Enzo Ferrari van EXOTO op 1/10!!!!

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Enzo Ferrari van EXOTO op 1/10!!!!

Bericht door Frans »

Er komt een Enzo Ferrari uit van Exoto op 1/10..........814,95 Euro!
Kijk op onderstaande link.
http://www.modellautohaus.de/product_in ... s_id=14785

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Mooi ding! is dat niet uit dezelfde serie als de Ford gt40 modellen?
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Tim schreef:Mooi ding! is dat niet uit dezelfde serie als de Ford gt40 modellen?


Mooi zeker en vast, maar o zo duur, of het uit de zelfde serie als de Ford GT is weet ik niet.

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Geweldig mooi, maar ik vind het zo zonde dat het in 1/10 gaat worden!! Ik vind dat niet echt een schaal wat je 'regelmatig' tegenkomt. 1/8, 1/12, 1/18 en 1/43 zijn eigenlijk de 'standaard maten' in de modelautowereld toch?

Maar buiten dat zal exoto hier vast een schitterend model van gaan maken! Best prijzig trouwens :doh:
Afbeelding
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Geweldig mooi, maar ik vind het zo zonde dat het in 1/10 gaat worden!!


Ik denk, dat het komt, dat overige fabrikanten de Die-cast 1/18 (Hotwheels) en 1/12 (Tamiya) de rechten heeft om de Enzo in deze schalen te maken. Als Exoto 1/10 gaat maken, dan zal het makkelijker en misschien ook goedkoper voor ze zijn om rechten te verkrijgen om modellen uit te brengen. Voor de consument zal het uiteraard een behoorlijk prijskaartje zijn.
Desondanks zullen de 1/10 modellen van Exoto toch "juweeltjes" zijn en/of nog worden.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik denk, dat het komt, dat overige fabrikanten de Die-cast 1/18 (Hotwheels) en 1/12 (Tamiya) de rechten heeft om de Enzo in deze schalen te maken. Als Exoto 1/10 gaat maken, dan zal het makkelijker en misschien ook goedkoper voor ze zijn om rechten te verkrijgen om modellen uit te brengen.
Dat geld toch voor alle schalen? En niet alleen 1/18 en 1/12?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik denk eerder dat Kyocho, van Tamiya klanten wil gaan afsnoepen. De modellen van de F50 van Tamiya werden goed verkocht, en zijn ook goed.
Nu dat ze uitpakken met een model op 1/10 van de Enzo, zullen er wel mensen (met centen!) de Enzo op 1/10 van Kyocho kopen in plaats van de Enzo op 1/12 van Tamiya. Ik houd het bij het Tamiya model, groot genoeg voor in mijn verzameling.

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Gesloten