Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

chummy dj

Bericht door chummy dj »

straatauto

leuk filmke...zelf rij ik met een nieuwe clio 1.5dci...rijd tof en verbruik is zeer laag..
en als 2de wagen,rij ik meestal tijdens de wkends in de zomer met mn alpine renault 310-V6 die intussen oldtimer is :P
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Wat betreft die modellen kan ik niets anders zeggen (of liever verbeelden) dan: :worshippy: :drool: :thump_up:

Wat betreft Renault: hier kijk ik iets anders tegenaan, maar daarover zullen we maar niet in discussie gaan :thump_up:
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Die discussie hoef je ook niet aan te gaan: ik rijd een Volvo met Renaultmotor, dus wat dat betreft kan ik de verbindende factor zijn :D
De auto is 14 jaar oud en heeft bijna 2 ton op de teller. Vorig jaar nog mee naar Zuid-Frankrijk geweest en geen centje pijn. Zou het dan toch die Franse motor zijn?

Hier in een Zweeds onderonsje met de even oude 900S van een collega:

Afbeelding
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Nu je het daarover hebt, de 343 die ik op 't oog heb heeft ook een 1397CC Renaultmotor . Maar die heeft nog maar 113000 gelopen in 27 jaar tijd.

Ontopic: zal ik eens foto's maken van de Ford Vedette van Atlas die ik heb? Is ook een kioskmodel :mrgreen:
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

Leuk topic dit. Volg het elke dag, hoewel ik maar weinig straatauto's in mijn verzamelingetje heb.

Zelf rijd ik nu mijn 4e 1:1 Renault Laguna en ben zeer tevreden over deze auto's geweest (Hoewel de 2.0 die ik nu rij best een ruim verbruik heeft, maar als auto van de zaak betaald de werkgever dat dan gelukkig) Het uitrustingsniveau is vaak aanmerkelijk hoger dan bij vergelijkbare prijsklassen van andere merken en de veiligheid staat hoog in het vaandel bij Renault.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

na de R12,misschien ff deze aan de buurt...heb hem zelf nog niet in mn collectie...maar hoop hem binnenkort tehebben...de mooie R17 uit de jaren 70
deze is van norev

Afbeelding

straatauto,
heb je ook modellen van deze volga... :roll: zo heeft mn vader nog ééntje gehad.. :P

Afbeelding
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Leuk rpi om te horen dat ook jij ons topic zo trouw volgt.

Nee Chummy, de R17 heb ik nog niet; wél de R15 van Norev.
V.w.b. de Volga moet ik je jammergenoeg ook teleurstellen.
Vandaag geen Oostblok-auto dus maar twee auto's van zijn grote tegenstander uit de tijd van de koude oorlog: Twee Amerikanen
De voorkant van de Edsel had door zijn erotische vorm indertijd al snel een bijnaam. Niet geschikt voor jeugdige kijkers (dus Volvofiel.......)
De foto's van de achterzijden waren geen succes; daarom dit keer twee maal de voorzijden:

Mercury Marauder X-100 hardtop coupe 1969 Minichamps
Edsel Bermuda Station Wagon 1958 Minichamps (100 jaar Ford-serie)

Afbeelding
Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

straatauto..
2 mooie amerikanen moet ik zeggen :P
als je daar de dag van vandaag moet mee rijden :shock: met de hoge benzine prijzen.... :eh:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Mooie foto's weer!
Al zie ik geen 'erotische' vormen (maar misschien komt dat door mijn gebrek aan ervaring? :mrgreen: ).

Doe mij die Marauder maar, echt zo'n heerlijke Amerikaan die het geluid maakt van een gorgelende benzinetank en een prachtig lijnenspel heeft :worshippy:
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Een 340, daar reed ik ruim anderhalf jaar geleden nog in. Een 88-er Variomatic. Grappig ding, ik heb hem net over de 100.000 km getild. Maar de 440 is toch wel een heel wat fijnere auto, zeker ook voor langere afstanden.

Vanochtend uit de kioskserie een ivoorwitte Simca Sport uit 1949 gekocht. Moet destijds een moderne auto geweest zijn denk ik. Mooie lijnen. Foto's volgen. Er stonden ook nog 2 R12 Gordini's in de winkel.
straatauto
Contacteer:

Op de site van Altaya zag ik dat "de teller" inmiddels op 100 staat!
Ik zag ook een fraaie HOTCHKISS ANJOU 1950 (no. 52)
Heb jij die al in de winkels gezien Tripoux?
Ik ken hem zelfs niet van de beurs.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Nee, ik heb de indruk dat de auto's die uit deze serie in de Nederlandse winkels verschijnen een soort overschot vanuit Frankrijk zijn. Deze Hotchkiss, de Matra Djet en de Panhard Sport en onderstaande Pegaso bijvoorbeeld, zie je daar niet bij. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in kleinere oplages gemaakt zijn. Soms wel op marktplaats, maar dan voor 20 euro en dat betaal ik niet voor een model :D

Afbeelding
Porsche

Bericht door Porsche »

Mooi modelleke :thump_up:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

PORSCHE schreef:Mooi modelleke :thump_up:
volkomen mee eens :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
straatauto
Contacteer:

Tripoux schreef:
Nee, ik heb de indruk dat de auto's die uit deze serie in de Nederlandse winkels verschijnen een soort overschot vanuit Frankrijk zijn. Deze Hotchkiss, de Matra Djet en de Panhard Sport en onderstaande Pegaso bijvoorbeeld, zie je daar niet bij. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in kleinere oplages gemaakt zijn. Soms wel op marktplaats, maar dan voor 20 euro en dat betaal ik niet voor een model
Dat denk ik ook; de Matra en Panhard heb ik wél in Houten op de beurs gezien maar dan ook voor 15 tot 20 Euro.
Ik denk wél dat ook de latere modellen uit deze serie t.z.t. grotendeels tegen gunstige prijzen aangeboden zullen worden.
Plaats reactie