stickers op AutoArt modellen.

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Na een lange tijd van stilte in deze topic heb ik jullie weer iets nieuws te melden. Bij navraag ben ik erachter gekomen welke polyesther poets het was. Het middel heet: Mequiar's Mirror Glaze. Het is een cleaner wax. Deze wax wordt veel gebruikt in de boten industrie om de boten heel mooi mee op te poetsen. Waar het middel het te verkrijgen is weet ik niet want mijn vader heeft het ooit op een polyesther beurs gekocht om het eens uit te proberen. Het middel lijkt heel veel op autowax. Misschien dat dat ook helpt. Misschien dat Herman aan Mequiar's mirror glaze kan komen.

Betreft polyesther mallen en etc wat er allemaal bij komt kijken is op zich wel een leuke idee. Maar, wanneer je met polyesther gaat werken moet je er wel veel vanaf weten want anders houd je geen auto meer over. Op zich geen slecht plan alleen denk ik een beetje onzinvol.

Hierbij is er weer iets toegevoegd aan de kennisbank waar menig lid misschien iets aan heeft.

groeten bas
http://www.kwiebje.tk
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

kwiebje schreef:Hierbij is er weer iets toegevoegd aan de kennisbank waar menig lid misschien iets aan heeft.

groeten bas
http://www.kwiebje.tk

Bas wil jij een duidelijke beschrijving maken van dit onderwerp en die in de Kennis Bank plaatsen.
Oprichter van modelautoforum.nl
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Muiter,

Bij deze is er een artikel geplaatst in de kennis bank.
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

kwiebje schreef:Muiter,

Bij deze is er een artikel geplaatst in de kennis bank.

Bedankt. Wil jij alle informatie uit deze topic verwerken in je artikel in de Kennis Bank en niet alleen je eigen bericht :thump_up:
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

stickers op AutoArt modellen. Deel II

Bericht door Paultje »

Ik heb n phaeton in schaal 1/18 gekocht, maar ik haalde de stickers wat de kofferklep en motorkap dicht houd eraf, en toen bleven er resten achter, weet iemand hoe ik die resten eraf krijg zonder de lak te beschadigen????

Alvast Bedankt,

Paultje



[MOD-EDIT]:even verplaatst naar de kennisbank zodat deze samengevoegd kan worden met het bestaande topic, door schumi28
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Een beetje wasbenzine op een zacht doekje doen. Lijmlaag laat dan los. Indien er veel lijmresten opzitten, regelmatig zuiver stukje van doek gebruiken.
Wil je het helmaal perfect doen, daarna een beetje cockpit spay op een ander doekje spuiten en hiermee de glans 100% terughalen.
succes
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

Bericht door Paultje »

Weet je zeker dat het niet de lak beschadigd???? heb je daar geen stickerverwijderaar voor ofzo?? 8)
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Paultje schreef:Weet je zeker dat het niet de lak beschadigd???? heb je daar geen stickerverwijderaar voor ofzo?? 8)


Doe het zelf al jaren met wasbenzine, zonder problemen.
Je moet wel steeds een zuiver stukje doek gebruiken omdat de lijmresten natuurlijk wél krasjes kunnen veroorzaken als er teveel van op de doek komt.
Sticker verwijderaar is ook niet voor ieder oppervlak geschikt.
Staat op alle flesjes in piepkleine lettertjes. Dus fabrikant / leverancier is niet verantwoordelijk.!
Daarbij is stickerverwijderaar om de sticker ( het plastic gedeelte van een sticker ) te verwijderen, deze word dan week.
Neem maar van mij aan dat je voor de lijmresten het beste wasbenzine kunt gebruiken.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Zo, heb ik dit onderwerp maandenlang gemist... Met mijn neus gekeken.

Over de Meguiar Mirror Glaze: Deze heeft vaak nog een nummer. Nummer 87 (high temp) en nummer 88 (low temp) zijn in de polyesterindustrie gangbaar.

Laat ik nou bij een polyestergroothandel werken... Meguiar is van oorsprong een wassenfabrikant voor auto's. In het "Musee Nationale de l'Automobile" in Mulhouse stonden bordjes in de trend van "Deze auto's glimmen door Meguiar wassen"

De 87 en 88 wassen bevatten wasbenzine. Vandaar dat ze in staat zijn om de plakresten op te lossen. Bovendien geven de wassen een mooi glimmend resultaat, omdat het ook prima autowassen zijn. (overigens gebruik ik momenteel voor mijn modelauto's een extra fijne was van Farecla)

Mocht je de 87 of 88 willen kopen, dit gaat voor de particulier het makkelijkst bij Harjon in Dordrecht. Het zit in blikjes van 311 ml.

-----
Nu dan over het construeren van mallen en vormstukken met polyester.
In de modelautowereld wordt niet zo heel veel polyester gebruikt. Hooguit in gietproducten, alhoewel de meesten daarvoor een gietbare PU hars voor nemen.

Het is erg afhankelijk van het product hoe je het beste een mal kan maken, en hoe er producten uit te halen. Ik ben met de voorbereidingen van een klein projectje bezig op dit vlak. Als er interesse bestaat, dan wil ik er best wel wat meer over kwijt. Ik stel voor dat de die-hard geinteresseerden even een PM-metje doen, zodat ik straks niet een compleet verhaal voor "jan lantarenpaal" schrijf...
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Kleine toevoeging:

Meguiar 87 en 88 is ook te koop bij Poly-Service, staat als "lossingsmiddel M87 en M88" op de site.
Plaats reactie