Rijkspolitie ombouw Citroen HY & Porsche 911 Targa 1:18

Plaats reactie
SidneyF1

Rijkspolitie ombouw Citroen HY & Porsche 911 Targa 1:18

Bericht door SidneyF1 »

Mijn pa is de laatste maanden bezig geweest met twee modellen die hij ombouwde tot Rijkspolitie voertuigen van een aantal decennia terug. Hij is 12,5 jaar hoofdagent bij de politie geweest en omdat hij het toch wel een beetje miste vulde hij zijn eigen verzameling van 1:18 politie-modellen (inmiddels meer dan 50 stuks uit de hele wereld) aan met deze twee eigengebouwde modellen.

De eerste werd de Citroen HY, zoals die reed in de jaren 70. Het model was ooit door IXO-models in de schaal 1:43 uitgebracht maar mijn pa heeft een grijze HY van Solido in het wit gespoten en de stickers gemaakt en erop gezet. (Met hulp van zijn zoon natuurlijk)

De tweede wagen is een Porsche 911 Targa van het ter ziele gegane merk ANSON, omgebouwd tot een rijkspoltie zoals je ze in jaren 70/80 op de rijkswegen tegen kon komen! Het zijn zijn eerste ombouw's, sommige details zijn wat grof maar al met al ziet het er best geinig uit.

Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien heeft iemand ideeen voor nog een historisch model?
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
W123

Re: Rijkspolitie ombouw Citroen HY & Porsche 911 Targa 1:18

Bericht door W123 »

Ziet er prachtig uit.

Echter de Porsche klopt niet helemaal, dit model is van begin jaren negentig en niet het jaren 70 of 80 model dat in NL bij de rijkspolitie reed.

Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van de Volvo 850 T5R Rijkspolitie auto's, mischien is dat een leuk idee.

Succes :thump_up:
Vini Vidi Vici
Kyle

Re: Rijkspolitie ombouw Citroen HY & Porsche 911 Targa 1:18

Bericht door Kyle »

Die citroen is wel grappig,ik hou alleen niet van franse auto's :D
Die porsche is echt schitterend,ik hou errrg veel van porsches.
Groeten Kyle

Porsche rules! :D :D :cool:
Plaats reactie