Spuiten?

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas Bol
Berichten: 191
Lid geworden op: do 19 jun 2008 22:46
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Spuiten?

Bericht door Thomas Bol »

Hoi zoals velen heb ik toch nog een vraagje over het spuiten van een model, mijn Maisto Porsche Cayenne Turbo 1:18.

Welk schuurpapier heb ik nodig?
Wat is een logische volgorde van het process?

Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?

Ik raak het spoor helemaal kwijt.
Kan er iemand hulp bieden?

Thanks!
1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks

Binnekort
- ... Suprise!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Spuiten?

Bericht door Jaap »

Na het slopen van het model, schuur je met een licht schuur papier (!) de delen die je moet overspuiten (te grof schuurpapier kan krassen op de auto veroorzaken en dat blijf je (bijna) altijd zien). Dan spuit je de auto in de primer. Als dat goed is, komt de gewenste lak er over (deze moet soms 2 keer). Bij metallic lak doen wij er daarna nog blanke lak over, voor een mooier effect.
Thomas Bol schreef:Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?
ik snap alleen niet hoe je hier bij komt? als je de laklaag hebt gespoten, doe je er niet weer primer over natuurlijk!
Gebruikersavatar
Thomas Bol
Berichten: 191
Lid geworden op: do 19 jun 2008 22:46
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Spuiten?

Bericht door Thomas Bol »

Jaap schreef:Na het slopen van het model, schuur je met een licht schuur papier (!) de delen die je moet overspuiten (te grof schuurpapier kan krassen op de auto veroorzaken en dat blijf je (bijna) altijd zien). Dan spuit je de auto in de primer. Als dat goed is, komt de gewenste lak er over (deze moet soms 2 keer). Bij metallic lak doen wij er daarna nog blanke lak over, voor een mooier effect.
Thomas Bol schreef:Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?
ik snap alleen niet hoe je hier bij komt? als je de laklaag hebt gespoten, doe je er niet weer primer over natuurlijk!
Ja dat was ook een beetje de vraag of ik het dan weer moest spuiten :P Maar is schuurpapier 400 netjes?

Bedankt trouwens :thump_up:
1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks

Binnekort
- ... Suprise!
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Spuiten?

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Ja dat was ook een beetje de vraag of ik het dan weer moest spuiten :P Maar is schuurpapier 400 netjes?

Bedankt trouwens :thump_up:
Ja, schuurpapier met een zeer kleine korel dus 400 of hoger nummer (fijner) en dan met heelveel water rustig schuren.

Met de hand naturrlijk :) :)

Sucses

Ron
Gebruikersavatar
hocko
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 05 mar 2007 18:41
Locatie: Hellouw (gelderland)

Re: Spuiten?

Bericht door hocko »

Thomas Bol schreef:
Thomas Bol schreef:Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?
ik snap alleen niet hoe je hier bij komt? als je de laklaag hebt gespoten, doe je er niet weer primer over natuurlijk!
Ja dat was ook een beetje de vraag of ik het dan weer moest spuiten :P Maar is schuurpapier 400 netjes?

Bedankt trouwens :thump_up:

Ik schuur meestal de primer laag en de eerste laklaag met 400 en daarna met 1000 en 2400 tussen de laklagen door
maar kijk hier is naar http://www.modelbrouwers.nl/docs/modelb ... aklaag.pdf
Plaats reactie