Upgrades: Kyosho Ferrari Testarossa

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Wouter
Schaal: 1:43

Re: Upgrades 1:18 collectie 14/05 update

Bericht door Wouter »

Zeer mooie modellen :drool:
lolauto

Bericht door lolauto »

die wagens zijn echt prachtig :shock: :shock: :shock:
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Heerlijk om je updates te bekijken, vooral die in het diorama :thump_up: :worshippy: :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Het is weer tijd voor een nieuwe update. Vandaag laat ik jullie kennismaken met de 2005 Ford Mustang Roush uitvoering van Team Caliber. Een vrij onbekende fabrikant die je het beste kan vergelijken met de begin uitgebrachte modellen van Exact Detail. Dus niet te vergelijken met Autoart, wat je meestal leest in verschillende advertenties, maar daar heb ik een klein beetje verandering in gebracht. Kijk maar:

Afbeelding
Zo is die helemaal standaard, eigenlijk weinig bijzonder als je kijkt naar de details. De wielen zien er wat iel uit en veel onderdelen zijn wat grof afgewerkt. De lak is daarintegen echt perfect net zoals de bodykit van Roush. Op de bodem van de Roush Mustang is weinig kritiek op te leveren, dat is echt heel mooi gedaan.

Afbeelding
In het interieur is geen tapijt te vinden, het dashboard is wel netjes uitgevoerd. De stoelen zijn het ook niet helemaal.

Afbeelding
Ook in de kofferbak is er geen stofje tapijt te vinden, wel een subwooferbox, leuk...

Afbeelding
Kijk maar naar het interieur...

Afbeelding
Hier dan al een stuk beter...de Roush is verlaagd, Kinises 5-spoke velgen van GMP, antenne aangebracht...

Afbeelding
Achterlichten aangepast, kenteken gemonteerd met reflecterende rand...voor de rest ziet de achterkant er gewoon geweldig uit, vooral die mooie duckspoiler.

Afbeelding
Daar zorg ik dus altijd voor, de wielen sturen en draaien gewoon rond (samen met de schijven natuurlijk), ZEER belangerijk voor een geslaagde ombouw, tenminste dat vind ik :D

Afbeelding

Afbeelding
Hier goed te zien, het gaas in de twee buitenste luchthappers, net als het origineel. Achter de knipperlichten voor en de sidemarkers achter zijn reflecterende stickers aangebracht, ook zijn de "pootjes" waar ze meevastzitten verwijderd, nu heb je een gladde aanzicht zonder die rondjes hiervan...

Afbeelding

Afbeelding
Shelby Mustang vs. Roush Mustang (beide zijn toen aan bod gekomen in TopGear, waarvan de Roush de favoriet was)

Afbeelding
Na aanschaf van de sportzetels van GMP worden deze gemonteerd, zie het verschil.

Afbeelding
...let ook op het tapijt op de grond, heb ik ook aangebracht (is vilt met plakzijde)

Afbeelding
Nu kunnen de stoelen zelfs omklappen...

Afbeelding
Tja, die kofferbak moet dan ook gestoffeerd worden natuurlijk...

Afbeelding
Hier is bijna niets aan gedaan, achter ook veren aangebracht...

Afbeelding
...met Roushcharger....

Afbeelding
Cobra R wielnaaf...

Afbeelding

Afbeelding
En dit is alweer de laatste foto, het was een zeer bevredigende project en ik kijk er iedere keer weer met veel plezier naar. Het is overigens te vergelijken met mijn voorgaande project van de 1967 Camaro van Exact Detail, maar net weer even anders...

Ik ben ook een grote fan van 1:12 modellen. Ik heb er een aantal van en heb er (helaas) een paar weg gedaan. Ook omdat deze modellen veel ruimte nodig hebben. De meeste zal ik weer terug kopen t.z.t. Ik wil jullie ze graag laten zien.

