ik voor mijn toestel gekocht heb. Door de twee batterijen die erin gaan heb je veel meer tijd voor het fotograferen. Verder zitten er nog bedienings knoppen op de grip zoals de ontspanknop. Ideaal voor Portait fotografie ipv Landscape. Maar zonder deze grip werkt het ook prima.

Voor de onder/achter-grond kan je naar eigen smaak kiezen. Voor mijn laatste fotoshoot heb ik matglans zilverkarton gebruikt. Maar je zou ook kunnen kiezen voor zwit, zwart of misschien wel rood. Of maak een diorama op schaal.

Verder kan ik je Adobe lightroom aanbevelen! Zeker in combinatie met RAW bestanden is het echt super! Maar ook met JPEG is het een super programma, voor het corrigeren van oa de wit en kleur balans. Het beste kan je werken met een gecalibreerd scherm. Voor (€100) koop je al een callibratie apparaat en dat scheel echt!

Als je meer informatie wil, hoor ik het wel!
Laatst gewijzigd door pasmaar op di 27 nov 2007 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Klopt, een paar maanden terug sneuvelde mijn enige BBR, de 375 plus!
:evil: :cry: Dat meen je niet!!! :shock:
Het zit je echt niet mee :cry:

In ieder geval bedankt voor de fototips, daar hebben we allemaal wat aan denk ik. :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
pasmaar

Bericht door pasmaar »

Graag gedaan! ik ben zelf nog maar een amateur fotograaf, en ben dus zelf regelmatig aan het experimenteren. Daar leer je echt heel veel van. Ik probeer nu ook zo vaak mogelijk om alleen met de handmatige instellingen te werken. Zo krijg je steeds meer gevoel voor de balans tussen diafragma opening en de sluitertijd. Veel foto's mislukken daardoor nog, maar ik krijg wel steeds een beter inzicht in de mogelijkheden. Zo weet ik nu dat een diafragma van F22 niet onder alle omstandigheden de scherpste foto's maakt. Het heeft allemaal met belichting condities te maken. Het is erg leuk om daar veel mee te stoeien totdat het een soort tweede natuur van je wordt. Ik moet op dat vlak nog heel veel oefenen voordat het voor mij een tweede natuur is. Maar als de foto's lukken is het resulaat er ook naar. Zeker als je ook nog eens in RAW fotografeerd.

Voor diegene die nog niet weten wat RAW is in de fotowereld, RAW is als het ware een digitaal negatief dat nog geen enkele bewerkingen heeft ondergaan. Het beeld is onbewerkt en bevat een extra schat aan informatie. Veel meer dan een jpg bestand. Niet iedere camera heeft de mogelijkheid tot RAW fotografie, maar in de meeste digitale spiegelreflex camera's is de RAW optie aanwezig. Vaak kan je zelf de keuze maken hoe je de foto's wil hebben: jpg / RAW of zelfs RAW + jpg! Deze laatste optie is erg interessant als je wil leren om met RAW om te gaan. Je krijgt dan beide formaten uit je camera.

Wat is dan het grote verschil?
RAW: onbewerkt beeld - groter bestand en dus minder foto's op je geheugenkaart.
Jpeg: door de camera bewerkt bestand en gecomprimeerd - kleiner bestand en dus meer foto's op je geheugenkaart.

Het nadeel van werken met RAW:
Je zal iedere foto moeten nabewerken, kleur, witbalans, scherpte enz... Als je dit zonder Adobe lightroom doet is dit erg tijdrovend! En de bestandsgrote. Bij 10 megapixels: jpg=2.05MB / RAW=10.4 MB

Het grote voordeel:
Veel meer informatie beschikbaar over kleuren, wit balans enz... Geen compressie zichtbaar.

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Mooie nieuwe aanwinsten, en mooie foto's :thump_up:
Afbeelding

Forza Ferrari
ferrariboy
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

knappe modellen en wat een practige foto´s die je ervan neemt :thump_up:
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Prachtige modellen :thump_up:
En die foto's... :drool: :thump_up: :worshippy: :oops: :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ik heb met verbijstering gekeken naar je prachtige modellen :drool: :worshippy: echt super!!! En die foto's :drool: Het lijken wel de aankondiginsfoto's van hotwheels! Echt heel knap ! Ga zo door :thump_up: :worshippy:
jurdup

Bericht door jurdup »

een heel prachtige update
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Wat valt hier nog over te zeggen.
Een geweldige Ferrari verzameling en top foto's. :thump_up: :thump_up:

Je op maat gemaakte kast ziet er ook goed uit, maar ik zie er geen deuren in.
Afbeelding
pasmaar

Bericht door pasmaar »

the_stig schreef:Je op maat gemaakte kast ziet er ook goed uit, maar ik zie er geen deuren in.
Klopt die zitten er ook nog niet in. Een aantal forse rekeningen strooide roet in het eten. Maar dat komt nog wel een keertje goed! :D

Afbeelding
rpmobilitydesign

Bericht door rpmobilitydesign »

WOW proffie studio, geen wonder dat je foto's altijd zo top zijn :thump_up:
pasmaar

Bericht door pasmaar »

Nog even een keine update:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oud en nieuw, zo zie je maar dat een oud model toch nog nuttig kan zijn!

Afbeelding
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

:worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: (daar zijn geen woorden voor)
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
rpi

Bericht door rpi »

Bloedmooi! Echt geweldig... :worshippy:
Plaats reactie