Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door sybren »

Mijn vriendin vind het wel mooi maar het boeid haar verder totaal niks.Ze zou niet zien als ik iets nieuws heb ofzo.
Gebruikersavatar
verzameldirk
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 16 jul 2008 00:03

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door verzameldirk »

Mijn vrouw is net als ik verzamelaar :D , de lgb baan licht in de woonkamer langs de wanden,
haar teddyberen staan overal en nergens, en de modelauto's staan in de vele vitrines door het gehele huis :mrgreen:

Hebben alleen geen enkel plekje aan een muur meer vrij, behalve dan buitenom, maar dat gaat echt niet. :evil:

Dus hebben we bananendozen en curverboxen ook nog eens vol met modellen, die zijn lekker te stapelen, maar je ziet dan zo weinig van je modellen. :x

We verzamelen auto's in alle schalen, veel 1:87 maar ook 1:43, nee mijn vrouw belemmerd mij op geen enkele manier. :worshippy:

Dirk Bolt
Warffum
Laatst gewijzigd door verzameldirk op do 04 sep 2008 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Peter Parker »

Jouw verhaal is mijn angst beeld Dirk. Bananen dozen vol modellen en een gangpad om door te lopen. hahaha :mrgreen:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Powersprint »

Mijn vriendin vind het allemaal wel best (gelukkig maar :D ) Maar van 1 ding kan ze haar ogen ook bijna niet vanaf houden, namelijk de James Bond collectie! Die vind ze echt prachtig, en ze vraagt zich nog vaker als mezelf af wanneer er weer nieuwe modellen bij komen :thump_up:

Wat dat betreft heb ik het ook maar getroffen :) :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
niva
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 19 mar 2008 16:34
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door niva »

Zolang ik ze maar niet in de huiskamer zet is alles goed.
Gebruikersavatar
Jeroen 1:18
Berichten: 279
Lid geworden op: za 13 okt 2007 19:17
Locatie: 024

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Jeroen 1:18 »

Mn zus en moder vinden het zonde van mn geld, maarja ik werk er zelf voor...
Mn vader vind het wel leuk en koopt soms modelletjes van lelijke eenden (waaronder een 1/1).
Mn vrienden vinden het wel mooi maar echt niemand kan mijn 'hoekige' BMW's waarderen :'(
Nieuw: BMW 328i 1/18 UT-Models
Nieuw: Smart Fortwo 1/18 Minichamps
Nieuw: BMW 120i 1/18 Kyosho
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door model1op43 »

niva schreef:Zolang ik ze maar niet in de huiskamer zet is alles goed.
Heel herkenbaar. Daar houd ik me dan ook keurig aan om discussies te vermijden.
Stel je voor dat ze gaat vragen wat dat nou allemaal (ge)kost (heeft) ... :whistle:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Special Models »

Mijn vrouw vind het prima..
Ze heeft er geen enkele moeite mee gelukkig, ze spaart zelf Renault Twingo modellen dus kan ze er moeilijk wat over tegen mij zeggen :mrgreen:
Verzamelen is de kunst van het kopen
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Bien »

Mijn vrouw heeft er ook geen enkele moeite mee. Sterker nog, ik heb al een paar keer een model van haar cadeau gekregen. Als ik echter elke week een nieuw model zou kopen zou ze er denk ik wel problemen mee hebben, maar zolang het een beetje binnen de perken blijft (1 á 2 modellen per maand) is niks aan de hand. Ik krijg ook alle medewerking om vitrines e.d. te kopen en heb de hele kantoorruimte (80 m2; 2 verdiepingen) ter beschikking om alles uit te stallen :dance: , dus ik kan wel even vooruit :D !
Gebruikersavatar
SidneyF1
Berichten: 186
Lid geworden op: do 24 jul 2008 21:16
Locatie: Delft

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door SidneyF1 »

Ik en mijn vader sparen allebei auto's dus mijn moeder heeft eigenlijk weinig inspraak; als er ee nieuwe vitrine moet komen dan komt 'ie er uiteindelijk wel! :P Maar zij hangt ook de woonkamer vol met haar schilderijen! Dus uiteindelijk wordt het een bonte verzameling hier! Mijn (ex)vriendin had er niets mee, kon haar niet echt boeien. Dat is wel jammer want het is toch leuk als je een beetje interesse toont, ook al is het niet jouw 'ding'. Maar hier op het forum zie ik bij sommige dat het virus ook wel eens overslaat, dus moet ik in de toekomst daar maar op hopen! :P
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
Gebruikersavatar
Forza-Stef
Berichten: 45
Lid geworden op: di 28 mar 2006 15:32
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Forza-Stef »

Ze vind het wel mooi, zolang ze maar geen stukken van mensen kosten.
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door rubberburner »

Bij mij vinden ze de modellen mooi om te zien. Wat ik wel veel te horen krijg is de opmerking: alweer 1? :)
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Rossy »

Hmm, mijn vreindin kwam ermee om de hobbykamer te verplaatsen naar een grotere kamer zodat mijn modellen veel beter tot hun recht kwamen.
Goh, wat vond ik dat toch erg :mrgreen:
Ook heeft ze er geen probleem mee dat mijn verzameling motorfietsen in de woonkamer staat uitgestald evenals dat mijn mooiste/nieuwste aanwinsten in de woonkamer geparkeerd staan, al dan niet in het vitirine deel van de wandkast.
Zij verzameld zelf Mini's, zowel de oude als de nieuwe, en als ik zo af en toe weer eens eentje voor haar meeneem van een beurs ofzo, dan kan ze over mijn uitgaven ook niet meer zeuren :D , zolang het maar een beetje te overzien blijft.

Alleen, hoe ga ik haar vertellen dat we voor het logeerbed nu toch echt een andere oplossing moeten gaan zoeken.......
De kasten beginnen nu toch echt vol te raken......


Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Mercedes_Freak
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 14:42
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica
Contacteer:

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door Mercedes_Freak »

Mijn ex :) vond het een interessante hobby... jammer dat de relatie geen jaar duurde, anders had ik vast en zeker een model als geschenk gekregen voor de verjaardag.

gelukkig kan ik deze passie zo mooi omschrijven zodat de meiden in men omgeving toch interesse en begrip tonen. natuurlijk blijft de prijs een struikelblok, maar jah dan zwijgen we maar over hun passies :cool:

Mijn ouders vinden een een prima hobby, meer zelfs, ze moedigen me aan en rijden me in de vakantie van Mercedes-dealer, naar BMW-dealer naar Audi-dealer en als het kan nog verder!

Men broer tenslotte verzamelde vroeger ook, deze modellen zijn verkocht en dat geld gaf ie gewoon aan mij zodat ik mijn collectie kwalitatief kon uitbouwen!

Grtz

Mercedes_Freak
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Wat vindt je vrouw/man/vriend/vriendin van je hobby?

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Mijn vrouw boeit deze hobby niet zoveel, zolang de hobby niet te duur wordt, vindt ze alles ok.

Ze is met mij getrouwd, om wie ik ben, voor ons samen wonen verzamelde ik modelauto's. Uiteindelijk is ze meer in mijn persoon op zich geïnterseerd :dance:

Ze regelt zelfs bij vrienden, voor verjaardagscadeaux modellen de collectie :worshippy:

Maar als ik maar in dat kleine hokkie blijf in huis :evil:
Mij hoor je ook nooit klagen over haar garderobe, schoenencollectie en de batterij Eau de Toilets.

Het gaat nog steeds goed, en dat na 11 jaar huwelijk :)

Ron
Plaats reactie