Afbeelding
De Ferrari F40 van Kyosho en de Enzo van Tamiya. Beide heb ik verkocht, de F40 wil ik graag in het zwart en de Enzo in dezelfde kleur, maar dan niet meer van Tamiya (is toch helaas plastiek...) maar de metalen van Kyosho.

Afbeelding
Hier een zeldzame McLaren F1 van Minichamps naast de Enzo. De Mclaren heb ik ook verkocht, maar als die dan eindelijk in het zilver zal uitkomen, zal ik hem gauw bestellen!!!

Afbeelding
Alleen die Aston Martin Vanquish heb ik nog van de vier...

Afbeelding
De Jaguar XJ220 en de Dodge Viper heb ik ook nog, de Viper heb ik voorzien van verlichting...

Afbeelding
Caddillac Eldorado van Maisto, toendertijd was deze een zeer gedetailleerd model, ik heb ook deze voorzien van verlichting...voor...

Afbeelding
...en achter...

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Zulke mooie details, alles kan open...

Afbeelding

En dan mijn Mine's skyline project; het interieur is voorzien van vierpunts gordels. Het setje heb ik via Ebay besteld, alleen heeft deze dan rode gordels. de echte Mine's heeft groene Takata gordels, dus bij mij is het niet anders. Helaas is mijn inkt van mijn printer op, zodra deze is bijgevuld dan zal ik ook de tekst Takata op de gordels aanbrengen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgende stap waar ik overigens al mee begonnen ben, is de kofferbak. Dit is het uitgangspunt.

Nog even een oproep: Kan iemand mij misschien helpen aan M3 E36 spiegels van UT, alleen van de bestuurderskant is ook goed (dus rechterspiegel)bvd.

:zwaai:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
chris001

Re: Upgrades 1:18 collectie 21/05 update

Bericht door chris001 »

Fraaie update, zoals gewoonlijk bij jou. :worshippy: :worshippy: Die Cadillac Eldorado (tenminste: net zoeen) wordt nu aangeboden op een Engelse veilingsite, alleen zeggen ze dat ie van Franklin Mint is ipv Maisto....
Bondracer

Bericht door Bondracer »

:shock: Heb zelf die Roush Mustang en vond hem zeker knap , maar nu ik zie wat jij er van gemaakt heb kan ik niet veel meer zeggen dan respekt :worshippy: voor het geleverde werk, hij ziet er zoals naar gewoonte weer schitterend uit :thump_up: . Die vilt om tapijtjes te maken , waar kan je die verkrijgen :?: Ik zou zelf enkele modellen willen voorzien van zo'n binnenbekleding.
Kijk weeral uit nar de volgende update :D
Bondracer :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Wederom een knappe update, voor die 1:12's zijnn imposant en die Roush Mustang, die je verder verbeterd hebt! :dance:
Afbeelding
Marc540i

Bericht door Marc540i »

Ik kan maar 1 ding zeggen :shock: :shock:

Je bent een kunstenaar en een vakman :thump_up: :thump_up: :respekt: :respekt: :respekt: :eerste:

Die ombouw vind ik echt meer dan 100% geweldig :worshippy: :worshippy:

Die 1:12 zijn ook super :thump_up:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
DaveysFlow

Bericht door DaveysFlow »

Wow Upgrades :shock: :worshippy:

Ik heb die Roush Mustang wel eens overwogen te kopen voor een ombouw, maar deze zal moeilijk te toppen zijn... :drool:

Echt weer helemaal perfect uitgevoerd. :worshippy:

-You are a true artist-

:clap: :respekt:

En ook die 1:12 modellen zijn bijzonder mooi!
Als ik de ruimte zou hebben... :angel:

En natuurlijk zeer benieuwd naar je uiteindelijke Mine Skyline...

greetz,
DaveysFlow
Afbeelding
subarufreak
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

doe je die roush mustang niet weg??

ze hadden immers van de eerste keer beter deze gemaakt

wat mooi zeg! echt weer heeeeeeeeeeeel mooi gedaan, moest je misschien overwegen deze in productie te nemen zoals Year One eleanors maakt... :oops: , ben kandidaat koper :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
Afbeelding
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Dank jullie wel allemaal, het is een trofee voor mij al die reakties, wordt zelfs uitgemaakt voor artiest :oops: .

Thank you, thank you very much!! (uitspreken zoals Elvis) :D

Bondracer schreef::shock: Heb zelf die Roush Mustang en vond hem zeker knap , maar nu ik zie wat jij er van gemaakt heb kan ik niet veel meer zeggen dan respekt :worshippy: voor het geleverde werk, hij ziet er zoals naar gewoonte weer schitterend uit :thump_up: . Die vilt om tapijtjes te maken , waar kan je die verkrijgen :?: Ik zou zelf enkele modellen willen voorzien van zo'n binnenbekleding.
Kijk weeral uit nar de volgende update :D
Bondracer :wink:
Dat vilt heb ik bij een hobby winkel gehaald, hier verkopen ze veel poppenspullen, benodigheden voor

naaiwerken :P ....etc.etc. Wil je het adres, stuur dan een Pb. Het vilt hebben ze in veel verschillende kleuren.

Ik heb deze al een keer aangeboden op MP, subarufreak, alleen de meesten denken dat deze weg gaat voor weinig. Nu doe ik

hem niet meer weg, mocht je willen dat ik er een voor je verbouw, eventueel met een zelf aangeleverd model, dan wil ik er

inderdaad over nadenken om deze voor jouw te verbouwen.

Mvg Upgrades

Powersprint

Bericht door Powersprint »

En weer een klasse update, met daarin misschien nog wel mooiere upgrades :worshippy: Heel erg fraai hoor! Ga zo door :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Ben ook onder de indruk :shock:
Heel knap gedaan :thump_up:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
eddytruiens

Bericht door eddytruiens »

Waw het is inderdaad genieten als je de prachtige foto's hier komt bekijken :worshippy:

Er zitten veel modellen tussen die mij kunnen bekoren.

Tof hoe je die M3 tot een Alpina hebt omgebouwd!
Upgrades

Bericht door Upgrades »

Hallo allemaal,

Al heeeel lang niet van mij laten horen, erg druk gehad de afgelopen tijd. Heb wel zo nu en dan het forum bekeken naar al het moois wat jullie hebben aangeschaft. Ik zal verder gaan waar ik de vorige keer ben gebleven en zal hierbij meteen een grote update toevoegen. En dat om de verloren tijd even goed te maken. Ik zal 1 van mijn favoriete merken laten zien door toedoen van Ferrari: Lamborghini. Jullie kennen het verhaal vast wel (Ferrucio koopt Ferrari, krijgt pech, gaat klagen bij Enzo, Enzo stuurt Ferrucio weg, Ferrucio furieus, Ferrucio bouwd eigen auto, de rest is geschiedenis).

Ik begin met de Miura. Ook nog in de Jota uitvoering, gemaakt door Kyosho. Deze is rood van kleur, maar zodra de gelegenheid samen met de ruimte van de portemonee daar is, de zwarte aanschaffen. Dit was ook 1 van mijn eerste Kyosho modellen en meteen ook hierdoor een fan geworden van dit merk. Het is gewoon Exoto kwaliteit!!

Afbeelding

Afbeelding
Die achterspoiler heb ik van een race Miura bouwpakket...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat een details...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
5 punts gordels. Let ook op de pook, je kunt de versnelling schema hierop aflezen...

Afbeelding

Afbeelding

En net zo extravagant als de Miura...de Countach. Gefrabriceerd door AA in de 5000S uitvoering. Hopenlijk brengen ze ooit de 5000QV, of de Anniversary uitvoering net als Ricko uit...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die achterspoiler boven de kenteken heb ik zelf gemaakt. Geinspireerd door de film Cannonball Run, waarin een Police TransAm de Countach probeert in te halen. De voorspoiler op de neus vond ik iets te ver gaan...

Afbeelding
Zo horen de deuren van een Lambo zich te openen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan mij nog herrineren toen de nieuwe Lambo werd voorgesteld in 1990, voorop het tijdschrift Autovisie, de duivel van S'Agatha, de Diablo :twisted:
Afbeelding

Afbeelding
Dit is de SV uitvoering, wederom van AA.

Afbeelding
Is zeker ook mooi in het blauw met rode letters, maar voor mij natuurlijk in het zwart...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het basis model, de VT eveneens van AA.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En natuurlijk de ultieme Diablo, de GTR...
Heb ook al de prototype's gezien van de 6.0L V12 die AA in de toekomst gaat uitbrengen...

Afbeelding
Hier in overtreffende trap...VT-SV-GTR

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Koplampen geleend van de Nissan 300ZX...

Afbeelding

Afbeelding

Altijd weer spectaculair als er weer een nieuwe Lamborghini wordt uitgebracht, zo ook nu weer met de Murcielago. Ook weer gemaakt door AA.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heb ook de Murcie in het ozo mooie "balloon white" gehad. Deze heeft veel meer en mooiere details, toch spijt dat ik deze van de hand heb gedaan. Zal deze in de toekomst graag weer aan mijn collectie willen toevoegen!!
Afbeelding
Achter luchthappers omhoog en kleine achterspoiler gekanteld...

Afbeelding

Afbeelding

En dan het kleine broertje van...
De krachtig uitziende Gallardo, uiteraard in het zwart. Lang moeten zoeken naar deze kleur, uiteindelijk toch weten te bemachtigen. Deze Gallardo is ook van AA en is zwaarder dan de Murcielago!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zeer mooie kleurcombinatie, in het echt mooier dan op de foto...

Afbeelding

Afbeelding
Jammer dat de deuren niet omhoog openen...

Afbeelding
Ook in deze (zeer mooi) oranje kleur is de Gallardo op zijn best. Hiervoor geld ook dat je kleur in het echt moet zien...

Afbeelding
En ja, het is een movie car, Mission Impossible III. Helaas explodeerd de Gallardo. Als mijn printer weer de nodige inkt heeft zal ik mooiere kenteken platen voor en achter maken...

Afbeelding
Net niet goed te zien, de verschillend van kleur zijnde remklauwen...zilver(Polizia), zwart (Orange), geel (Black)...

Afbeelding
Deze Polizia is ook erg mooi met meer details.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let op het cameraatje naast de binnen spiegel...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de laaste foto van de Lambo's op rij. Ik hoop dat er meer Lambo's gemaakt gaan worden en dan verschillende types, ik denk dan aan die machtige LM002, of die Espade, de Jalpa, 350GT of 400GT...en hopenlijk door AA, Kyosho of een ander topmerk, geduld wordt meestal beloond, zeggen ze...

Bij de vorige update was ik geeindigd bij de kofferruimte van mijn Skyline project. Hierbij het vervolg:
Afbeelding
Dit was het uitgangspunt.

Afbeelding
De onderkant van de bak weg gezaagd en hiervan alleen de buitenkant behouden...

Afbeelding
Vloer gebruikt van mijn donor auto (race Ford Sierra RS Cosworth van MC)...

Afbeelding
Op maat gevijlt, de accu komt niet op die plek...

Afbeelding
Wielkasten geverfd in wit...

Afbeelding
zo ziet het dan uit...

Afbeelding
Ook de bekabeling aangebracht...

Afbeelding
En zo ziet het eruit als het klaar is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En als laatst ook nog een echt uit alu stabilisator stang aangebracht...

Afbeelding
In het interieur nog een Momo stuur geplaatst. Uiteraard functioneerd deze ook gewoon.

Afbeelding
Alleen moet het stuurkolom nog een likje verf krijgen...

De volgende stap is, wat mij erg ophoud overigens, is die achterspoiler in carbon te beplakken. Kost veel geduld en energie...
Afbeelding

Afbeelding
En ook dit moet nog gebeuren, gaas en embleem plaatsten. De tussenkoeler heeft al een plekje.

De voortgang hiervan zie je wellicht in de volgende update.
:zwaai:

Plaats reactie